پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حسين رضا زاده كه با اعلام احترام به راي مردم تهران از حضور در انتخابات فدراسيون وزنه برداري كناره گيري كرد موجب شد تا دولتي ها مجال بيشتري براي دخالت در انتخابات اين فدراسيون مدال آور را بوجود آورد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، براي دومين بار در تاريخ ورزش كشور، عالي ترين مقام ورزشي در انتخابات يك فدراسيون حضور مي يابد و شائبه دخالت دولتي ها را دامن ميزند.

در دولت گذشته علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني در انتخابات فدراسيون فوتبال شخصا حضور و دخالت كرد و اين بار در دولت يازدهم نيز وزیر ورزش و جوانان در مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری شخصا حضور پیدا کرد.

در طول تاريخ ورزشي معمولا براي اينكه شائبه دخالت مقامات عالي ورزشي بوجود نيايد، معمولا اظهار نظري در مورد انتخابات فدراسيون ها نمي كنند و در انتخابات آن نيز حضور نمي يابند.

با اين حال، مجمع انتخابات رئیس چهار سال آینده فدراسیون وزنه برداری از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در آکادمی ملی المپیک آغاز شد که محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز در این مجمع حضور پیدا کرد.

برخي معتقدند اظهار نظرهاي مستمر گودرزي و حضور وي يك بدعت در تاريخ ورزش كشور و موجب خواهد شد تا اعضاي فدراسيون وزنه برداري با فشار به سمت گزينه دولت بروند.  برخي معتقدند اين اتفاق به شان و جايگاه وزارت ورزش لطمه جدي خواهد زد.

با كناره گيري قهرمانانه حسین رضازاده، وزير ورزش احساس پيروزي كرده و سعي دارد با راي آوري يك گزينه نزديك به دولت عملا پازل دخالت هاي دولتي را تكميل نمايد.

قبل از این انصرافش از حضور در انتخابات را اعلام کرده بود و در شورای شهر ماند، در مجمع امروز غایب بود. در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری ۹ کاندیدا حضور دارند که شانس سعادتمند برای ریاست این فدراسیون بیشتر از دیگران است.