به گزارش پارس هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به باشگاه اعلام کردم تا آخر خرداد ماه فرصت دارند تا تمام حق و حقوق من را پرداخت کنند در غیر این صورت به فیفا شکایت خواهم کرد. 
فرناندو گابریل بعد از ترک ایران، در برزیل با تیم سابقش مشغول تمرین است. او در خصوص آخرین وضعیتش و شرایط این روزهایش با خبرنگار کاپ به گفت و گو پرداخت که در زیر می خوانید:
*در خصوص آخرین وضعیت خودت صحبت کن.
در حال حاضر در برزیل هستم و با تیم قدیمم تمرین می کنم. سعی دارم شرایط بدنی ام را در نقطه ایده آل نگه دارم تا با شروع مسابقات بتوانم از آمادگی کاملی برخوردار باشم. من فعلا به چیزی جز تمرین کردن و بودن در کنار خانواده ام فکر نمی کنم و بیشتر می خواهم استراحت کنم تا از لحاظ ذهنی هم آماده فصل جدید شوم. 
*قراردادت با پرسپولیس به پایان رسیده آیا با شروع تمرینات این تیم به پرسپولیس بازمی گردی یا خیر؟
قطعا جزو گزینه های برانکو نیستم و قطعا دیگر در پرسپولیس جایی ندارم. به همین دلیل به دنبال بازی در یک باشگاه جدید هستم و سعی دارم در فصل جدید به یک باشگاهی بروم تا در آرامش کارم را دنبال کرده و از لحاظ مالی هم حق و حقوقم را به موقع دریافت کنم. 
*آیا از ایران پیشنهاد داری؟
بله، از دو باشگاه ایرانی پیشنهاد دارم که یکی از آنها را نمی توانم بگویم اما دیگری باشگاه فولاد است که قرار شد اگر بتواند یکی از بازیکنان خارجی اش را کنار بگذارد آن وقت با آنها مذاکره کنم. همچنین از الغرافه قطر هم یک پیشنهاد رسمی دارم که اگر با آنها به توافق برسم هفته آینده سفری به قطر خواهم داشت. 
*خودت دوست نداشتی در پرسپولیس بمانی؟
باور کنید من واقعا دوست داشتم که با این همه هوادار فوتبالم را در پرسپولیس ادامه دهم اما شرایط خیلی سخت بود. شاید باور نکنید وقتی داشتم با خانواده ام به برزیل پرواز می کردم تنها یک صد دلاری در جیبم بودم.
*شاید باشگاه پول نداشته با تو بدهد به همین دلیل با تو تماس نگرفتند.
اگر اینطور بود باز هم به خودم می گفتم باشگاه پول نداشته که به من نداده اما همان روز تادئو به باشگاه رفت و یک چک گرفت اما من پول بلیتم را خودم پرداختم. 
*مثل اینکه باشگاه را تهدید به شکایت کردی؟
بله، من یک وکالت تام الاختیار به مدیر برنامه هایم دادم و به باشگاه اعلام کردم تا آخر خرداد ماه فرصت دارند تا تمام حق و حقوق من را پرداخت کنند در غیر این صورت از باشگاه به فیفا شکایت خواهم کرد اما امیدوارم با توجه به احترامی که برای هواداران قائل هستم باشگاه زودتر وضعیتم را مشخص کند تا این اتفاق رخ ندهد.