به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاين این مدیر باسابقه ورزشی، چیدمان اعضای جدید هیأت مدیره پرسپولیس را هم ذکر کرده بود تا بهانه‌ای باشد برای تماس خبرورزشی با امیر عابدینی.
آقاي عابديني، از كجا مي‌دانيد شنبه مديرعامل جديد پرسپوليس معرفي مي‌شود؟
(با طمأنينه و شمرده و شمرده) گفتم كه قاعدتاً بايد شنبه مديرعامل پرسپوليس معرفي شود.

اين حرف گمانه‌زني شخصي است يا يك چيزهايي مي‌دانيد كه گفته‌ايد‌ 5 نفر عضو هيأت مديره مي‌شوند كه در ميان آنها دكتراي اقتصاد و مديريت، پيشكسوت خوشنام و دكتر تربيت‌بدني و بازيكن ملي هم حضور دارند؟
اسمش را گمانه‌زني مي‌گذاريد يا چيز ديگر نمي‌دانم اما يك خبرهايي شنيدم همين!

كريم باقري در مصاحبه اخيرش با خبرورزشي اظهار داشته خوشحال مي‌شود مديري از جنس ورزش مثل امير عابديني مديرعامل پرسپوليس شود. خبر داريد؟
نظر لطف كريم باقري است و اميدوارم در ورزش اين مملكت كار دست كاردان باشد. بحث من امير عابديني هم مطرح نيست بلكه كلي اين حرف را زده و مي‌زنم. من هم به كريم باقري و هم به خوردبين و چلنگر گفتم كه نگذارند زمان از دست برود.

يعني چه؟!
به چلنگر گفتم از قول من به برانكو بگو كه برنامه‌هايت را با كريم هماهنگ كن. به باقري هم زنگ زدم و توصيه كردم به اين فكر نباشد كه چه كسي بيايد و چه كسي نيايد. اين تيم بايد شكل بگيرد و اجازه ندهيد در فصل نقل و انتقالات از ساير تيم‌ها عقب بيفتد. از خوردبين هم خواستم با بازيكنان صحبت كند و از آنها بخواهد صبور باشند و فعلاً به پيشنهادات تيم‌هاي ديگر فكر نكنند.

ولي ظاهراً نژادفلاح مشغول مذاكره با بازيكنان شده است.
لابد نظر برانكو را گرفته است.

از چه كسي؟
نمي‌دانم! شايد كريم باقري و يا شايد خود برانكو!

شايد برخي بازيكنان فعلي بمانند اما به قول كريم باقري ستاره‌هاي تيم‌هاي ديگر سرشان درد نمي‌كند كه پول نقد را ول كنند و به پرسپوليس بيايند تا ماه‌ها دنبال طلب خود بدوند!
اگر ساز و كار مشخص باشد و منابع مالي باشگاه به طور دقيق معلوم باشد، خيلي از بازيكنان آرزو دارند پيراهن پرسپوليس را بپوشند. فراموش نمي‌كنم روزهاي اولي كه در پرسپوليس عهده‌دار مسئوليت شدم، از محمد پنجعلي و حميد درخشان خواستم تا با بازيكنان جلسه بگذاريم. فكر مي‌كنيد جلسه كجا برگزار شد؟

محل تمرين پرسپوليس؟
نه! در يك رستوران در خيابان ولي‌عصر! آن روز وقتي حرف‌هايم تمام شد و به چهره بازيكنان نگاه كردم، ديدم همه مات و مبهوت هستند. باور نمي‌كردند اين گفته‌ها به حقيقت بپيوندد و حتي حسين عبدي بازيكن آن مقطع پرسپوليس اعتراض كرد. به آنها حق دادم و گفتم بايد هم باور نكنيد چون كمتر حرف راست شنيديد و به همين خاطر حرف ما را نمي‌پذيريد... شما ديديد روزهاي بد پرسپوليس تمام شد. پرسپوليس كه آن روزها رده نهم جدول بود اما با همت بچه‌ها و تلاش همكارانم و البته لطف خدا توانستيم اين تيم محبوب را به جايگاه اصلي برسانيم. شرايط امروز پرسپوليس هم بدتر از آن روز نيست.

اما فوتبال امروز با ديروز خيلي فرق كرده است. لابد شنيده يا خوانده‌ايد فوتباليستي مثل علي كريمي مي‌آيد و مي‌گويد اين فوتبال و اين آقايان غيرفوتبالي با روحيات من سازگار نيست. فكر نمي‌كنيد كار كردن در چنين فضايي با آن دوران متفاوت باشد؟
علي كريمي يكي از اسطوره‌هاي فوتبال ماست. بازيكني كه سال‌ها در الاهلي، بايرن‌مونيخ، استيل‌آذين، تراكتورسازي و... بازي كرده اما هويت فوتبالي‌اش متعلق به پرسپوليس است. دلسرد كردن بزرگاني مثل علي كريمي كار ساده‌اي است ولي به دست آوردن دل اين عزيزان بسيار سخت است. متأسفانه شرايط طوري شده كه اغلب دوستان فقط برنامه دارند كنار بزرگان عكس بيندازند و براي خود تبليغ كنند.

اين سوءاستفاده فقط از ستاره‌هاي پرسپوليس انجام مي‌شود؟
نه تنها از ستاره‌ها بلكه از خود باشگاه پرسپوليس هم سوءاستفاده مي‌شود. برخي‌ها به پرسپوليس مي‌آيند تا شهرتي به دست بياورند و چيزي از اين باشگاه بگيرند نه آنكه از خودشان به پرسپوليس اضافه كنند. بگذريم!

منظورتان دقيقاً چه كساني است؟
بگذريم! بارها گفتم مديريت در پرسپوليس آمرانه نيست، عارفانه است و مردم خودشان به خوبي همه چيز را درك مي‌كنند و افراد را مي‌شناسند.

بي‌تعارف چنددرصد احتمال مي‌دهيد مديرعامل پرسپوليس شويد؟
واقعيت امر اين است كه هرگاه بحث مديريت پرسپوليس وسط مي‌آيد، يكي از گزينه‌ها همواره امير عابديني است اما در نهايت اتفاقات ديگري مي‌افتد و...

چرا؟
نمي‌دانم. شايد از انتقاداتم دلگير هستند. شايد از قيافه‌ام خوششان نمي‌آيد. شايد هم مسائل ديگري در ميان است كه من از آن بي‌خبرم. البته اين حق طبيعي آقايان است و مشكلي هم ندارم. اگر امير عابديني مديرعامل پرسپوليس نشود، اتفاقي نمي‌افتد. كن‌فيكون هم نمي‌شود. فقط اميدوارم هر تصميمي كه گرفته مي‌شود به نفع باشگاه پرسپوليس تهران باشد.

اختلافات شما با وزارت ورزش و جوانان عامل بازدارنده براي رسيدن به صندلي مديريت پرسپوليس نيست؟
من اختلافي با وزارت ورزش و جوانان نداشته و ندارم. مشكل من با اميررضا خادم است. با او اختلاف داشته و دارم. معتقدم مسيري كه خادم براي هدايت 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس انتخاب كرد، مسير درستي نبود. او به تنهايي تصميم گرفت و با پيشكسوتان پرسپوليس هم مشورتي نكرد. تغييرات فراوان مديريتي هم به همين دليل بود. آخر سر هم معلوم نشد اين آدم‌ها چرا آمدند و چرا رفتند؟

مي‌شود شما بگوييد چرا؟
به دليل عدم شناخت خادم از فوتبال بود. اين را هم حتماً بنويسيد شخصاً اميررضا خادم را دوست دارم اما تفكر ورزشي او را كه مي‌خواست به بقيه ديكته كند، نمي‌پسندم.

راستي شما با معاون رئيس‌جمهور ديدار كرديد؟
نه!

اما مي‌گويند براي رسيدن به مديريت پرسپوليس با معاون رئيس‌جمهور صحبت كرديد.
امير عابديني اگر مي‌خواست به اين پست يا پست‌هاي مهم‌تر برسد، با خيلي‌ها مي‌توانست لابي كند اما اهل اين حرف‌ها نيستم. اگر هم نه با آقاي جهانگيري بلكه با اشخاص ديگري هم ملاقاتي داشته باشم درباره كليات ورزش و فوتبال ايران بوده است و نه پرسپوليس!