به گزارش پارس به نقل از تسنيم یک گروه ایتالیایی که کارهای مربوط به استانداردسازی باشگاه‌های فوتبال را انجام می‌دهد مردادماه سال جاری به ایران سفر می‌کند تا شرایط باشگاه‌های لیگ برتر کشورمان را بررسی کند.
طبق قرارداد منعقد شده بین سازمان لیگ و این گروه ایتالیایی، آنها 6 ماه در ایران خواهند بود تا شرایط باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران را طبق استانداردهای AFC و یوفا مورد بررسی قرار دهند. دو ماه ابتدایی کار این گروه ایتالیایی بازدید از تمام باشگاه‌ها خواهد بود و سپس گزارش این بازدیدها حدود دو ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در پایان هم دو ماه وقت لازم است تا برای باشگاه‌ها مجوز حرفه‌ای صادر شود.
هر باشگاهی که بعد از این شش ماه موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشود و استانداردهای لازم را نداشته باشد، حق حضور در لیگ برتر شانزدهم را ندارد. به این ترتیب امکان اینکه لیگ شانزدهم با 16، 14، 12، 10 یا حتی 8 تیم برگزار شود وجود دارد. این موضوع به تلاش باشگاه‌ها بستگی دارد و هرکدام دارای استانداردهای لازم باشند این مجوز را دریافت خواهند کرد.
پیش از این بررسی استاندارد باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران توسط ژاپنی‌ها صورت می‌گرفت که روش این گروه الهام گرفته از همین گروه ایتالیایی بود. به این ترتیب سازمان لیگ برای فصل آینده توانسته با مبدأ اصلی این کار قرارداد منعقد کند که این موضوع می‌تواند به سود فوتبال باشگاهی کشورمان باشد.
چنین موضوعی قطعاً می‌تواند به سود فوتبال ایران تمام شود و حرکتی که سازمان لیگ فوتبال در پیش گرفته می‌تواند فوتبال ایران را به سمت استانداردسازی پیش ببرد.