به گزارش پارس به نقل از مهر مرتضی پورعلی گنجی در نشست خبری پیش از تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال، خاطر نشان کرد: من در پست جواد نکونام بازی می‌کردم و می‌خواستم مثل او در همین رده‌های سنی بازی کنم. می‌خواهم آنقدر در تیم ملی خوب کار کنم که ۱۵ سال در تیم ملی باقی بمانم. در فصل گذشته موقعیتی پیش آمد تا به تیمی چینی بروم و خوشبختانه آنها همه شرایط من را پذیرفتند که امیدوارم این بار به جای بهتری بروم تا پیشرفت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمادگی جایگزینی نکونام در تیم ملی را دارید؟ گفت: جواد نکونام هنوز هم می‌تواند در تیم ملی بازی کند. زمانی که من به تیم ملی آمدم، آقای کی‌روش من را در پست دفاع آخر بکار گرفت. حتی در بازی با قطر برای ۱۰ دقیقه دفاع راست بازی کردم. من آمادگی این را دارم در هر پستی که بخواهند برای تیم ملی بازی کنم.

مدافع تیم ملی فوتبال درباره اعتماد کی‌روش به خود، عنوان کرد: خودم هم باورم نمی‌شد کی‌روش به من اعتماد کند. او می‌داند در چه زمانی از بازیکنان در چه پستی استفاده کند. همه تلاش من این است تا بتوانم در تمام بازی‌ها به اعتماد مربیان پاسخ مثبت بدهم.

پورعلی گنجی ادامه داد: کی‌روش با حداقل امکانات، تیم ملی را آماده می‌کند. امیدوارم مسئولان امکانات لازم را فراهم کنند. فوتبال چین تا پنج سال پیش خیلی ضعیف‌تر کار می‌کرد. آنها بازیکنانی مثل مهدوی‌کیا، دایی یا کریمی را خیلی دوست دارند و در حال رشد هستند. اما اینجا استعداد فراوان است ولی دیگر حتی پنج لژیونر هم در اروپا نداریم.

وی درباره وضعیت خود در فصل آینده، گفت: صحبت‌هایی صورت گرفته ولی هنوز مذاکرات رسمی نیست. من تا سه هفته دیگر می‌توانم یک میلیارد تومان پرداخت کنم و به اروپا بروم.