به گزارش پارس به نقل از شفقنا رئال مادرید یکی از بدترین فصل های خود را پشت سر می گذارد. این تیم در جام حذفی برابر اتلیتکو مادرید تن به شکست داد و از دور رقابت ها حذف شد. در رقابت های لیگا کار برای شاگردان آنچلوتی بعد از تساوی ناامید کننده ای که برابر والنسیا به دست آوردند بسیار سخت شده است و می توان گفت که بارسلونا در آستانه بالابردن جام قرار گرفته است تا این مربی ایتالیایی در دومین فصل حضورش در رئال نتواند این تیم را قهرمان رقابت های لیگا کند.

تنها جامی که تا قبل از دیشب رئال مادرید امید زیادی به قهرمانی در آن داشت لیگ قهرمانان اروپا بود که این جام هم نقش برآب شد تا کارلو آنچلوتی سخت ترین روزهای خود در مادرید را تجربه کند. کهکشانیها که در دیدار رفت با نتیجه دو بر یک برابر حریف خود تن به شکست داده بودند در دیدار برگشت به نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر دست نیافتند تا در نهایت این تیم نتواند جواز صعود به فینال را به دست آورد و این یوونتوس باشد که حریف بارسلونا در فینال شود.

وقتی یک تیم ناکام و بد ظاهر می شود طبیعی است که انگشت اتهام به سوی سرمربی آن باشد. رئال مادرید در دیدار برابر یوونتوس نتوانسته که عملکرد خوبی داشته باشد و طبیعی است که همه به دنبال متهم کردن کارلو آنچلوتی باشند اما آیا سرمربی ایتالیایی رئال مادرید در ناکامی تیمش نقش داشته است؟ جواب ما مثبت است و در گزارشی می خواهیم به مهمترین اشتباهات سرمربی ایتالیایی رئال مادرید که باعث حذف شدن این تیم در معتبرترین رقابت اروپایی شد بپردازیم.

 

1[B]-تنها یک تعویض[/B]

کسی نمی داند که چرا کارلو آنچلوتی در این دیدار از سه تعویض خود استفاده نکرد. رئال مادرید تیم بزرگی است و طبیعی است که بازیکنان بزرگی هم در اختیار داشته باشد. رئال مادرید در نیمه نخست توانست با یک گل که کریستیانو رونالدو از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند پیروز به رختکن برود. در نیمه دوم یوونتوس نیاز به پیروزی داشت و به همین خاطر همه خیلی سریع توانست توسط آلوارو موراتا ستاره جوان خود در خط حمله به گل برسد.

نیمه دوم به نیمه مربیان شهرت یافته است. آنچلوتی نتوانست در این نیمه به پیروزی برسد. آلگری که تیمش به پیروزی داشت با تاکتیک بهتری برابر رئال مادرید قرار گرفت و در نهایت هم تیم او توانست به آنچه که می خواهد برسد اما تیم آنچلوتی در نیمه مربیان گل تساوی را دریافت کرد و این نشان می دهد که او خوب کار نکرده است. نکته جالب درباره آنچلوتی این بود که او می دانست تیمش باید به گل برسد اما تنها یک تعویض انجام داد و آن بازی دادن به خاویر هرناندز بود که این تعویض هم هیچ کارایی نداشت و بهتر بود که همان کریم بنزما بازی کند چرا که او حداقل به رئال سرعت می داد. شاید همه هواداران رئال مادرید نیز این سوال را داشته باشند که چرا آنچلوتی در این دیدار از هر سه تعویض خود استفاده نکرد؟

[B]2- افت بدنی بازیکنان رئال مادرید[/B][B][/B]

آنچلوتی مربی است که نشان داده است به سیستم چرخشی استفاده از بازیکنان معتقد نیست. برای این مربی ایتالیایی اسم های بزرگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و به همین خاطر هم هست که بازیکنان نیمکت نشین در رئال مادرید شانسی برای درخشش ندارند. به عنوان مثال بازیکنی چون خاویر هرناندز بدترین دوران حضور خود را در رئال مادرید تجربه کرد چرا که در این تیم کمتر فرصت بازی به او می رسید اما آسیب دیدگی بنزما باعث شد تا او توانایی هایش را به همه ثابت کند.

یک تیم وقتی در چند جام به میدان می رود طبیعی است که بازیکنان احساس خستگی کنند و بهترین روش برای جلوگیری از این کار استفاده از سیستم چرخشی است که آنچلوتی به آن اعتقاد ندارد. تیم رئال مادرید در هفته های پایانی نشان داده است که خسته است. این تیم در نیمه دوم دیدار حساس برابر یوونتوس خسته به نظر می رسد و جالب اینکه آنچلوتی هیچ تلاشی برای تغییر در ترکیب تیمش انجام نمی داد. طبیعی است که در چنین حالتی همه به دنبال مقصرکردن او باشند و به نظر می رسد که حق هم با آنها است.

3- [B]تعویض کردن کریم بنزما[/B]

رئال مادرید در دیدار برابر یوونتوس به تساوی یک بر یک دست یافته بود و برای صعود به فینال برلین نیاز به گلزنی داشت اما آنچلوتی به جای آنکه ترکیب تیمش را هجومی تر کند تنها مهاجم خود را از بازی بیرون کشید. تعویض کردن کریم بنزما تصمیم بسیار نادرستی از سوی آنچلوتی بود. درست است که کریم بنزما چند هفته ای دور از میادین بود و برای رئال به میدان نرفته بود اما این بازیکن فرانسوی در دیدار برابر یوونتوس تا حدودی عملکرد خوبی داشت. او دوباره سرعت را به خط حمله رئال برگردانده بود و بهتر بود که آنچلوتی او را در میدان حفظ می کرد.

بازگشت کریم بنزما بهترین خبر برای کریستیانو رونالدو بود چرا که این مهاجم فرانسوی خود را فدای درخشش رونالدو می کند. او در دیدار برابر یوونتوس هم در تمام حملات رئال حضور داشت و بهتر بود که حداقل آنچلوتی تا یک ربع پایانی به او فرصت می داد یا اینکه یکی از هافبک و یا مدافعان خود را بیرون می کشید.

4- [B]چرا این  هم بیل؟[/B]

گرت بیل در فصل جاری عملکرد بسیار ضعیفی داشته وحتی صدای اعتراض هواداران رئال مادرید نیز بلند شده است با این حال آنچلوتی همچنان اصرار دارد که از این بازیکن ولزی در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند چرا که او بازیکن بزرگی است و رئال مادرید برای جذبش رقم بالایی پرداخت کرده است. گرت بیل اشتباهات زیادی در رئال مادرید دارد. او از تمرکز لازم برخوردار نیست، با دیگر بازیکنان همکاری نمی کند و مهم تر از همه روحیه بازی کردن در رئال مادرید را ندارد با این حال کارلو آنچلوتی ترجیح می دهد که از او درترکیب اصلی استفاده کند و حتی به دنبال تعویضش نباشد.

گرت بیل از ترکیب آنچلوتی هر چند بسیار بد بازی کند بیرون گذاشته نمی شود مگر اینکه با آسیب دیدگی مواجه شود. او در دیدار رفت برابر یوونتوس بدترین نمایش راداشت با این حال 85 دقیقه در میدان حضور داشت و در دیدار برگشت نیز هر چند نمایش خوبی نداشت اما 90دقیقه بازی کرد و تعویض نشد. به نظر می رسد که کارلو آنچلوتی می خواهد همزمان هم رئال مادرید را نابود کند و هم گرت بیل را.

5[B]- خط هافبک کابوس وار[/B]

همه می دانند که مشکلات رئال مادرید در خط میانی با غیبت لوکا مودریچ بسیار زیاد شده است اما این مشکلات با تصمیمات اشتباه آنچلوتی بیشتر و بیشتر هم شده است. آنچلوتی وقتی دید که لوکا مودریچ آسیب دیده و دیگر نمی تواند تیمش را همراهی کند ترجیح داد تا از سرخیو راموس در پست هافبک دفاعی استفاده کند این درحالی است که راموس با این پست بیگانه است. رئال مادرید در دیدار برابر اتلتیکو مادرید با این تغییر به پیروزی رسید. هر چند راموس نمی توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد اما چون رئال مادرید به پیروزی می رسید انتقادات هم از آنچلوتی کمتر می شد و او به اشتباه خود اصرار می کرد.

آنچلوتی در دیدار برابر یوونتوس باز تصمیم گرفت که از راموس در پس ت غیر اصلی اش استفاده کند این درحالی است که او روی نیمکت دو گزینه دیگر به نام های ایارامندی و لوکاس سیلوا را دارد. از لوکاس سیلوا قبل از آمدن به رئال مادرید به عنوان کاکای جدید یاد می شد اما به نظر می رسد که آنچلوتی اصلا به او اعتقاد ندارد پس چرا این ستاره برزیلی با رقم بالایی راهی رئال شد>

هم کروس و هم ایسکو بسیار خسته به نظر می رسیدند اما آنچلوتی به دنبال تعویض این دو بازیکن و استفاده از ایارامندی و سیلوا نیست. بدون شک این مربی ایتالیایی باید جواب پس بدهد. او اشتباهات آشکاری داشته است و یکی از دلایل اصلی ناکامی رئال مادرید در این فصل بوده است.

و اما در پایان....

اینکه رئال مادرید یک بازی را واگذار کند و یا در جامی نتواند قهرمان شود طبیعی است اما ناکامی در سه جام نمی تواند نتیجه خوبی برای رئال مادرید در هر حالتی باشد. کارلو آنچلوتی اشتباهات تاکتیکی آشکاری داشته است و بدون شک او یکی از دلایل اصلی ناکامی رئال در این فصل بوده است. با این شرایط بعید به نظر می رسد که او در رئال ماندنی باشد. این احتمال زیاد است که یورگن کلوپ جانشین او شود.