به گزارش پارس به نقل از ورزش سه خدیرا امروز در گفتگو با "مارکا" علل خداحافظی‌اش را بیان کرد. هافبک 28 ساله آلمانی گفت:" من یک مصدومیت کوچک داشتم و پاشنه پای راستم درد می‌کرد. اما دلیل بازی نکردن من این نبود. اتفاقا شرایط بازی کردن را داشتم و همیشه هم حس می‌کردم که مربی پشتیبان من است. با این وجود خیلی غیر مستقیم این پیام را دریافت کردم که اینجا دیگر نیازی به من ندارند. 
انگار از جمع تیم کنار گذاشته شدم و بعد از آن دیگر هیچ فرصتی برای بازی به من داده نشد. هیچکس از سوی باشگاه من را مستقیما در جریان قرار نداد. ولی اتفاقاتی رخ داد و نظراتی مطرح می‌شد که برای من روشن کرد دیگر بازی نخواهم کرد. باز هم هیچکس به سراغم نیامد. ناامید شدم. بعد از آن دیگر مطمئن نبودم که قراردادم را تمدید کنم یا نه. دچار تردید شده بودم تا بالاخره در ماه دسامبر به این نتیجه رسیدم که بهتر است بروم و چالش جدیدی پیدا کنم. 
با این حال از آنچه در فصل جاری رخ داد، تا عمق جانم درد گرفت. این آن پایانی نبود که من می‌خواستم. درد دارد که مرا به غیر حرفه‌ای بودن متهم کنند چونکه این حرفها را بیان کردم. من همیشه راستش را گفته‌ام و خواهم گفت."
گفتنی است تیم‌های شالکه، آرسنال و چلسی به جذب این بازیکن ابراز تمایل کرده‌اند.