دکتر محمود گودرزی در خصوص حواشی بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران به پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان گفت: مساله در حال پیگیری است؛ دو گروه کارشناسی در استان برای پیگیری حضور دارند که یکی از آن ها از جانب بنده برای بررسی موضوع ماموریت پیدا کرده است. 

او افزود: گزارش هایی به صورت شفاهی و مکتوب ارائه شده و من در خصوص آن ها با وزرای اطلاعات و کشور، استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بررسی همه جانبه مساله صحبت کردم. تیم ما درحال انجام کار است و بدیهی است که به دنبال احقاق حق هستیم؛ اگر حقی از تیمی ضایع شده باشد حتما این حق استیفا خواهد شد.

دکتر گودرزی ادامه داد: امروز نیز با مسوولین فدراسیون، مسوول کمیته داوران و مسوول سازمان لیگ برترصحبت کردم و به آن ها ماموریت دادم تا از داوران بازنشسته و خبره و صاحب نظر بهره بگیرند و فیلم بازی را بازبینی، قضاوت و رای صادر کنند. طبیعتا اگر 5-6 متخصص در این زمینه اظهار نظر کند بدیهی است که آن اظهار نظر برای ما ملاک عمل خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان درباره مسایل غیر داوری و حواشی دیگر نیز افزود: امیدواریم مردم تبریز، تماشاچیان و کسانی که دست اندرکار هستند با سعه صدر بیشتر به موضوع نگاه کنند تا نظرهای کارشناسی استخراج شود و به سمع مردم برسد. من گزارش کاملی امروز به دولت ارایه خواهم کرد.

دکتر گودرزی در تکمیل صحبت های خود گفت: یک بُعد این اتفاق ممکن است ضعف داوری باشد که در حال بررسی است؛ من نمی توانم در این قضیه اظهار نظر کنم و متخصصین باید نظر دهند اما ابعاد دیگری هم وجود دارد که اولیای استان درصدد هستند تا انشالله به نحو مقتضی و در واقع عادلانه این موضوع مرتفع شود.

او در خصوص این نکته که 8 دقیقه آخر بلندگوهای ورزشگاه بازی در اصفهان را مساوی اعلام کردند و این باعث تصور پیروزی و خوشحالی تیم تراکتورسازی شد،‌ افزود: ما در حال بررسی همه جوانب اتفاقات تبریز هستیم.  استاندار، مدیرکل استان و نماینده ویژه من (مدیرکل حراست وزارتخانه) در شورای تامین استان حضور داشتند در آن جا همین بحث ها مطرح شد. مسوولین تیم تراکتور سازی حضور پیدا کردند، همه نظرها را گفتند و مطالب از جهات گوناگون مورد بررسی قرار گرفت؛ اما روشن شدن مساله زمان بر است و نیاز است نظرات کارشناسی به خصوص در حوزه داوری استخراج شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا مردم تبریز مطمئن باشند که وزیر ورزش و جوانان پیگیر این موضوع است، گفت: بله به طور کامل پیگیر هستم. اما همه مسوولیت ها در اختیار فدراسیون فوتبال است؛ ما هم به لحاظ قانونی به عنوان ناظر بر تمام این دستگاه ها ملزم هستیم که سره را از ناسره تشخیص دهیم و این کار را ممیزی کنیم. به نظر می آید چند روز آینده این مهم محقق و نتیجه اعلام می شود.

دکتر گودرزی در خاتمه افزود: در خصوص این اتفاق گروه های مختلف صحبت های مختلفی می کنند اما به نظر می آید کسانی که دقیقا در جریان موضوع هستند و کسانی که مسوولیت دارند اظهارنظرشان دقیق تر و درست تر است. باید عنایت کنند و قدری آرام تر باشند تا به نحو شایسته موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.