به گزارش پارس به نقل از تسنیم فدراسیون فوتبال ایتالیا از کروات‌ها به خاطر رفتارهای نژادپرستانه‌‌شان در تقابل با آتزوری در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶ شکایت کرد.

به دنبال اتفاقات جنجالی که در جریان دیدار شب گذشته تیم‌های ملی ایتالیا و کرواسی در شهر اشپیلت کرواسی رخ داد، فدراسیون فوتبال ایتالیا از کروات‌ها به یوفا شکایت کرد.
در جریان این بازی که در چارچوب مرحله مقدماتی یورو 2016 برگزار شد و با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، درج نشان مخصوص نازی‌‌ها (سواستیکا) روی چمن ورزشگاه توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد.

139403230904203535478434

عجیب بودن این موضوع به آن دلیل بود که کروات‌ها به تازگی و به خاطر رفتارهای نژادپرستانه هواداران خود در بازی اخیرشان برابر نروژ، محکوم به انجام بازی بدون تماشاگر برابر ایتالیا در ورزشگاه پولژود اشپلیت شده بودند.
نشان نازی که روی چمن ورزشگاه نقش بسته بود از جایگاه‌ها قابل رؤیت بود و فدراسیون فوتبال ایتالیا این موضوع را به ناظران یوفا که در محل حاضر بودند، اطلاع داد. مسئولان فوتبال کرواسی که به ماجرا پی برده بودند، در فاصله بین دو نیمه سریعاً افرادی را برای پوشاندن این نشان به زمین بازی فرستادند.

ایتالیایی‌ها بابت این موضوع به یوفا شکایت کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا اتحادیه فوتبال اروپا جریمه‌ای برای کروات‌ها در نظر خواهد گرفت یا نه.
تیم ملی کرواسی با متوقف کردن آتزوری در یک بازی پرحاشیه که تنها گل خود را در آن در یک صحنه جنجالی به ثمر رساند، توانست در صدر جدول گروه H مرحله مقدماتی یورو 2016 باقی بماند.