به گزارش پارس به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال حسین عسگری در ابتدا گفت: همانطور که از ابتدای فصل در دپارتمان داوری عملکرد داوران را با بازبینی فیلم ها و بر اساس گزارش ناظران داوری مورد نقد و بررسی قرار داده ایم این روند را در هفته پایانی لیگ برتر هم در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: هفته پایانی لیگ برتر از حساسیت بالایی برخوردار بود و طی آن تیم قهرمان، تیم هایی که سهمیه حضور در بازیهای آسیایی را دریافت می کنند و تیم های سقوط کننده مشخص شدند. به همین دلیل ارزیابی عملکرد داوران را بطور ویژه انجام دادیم و بخصوص صحنه های حساس داوری دیدارهای شهرآورد تهران، سپاهان و سایپا و همینطور بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران را مورد بازبینی قرار دادیم.
رییس دپارتمان داوری افزود: پس از بازبینی فیلم دیدارهای هفته پایانی مشخص شد که داوری بازی ها اشتباه تاثیرگذار در نتیجه تیم های نداشته است. دربی تهران که از حساسیتی در تغییر جایگاه دو تیم نداشت و صرفا پیشینه تاریخی تقابل دو تیم باعث شد تا این بازی دارای حساسیت باشد. پس از این دیدار صحبت هایی مبنی بر خطای پنالتی روی بازیکن تیم استقلال به میان آمد که پس از بازبینی فیلم مشخص شد که حق وردی در عدم اعلام خطای پنالتی به درستی تصمیم گرفته است. حق وردی حدود 9 سال در لیگ برتر سوت می زند و از تجربیات زیادی برخوردار است و در این بازی هم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.
وی ادامه داد: همچنین در بازی سپاهان و سایپا هیچ مشکلی در نحوه قضاوت داوران مشاهده نشد و دیدار استقلال خوزستان و پیکان هم صحنه تاثیرگذار داوری نداشت.
عسگری درباره اتفاقات داوری دیدار تراکتورسازی و نفت تهران بیان کرد: اگر صحنه اخراج آندرانیک تیموریان در این بازی را با دقت مشاهده کنیم به این نتیجه می رسیم که در دو صحنه که تیم تراکتورسازی از میهمان خود جلو بود، تیموریان در یک صحنه به دلیل تاخیر در ادامه بازی و در صحنه ای دیگر به دلیل درگیری با بازیکن تیم حریف دو کارت زرد دریافت کرد. این دو کارت زرد از سوی داور سلیقه ای نشان داده نشده، بلکه دقیقا طبق قوانین داوری فیفا اتفاق افتاده و فغانی به درستی از کارت هایش استفاده کرده است. 
وی در پایان گفت: در دیگر صحنه این دیدار شاهد این بودیم که مهاجم تیم تراکتورسازی در محوطه جریمه تیم نفت تهران برخوردی با بازیکن این تیم دارد که برخی افراد اعتقاد به خطای پنالتی دارند. فیلمی که بدست ما رسید همان فیلم ضبط شده از پخش زنده تلویزیونی است که زاویه تصویربرداری مناسب نیست و تشخیص صحنه خطا غیر ممکن است. در این صحنه داور بازی به بازیکنان بسیار نزدیک بود و فیفا در اینگونه موارد توصیه می کند که نظر داور صحیح است. البته در صورت ارسال فیلم این صحنه از زاویه های دیگر نظر خود را بر اساس قوانین داوری اعلام خواهیم کرد.