به گزارش پارس به نقل از ایرنا یکی از کارشناسان والیبال ایران گفت: تیم ملی والیبال آمریکا یکی از کم اشتباه ترین تیم های جهان در این رشته ورزشی است و برای شکست این تیم باید دریافت ایران تقویت شود.

جمشید حمیدی افزود: همانگونه که تیم ملی والیبال ایران وقتی به آمریکا رفت به دلیل تفاوت ساعت دو کشور با مشکلات زیادی روبرو شد و نتوانست برابر این تیم به خوبی بازی کند، این شرایط برای تیم آمریکا نیز که دوشنبه شب وارد تهران شده است، وجود دارد.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که تیم ملی والیبال آمریکا کم اشتباه ترین تیم جهان در این رشته ورزشی است، تصریح کرد: بازیکنان این تیم مهارت فنی بالای دارند، زیرا از ابتدا با مینی والیبال فعالیت در این رشته را آغاز می کنند.

این کارشناس والیبال با یادآوری اینکه آمریکا لیگ والیبال ندارد، افزود: بازیکنان آمریکا ضعف تکنیکی ندارند و در کارهای گروهی نیز بسیار موفق عمل می کنند. این تیم والیبال را مدرن بازی می کند اما شکست ناپذیر نیست.

حمیدی در ادامه به ویژگی های بازی مدرن در والیبال اشاره کرد و گفت: بازی در ارتفاع بالا، داشتن سرعت و مهارت کافی از جمله ویژگی های بازی مدرن والیبال است که بازیکنان آمریکا این توانایی ها را دارند.

وی افزود: علاوه بر این موارد، 6 بازیکن اصلی آمریکا در زمین سرویس های پرشی را عالی می زنند و تیمی که سرویس پرشی خوب، هدفمند و قدرتی بزند، حریف خود را با مشکل جدی روبرو می کند. 

حمیدی در ادامه به ویژگی های کریستنسن پاسور تیم آمریکا اشاره کرد و گفت: این پاسور در فضای 9 متری به خوبی پاس های خود را تقسیم می کند و همیشه نیز فاصله دار بازی می کند. مهیا کردن شرایط برای اسپک های پایو که ساندی تیلور در زدن آن مهارت دارد، ازجمله توانایی های این پاسور است که در لحظات حساس انجام می دهد.

وی ادامه داد: کریستنسن در دور رفت لیگ جهانی بهترین پاسور این رقابت ها شد و سعید معروف در جایگاه سوم قرار گرفت.

حمیدی افزود: تیم ملی والیبال آمریکا در دور رفت چند بازیکن شاخص خود همچون دیوید لی را همراه نداشت و از جوان ترها استفاده کرد اما برای بازی های برگشت از آنان استفاده خواهد کرد.

این کارشناس والیبال، تقویت دریافت تیم ایران را مهمترین عامل برای رویارویی با آمریکا دانست و گفت: تیم آمریکا سرویس های خوبی می زند و کواچ باید اول دریافت تیم را بهبود بخشد. حضور ظریف در دو مسابقه با آمریکا ضروری است و اگر لازم باشد تیم ایران باید با چهار دریافت کننده به میدان برود. 

حمیدی افزود: اگر موفق به مهار سرویس های آمریکا شویم و توپ ها به خوبی به معروف برسد، می توانیم سرعت بازی را افزایش دهیم و آمریکایی ها را جا بذاریم. ایران سابقه دو شکست این تیم را دارد و می تواند بازهم مقابل این تیم پیروز شود. 

وی که در دو دیدار رفت تیم ملی والیبال ایران در آمریکا همراه این تیم بود، تاکید کرد: تماشاگران ایران حریف اول تیم های خارج هستند و نگرانی از این موضوع نیز در صحبت های رییس فدراسیون والیبال آمریکا مشهود بود. تماشاگران ایران 40 تا 50 درصد سهم پیروزی بر حریفان را برعهده دارند. 

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۲۱ روزهای جمعه و یکشنبه ۲۹ و ۳۱ خردادماه جاری در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در چارچوب هفته ششم لیگ جهانی میزبان آمریکا خواهد بود.

در حال حاضر تیم آمریکا با 17 امتیاز صدرنشین گروه B سطح یک لیگ جهانی است و ایران با هفت امتیاز در جایگاه سوم جدول این گروه قرار دارد.