به گزارش پارس به نقل از تسنیم سعید عزیزیان در خصوص دربی 80 پایتخت و نقش دروازه‌بان‌ها در این بازی اظهار داشت: به عقیده من این دربی آن‌چنان که باید حساس نیست چرا که هیچ یک از دو تیم شانس قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیا ندارند اما با این حال بازی برای هوداران بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس در مقایسه با نفرات استقلال به مراتب دربی‌های کمتری را تجربه کرده‌اند اما از نظر نیروی جوانی سرحال‌تر هستند. دروازه‌بان‌های دو تیم نیز فصل خوبی را سپری نکرده‌اند و در طول فصل اشتباهات زیادی را مرتکب شده‌اند. اگر قرار باشد بازی تهاجمی را از سوی پرسپولیس و استقلال در این بازی شاهد باشیم من احتمال پر گل شدن بازی را می‌دهم اما چنانچه مربیان دو تیم به فکر نباختن در دربی باشند، شک نکنید بازی کسل کننده‌ای را شاهد خواهیم بود.

مربی دروازه‌بان‌های تیم امید  با تاکید بر اینکه در فصلی که گذشت عملکرد دروازه‌بان‌ها ناامید کننده بود، خاطر نشان کرد: جدا از اینکه پرسپولیس و استقلال از خط دروازه آسیب‌های زیادی دیدند من عملکرد دیگر دروازه‌بان‌های لیگ را هم ناامید کننده دیدم. اگر مربیان تیم ملی باز هم در لیست خود دروازه‌بان‌های قبل را به این تیم دعوت می‌کنند در واقع به خاطر گذشته خوب آنهاست و نه کیفیت فعلی‌شان که این نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد. شاید در واقع علیرضا حقیقی تنها دروازه‌بان مطمئن فعلی تیم ملی باشد و نفرات دیگری مثل رحمان احمدی، شهاب گردان و سوشا مکانی از روز‌های خوب خود فاصله دارند.

عزیزیان در پاسخ به این سوال که چرا مکانی با رفتن نیلسون از پرسپولیس هم نتوانست دروازه‌بان مطمئنی برای این تیم باشد، گفت: باید دنبال این بود که چرا دروازه‌بان‌های پرسپولیس در این فصل تا این حد اشتباه داشتند؟ نیلسون در 2 فصل قبل از بهترین‌های پرسپولیس بود اما این فصل را خوب شروع نکرد  تا اینکه نیم فصل کنار گذاشته شد. مکانی هم با وجود اینکه فصل خوبی را در تیم فولاد سپری کرد از همان ابتدای کارش در پرسپولیس نتوانست دروازه‌بان مطمئنی برای این تیم باشد و اشتباهات عجیب زیادی داشت. حتما یک جای کار ایراد داشته که این دو دروازه‌بان نتوانستند فصل خوبی را سپری کنند.

وی در واکنش به این سوال که آیا برانکو فصل بعد باید دنبال دروازه‌بان مطمئنی برای پرسپولیس باشد یا نه، تصریح کرد: آنچه مسلم است پرسپولیس برای قهرمان شدن باید دو دروازه‌بان مطمئن داشته باشد. به این دلیل دو دروازه‌بان که ممکن است در مقطعی از فصل دروازه‌بان اول دچار افت یا مصدومیت شود و دیگری باید آن قدر خوب باشد که بتواند خیال مربیانش را از هر نظر راحت کند.

عزیزیان در پایان راجع به آخرین وضعیت خود در تیم امید و قراردادش با این تیم، تاکید کرد: هنوز قراردادی با فدراسیون نبسته‌ام اما دروازه‌بان‌های تیم امید را زیر نظر دارم. دیروز (سه‌شنبه) به تمرین تیم سایپا رفتم تا آخرین وضعیت محمدرضا اخباری را بررسی کنم و به زودی به تمرین تیم نفت تهران هم خواهم رفت چون شنیده‌ام این تیم دروازه‌بان جوان خوبی دارد. سعی می‌کنم بهترین دوروازه‌بان‌ها را برای تیم تمید انتخاب کنم.