به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امیر قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار فردا با پدیده مشهد با تسلیت به دلیل درگذشت یکی از هواداران استقلال پس از بازی با ملوان گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. خداوکیلی در چند بازی گذشته که باختیم و مساوی کردیم شایسته نتیجه بهتری بودیم. به بچه‌هایم خسته نباشید می‌گویم که نمایش خوبی در چند بازی اخیر داشتند.

وی ادامه داد: پس از پایان هر بازی، آن مسابقه را دو یا سه بار می‌بینیم. از دقیقه 60 به بعد بازی با ملوان یکی از بازی‌های خوب ما بود اما به پیروزی نرسیدیم.

قلعه‌نویی عنوان کرد: پدیده تیم خوبی است که بابرنامه بازی می‌کند و از مربی فهیم و بازیکنان خوبی سود می‌برد. با این حال ما هم استقلالیم و برای بهبود جایگاه خود محکوم به پیروزی هستیم. ما باید ببریم اما در دو سال گذشته یک بار هم نشده که با نفرات کامل بازی کنیم. برای بازی فردا هم فخرالدینی و احتمالاً یعقوب کریمی را در اختیار نداریم. در عین حال خسرو حیدری به شرایط مسابقه برگشته و صادقی و بیک‌زاده هم می‌توانند به تیم کمک کنند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه چقدر شانس برای پیروزی مقابل پدیده و همچنین کسب سهمیه آسیایی دارد گفت: بازی فردا کلید جدول است. ما باید تا آخرین لحظه بجنگیم و دست از تلاش برنداریم هنوز چیزی در جدول تمام نشده و به بازیکنانم در هفته گذشته گفتم که در 4 بازی پایانی باید بجنگند و مبارزه کنند.

قلعه‌نویی در خصوص عملکرد ضعیف نمایندگان کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد:‌ اظهار نظر در این خصوص به من ربطی ندارد و من می‌خواهم درباره کلیات توضیح بدهم. متاسفانه بعضی قلم به دستان فوتبال ما را به این روز انداختند. برانکو مربی کوچکی نیست و من او را دوست دارم چون سه روز در برلین و بعد از جام جهانی با او بودم و می‌دانم با دانش است اما همین آدم بزرگ پرسپولیس را تحویل می‌گیرد و در زمان کمی کار را می‌کند و شب گذشته هم 3 گل می‌خورد.

وی افزود: خیلی وقت است می‌گویم اگر قرار است تیم‌هایمان به لیگ قهرمانان آسیا بروند باید شرایط این کار را داشته باشند. آن زمان که تیم خودم در جمع 8 تیم برتر آسیا بود همه دیدند که چند بازیکن از استقلال جدا شدند.این در حالی است که برعکس ما تیم‌های عربی سالی 10،15 میلیارد خرج می‌کنند مسئول این اتفاقات بد، آنهایی هستند که به فوتبال وابسته‌اند و حق فوتبال را نمی‌دهند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: وقتی یک تیم عربی می‌خواهد به ایران بیاید چارتر می‌گیرد و با تمام امکانات و با 70، 80 نفر به کشورمان می‌آید اما یک تیم ایرانی وقتی می‌خواهد به عربستان برود باید چند پرواز انجام دهد. حرف من این است که باید حق فوتبال را پرداخت کنند تا تیم‌ها مشکل نداشته باشند.

قلعه‌نویی گفت: اگر رسانه ملی به موقع تعهداتش را به موقع به سازمان لیگ پرداخت کند سازمان لیگ هم می‌تواند همین کار را در قبال باشگاه‌ها انجام دهد تا فوتبال ما معضل نداشته باشد. بخش دیگر عدم نتیجه‌گیری به فوتبال خودمان برمی‌گردد. 10 سال پیش گفتم زمین‌های ایران کیفیت ندارد اما «عمروعاصی‌ها» گفتند که فلانی کار بلد نیست. کدام زمین ایران به جز آزادی به درد فوتبال می‌خورد آن هم در حالی که هر باشگاهی با دو میلیارد می‌تواند بهترین زمین‌ها را داشته باشد.

سرمربی استقلال اضافه کرد: ما از فوتبال حمایت نمی‌کنیم. فوتبال شده خار چشم بعضی‌ها که هر جا به مشکل می‌خورند می‌گویند که بازیکنان فوتبال پول زیادی می‌گیرند. کدام پول؟ خود من 7 ماه است که هیچ پولی نگرفته‌ام و از تمام تیم‌های قبلی‌ام هم طلبکارم.

وی گفت: قرارداد سال گذشته من یک میلیارد و 300 میلیون بوده است که 20 درصد جریمه خوردم و 200 میلیون هم نگرفتم. یعنی 800 میلیون دریافتی داشتم، حالا من چطور باید مالیات بدهم؟ آخرین پاداش من بعد از صدرنشینی 40 سکه بوده که از دوستم گرفتم و به بازیکنان دادم. الان هر باشگاهی از سازمان لیگ چند میلیارد طلبکار است، تاج که نمی‌تواند خانه‌اش را بفروشد تا به تعهدات عمل کند. به نظرمن باید همه ارگا‌ن‌ها نسبت به فوتبال نگاه دیگری داشته باشند.

قلعه‌نویی اظهار داشت: الان باشگاه‌هایی مانند فنرباغچه و گالاتاسرای شبکه تلویزیونی دارند و 80 درصد درآمدشان از آنجا تامین می‌شود اما در کشور ما طبق قانون اساسی اجازه چنین کاری نیست و صدا و سیما هم به تعهداتش عمل نمی‌کند.

وی با اشاره به شکست شب گذشته پرسپولیس مقابل لخویا گفت: اگر شب گذشته  درخشان روی نیمکت پرسپولیس بود عمروعاصی‌ها در همان فرودگاه امام خمینی (ره) او را دار می‌زدند. چرا ایرانی را خوار می‌کنید و پولش را هم نمی‌دهید؟ در تمام دنیا به غیر از ایران از فوتبال لذت می‌برند. در چند وقت گذشته دیدید برخی قلم به دستان چه شویی به راه انداختند و 36 بار نظرسنجی گذاشتند؛ در نتیجه این می‌شود فوتبال ما.

قلعه‌نویی ادامه داد: هدایتی کمک کرد تا 100 هزار نفر در بازی با النصر به ورزشگاه بیایند اما با او چه کار کردند؟ ما 10 سال است حرف می‌زنیم اما 10 سال هم است که علیه ما تهمت می‌زنند. کار به جایی می‌رسد که یک کارشناس در تلویزیون هر چه در شأن خود و خانواده‌اش است به آدم می‌گوید. تا زمانی که حق فوتبال را ندهند وضع ما همین است.

سرمربی استقلال ادامه داد: اگر پرسپولیس با چارتر به قطر می‌رفت آیا بازیکنان این تیم مقابل لخویا در نیمه دوم از نظر بدنی ضعیف می‌‌شدند؟ در باخت پرسپولیس نه برانکو مقصر است و نه شخص دیگری وقتی بازیکن پولش را بگیرد می‌شود از او توقع داشت. در مسئله عمل نکردن به تعهدات تاج و سازمان لیگ مقصر نیستند حتی ممکن است رسانه ملی هم مشکلات داخلی داشته باشد. خدا شاهد است بازی در آسیا ساده‌تر از لیگ خودمان است چون آنجا تیم‌هایمان 6 بازی در زمین‌های خوب انجام می‌دهند.

وی در پایان گفت: دو سال پیش که با استقلال به عربستان رفتیم تا دقیقه 80 از حریف خودمان پیش بودیم.آن موقع به نیمکت نگاه کردم تا تعویض کنم اما دیدم بازیکن ندارم. تیم‌های عربی و مثلا همین لخویا چند برابر کل فوتبال ما هزینه می‌کنند. من قول می‌دهم هزینه یک بازیکن لخویا اندازه کل بودجه پرسپولیس باشد. آقایان! نگاهتان را عوض و با معرفت عرق ایرانی نگاه کنید.