به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود مسعود ده‌نمکي که با ساخت اخراجي‌ها بر سر زبان‌ها آمد و براي خود داراي جايگاهي شد با وجود مشغله کاري نظرات جالبي در خصوص حرکت مهدي طارمي در بازي با النصر عربستان، مشکل فوتبال کشور و بازي استقلال و پرسپوليس داشت که در گفت‌وگو با 90 آنها را مطرح کرد.


*بازي استقلال و پرسپوليس را تماشا کرديد؟ 
با آن که بسيار فوتبالي هستم و اتفاقات آن را دنبال مي‌کنم موفق به ديدن اين بازي نشدم به همين دليل نمي‌توانم نديده در خصوص اين بازي اظهارنظر کنم.

* طرفدار استقلال هستيد يا پرسپوليس؟
من استقلالي هستم (مي‌خندد). شوخي کردم، نمي‌توانم بگويم طرفدار کدام تيم هستم چرا که در هر دو تيم دوستان خوبي دارم و به همين دليل نمي‌خواهم متوجه شوند طرفدار کدام تيم هستم.

* شرايط فوتبال کشور را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟
به هيچ عنوان شرايط خوبي نداريم. شرايط فوتبال ما شده مثل بورس و با يک باد اين ور و آن ور مي‌شود و اين به هيچ عنوان زيبنده نيست. البته اين تنها مختص به فوتبال نيست و همه رشته‌ها نيز از اين بي‌ثباتي رنج مي‌برند.

* بيشتر توضيح مي‌دهيد؟
استعداديابي در هيچ رشته‌اي به صورت علمي و آکادميک وجود ندارد، استعد‌ادهاي زيادي در مدارس و محلات وجود دارد که متاسفانه ديده نمي‌شوند و اين موضوع به طور قطع آينده ورزش کشور را تهديد خواهد کرد.

* جاي کفاشيان بوديد چگونه اين مشکل را حل مي‌کرديد؟
من جاي کفاشيان بودم به رده‌هاي پايه توجه زيادي مي‌کردم و بهاي زيادي به آنها مي‌دادم. متاسفانه اين مهم در فدراسيون فوتبال رعايت نمي‌شود و همه‌چيز در تيم بزرگسالان خلاصه شده است. بايد با توجه به رده‌هاي پايه زمينه را براي رشد و پرورش آنها و تزريق اين استعدادها به تيم‌هاي بزرگسالان فراهم کنيم.

* حرکت طارمي و شادي گل او در بازي مقابل النصر عربستان را چگونه مي‌بينيد؟
من اعتقاد دارم شادي گل او يک پيام ديپلماتيک داشت، فوتبال امروزه نقش زيادي در سياست پيدا کرده و به خوبي مي‌توان از آن استفاده کرد. من اعتقاد دارم شادي گل او به خاطر تعصب ملي او بود و در همين حد اشکالي ندارد. او حرکت آنها را به نوعي تلافي کرد و من در اين حد مي‌پذيرم نه آن که اين موضوع تبديل به يک فرهنگ در ورزش کشور شود.

* پس موافق اين حرکات در فضاي ورزش هستيد؟
اعتقاد دارم در حد اين که يک زهر چشمي گرفته باشند خوب است و نبايد اين موضوع به يک اصل در ورزش تبديل شود.

* در خصوص اتفاقات بازي تراکتور و نفت چه نظري داريد؟
تمام حاشيه‌هاي بعد از بازي را ديدم و اعتقاد دارم اين يک مورد را بايد از تبريزي‌ها نديده گرفت. تبريزي‌ها آد‌م‌هاي شريفي هستند. 90: حال و روز سرخابي‌ها هم خوب نيست. متاسفانه فوتبال ما حساسيت خود را از دست داده و تنها دليل آن عدم نتيجه‌گيري مناسب آن است. به تبع آن حال و روز استقلال و پرسپوليس نيز خوب نيست و به همين دليل دوست نداشتم اين بازي را ببينم.