به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، رضا حسنی‌خو پس از جلسه‌ای که امروز (شنبه) با علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش داشت، گفت: از علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش تشکر می‌کنم. با فضایی که به وجود آمده بود تصمیم گرفته شد که کار ادامه پیدا کند و اکنون شرایط بسیار مناسب است.

وی افزود: در جلسه اولی که خدمت کی‌روش و کفاشیان بودیم و جلسه دومی که امروز برگزار شد، به تفاهمنامه‌ای رسیدیم که فعالیت‌های تیم ملی در چارچوب این تفاهمنامه انجام شود. وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش موضع حمایت از همه فدراسیون‌ها را دارد و در صورتی که مشکلاتی هم وجود داشته باشد، برای حل این مشکلات تلاش می‌کند.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان و مشاور وزیر ورزش با اشاره به تفاهمنامه سه‌جانبه‌ای که بین فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش و وزارت ورزش و جوانان نوشته شده است، خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران و مجریان ورزش در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت همه باید برای پیشرفت و موفقیت تیم ملی تلاش کنند و امکاناتی که برای صعود به جام جهانی نیاز است فراهم شود.

حسنی‌خو تاکید کرد: اگر در راه موفقیت تیم ملی، فدراسیون فوتبال نمی‌تواند کار را به خوبی مدیریت کند و صحبت‌ها در خصوص تیم ملی دو صدا باشد، کفاشیان باید این موضوع را مدیریت کرده تا تیم ملی آرامش داشته باشد. اگر کسی نمی‌تواند با کارلوس‌ کی‌روش کار کند و تفکری غیر از این تفاهمنامه دارد، بهتر است از فدراسیون فوتبال برود. فدراسیون فوتبال برای ادامه فعالیت کارلوس کی‌روش متعهد شد تمام حمایت‌های مادی و معنوی را از کی‌روش انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه رسیدن به چنین تفاهم سه‌جانبه‌ای بازی برد‌- برد بوده گفت: مطمئنا اگر تیم ملی موفق شود جامعه ایران و ورزش کشور پیروز شده و اگر هم موفقیتی کسب نشود همه ما ضرر کرده‌ایم. مقام معظم رهبری در صحبت‌هایشان از همدلی و همزبانی دولت و ملت گفته‌اند و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا تیم ملی شرایط خوبی برای رفتن به جام جهانی داشته باشد.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان و نماینده این وزاتخانه در مذاکره با کی‌روش ادامه داد: خبر خوشحال‌کننده‌ای از کفاشیان شنیدم که گویا کارلوس کی‌روش برای صعود تیم ملی به مرحله دوم جام جهانی نیز برنامه داده و هدف فقط صعود به این مسابقات نیست. در همین راه و با توجه به این خبر خوشحال‌کننده باید امکاناتی که نیاز تیم ملی است در حد توان فراهم شود تا سربازان خط مقدم ورزش ایران بتوانند به خوبی کار را پیش ببرند.

حسنی‌خو در واکنش به این سوال که آیا منظور از کسانی که نمی‌توانند طبق توافقنامه عمل کنند، علیرضا اسدی و محمود اسلامیان هستند که باید از فدراسیون فوتبال بروند، اظهار داشت: خواهش می‌کنم از کسی اسم نیاورید. در جمهوری اسلامی و در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال برای کار کردن کی‌روش تفاهم کرده تا شرایط فراهم شود. هر کسی پیش از این نظری داشته اما اکنون اوضاع فرق کرده و مطمئنا کفاشیان این تفاهمنامه را به همه اعضای فدراسیون فوتبال ابلاغ خواهد کرد.

وی ادامه داد: بهتر است در این میان از کسی اسمی برده نشود و توافقی هم که ما انجام داده‌ایم برای پیشرفت کار تیم ملی است و موضوع کی‌روش نیست بلکه همه باید از تیم ملی حمایت کنند، سرمربی تیم ملی هم یکی از اعضای پازل این توافق است که باید از او حمایت شود. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با کی‌روش تفاهم کردند و نمی‌توان برای پیشبرد اهداف خود کار کی‌روش را تضعیف کنیم و مطمئن هستم این موضوع با درایت کفاشیان به خوبی حل و فصل خواهد شد.

حسنی‌خو درباره اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان متعهد شده برای حمایت از برنامه‌های تیم ملی کمک مالی کند، گفت: ما تعهدی برای عقد قرارداد با کی‌روش و چنین برنامه‌هایی نداریم. وزارت ورزش و جوانان تعهدی با همه فدراسیون‌ها دارد که سالانه با کمک کمیته ملی المپیک مبلغی را به فدراسیون‌ها می‌دهد و با فدراسیون فوتبال نیز طبق همین تفاهمنامه عمل خواهد شد.