به گزارش پارس، علی مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار‌ ایسنا اظها‌ر کرد: برای این که بتوانیم در مسابقات جهانی آمریکا تیم ‌ملی سالم و عاری از دوپینگ را داشته باشیم، قصد داریم از تمام نفراتی که به تازگی می‌خواهند وارد اردوی تیم ‌ملی شوند، آزمایش دوپینگ به عمل آید تا هیچ ورزشکار دوپینگی دیگری در آینده نداشته باشیم. البته و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌انی که پیش از این در اردوی تیم ‌ملی بودند، مشکل خاصی ندارند. این روند فقط برای افرادی که به تازگی می‌خواهند وارد اردو شوند، خواهد بود.


وی همچنین در‌ رابطه با تست دوپینگ تیم ‌ملی جوانان که در دو مرحله صورت گرفته بود، گفت: در مرحله نخست تست که تقریبا از 12 و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ نمونه گیری به عمل آمده بود در فدراسیون حضور نداشتم و هنوز رییس فدراسیون نشده بودم اما در مرحله دوم نادو از بین 10 نفری که قرار بود تست دوپینگ به عمل آورند تنها از پنج نفر تست دوپینگ گرفتند و به صورت غیر مستقیم به ما اعلام کردند که چند نمونه مثبت اعلام شده است. به طور قانونی این مساله را پیگیری خواهم کرد تا ببینم مشکل از کجاست.

مرادی همچنین درباره این که چرا تنها چهار نفر به مسابقات جهانی جوانان اعزام می‌شوند، تصریح کرد: قبول دارم که این تیم ناقص است اما از آنجایی که یک سری از جوانان مشکل سربازی دارند یک تعداد از آنها دچار آسیب‌دیدگی‌ هستند و یک سری از و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان ما متاسفانه صغر سنی دارند، بنا‌بر‌این کمیته‌ فنی به خاطر این مساله تصمیم گرفت تنها چهار و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ را به مسابقات اعزام کند تا در مسابقات با مشکلی مواجه نشویم؛ ضمن این که در آینده و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌انی که دارای صغر سنی باشند، دیگر به تیم ‌ملی دعوت نخواهند شد. سعی می‌کنیم پس از این تیم ‌ملی پاک و عاری از هر گونه مشکلی را به مسابقات اعزام کنیم.

رییس فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی همچنین در‌ رابطه با سهراب مرادی و در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که محرومیت وی تا دوم تیر است، آیا بهتر نیست برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا شرایطی فراهم شود تا در اردوی تیم ‌ملی حضور پیدا کند و به تمرینات خود ادامه دهد یا این که باید تا دوم تیر محرومیت وی سپری شود، تاکید کرد: این مساله بسته به نظر کمیته‌ فنی است و کمیته‌ فنی باید طبق مقررات مجوز حضور در اردوی تیم ‌ملی را به مرادی بدهد. البته مرادی در حال‌ حاضر تمرینات خود را دنبال می‌کند اما ما تابع نظر کمیته‌ فنی هستیم.

وی در‌ رابطه با مسابقات قهرمانی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی جانبازان و معلولان تصریح کرد: باید به محمود خسروی وفا بابت برگزاری چنین مسابقه‌ای که در حد استانداردهای جهانی برگزار شد تبریک بگویم. امروز حضور رییس فدراسیون جهانی IPC و اعضای آنها در این مسابقات نشان از بالا بودن سطح این مسابقات دارد و این که مسابقات به صورت بین‌المللی و جهانی برگزار شد که این مساله نشان از مدیریت خوب خسروی وفا دارد. وی مدیر لایق است و روحیه ای خستگی ناپذیر دارد و با برگزاری این مسابقات نشان داد که می‌توان حتی مسابقات داخلی را با رعایت استانداردهای بین‌المللی در حد جهانی برگزار کرد.

رییس فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در پایان گفت: سالن و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی جانبازان و معلولان با تاسیسات و امکانات خوبی که دارد می‌تواند میزبان مسابقات جهانی و بین‌المللی نیز باشد.