به گزارش پارس به نقل از فارس، امیر قلعه‌نویی پس از اتمام تمرین امروز استقلال در صحبت با خبرنگاران در رابطه با دیدار مقابل ملوان گفت: بازی مقابل ملوان در انزلی کار سختی است، آنها مربی خوبی مثل فیروز کریمی دارند. کریمی افکار فوتبالی دارد و شیوه بازی آنها روی زمین و بسیار باکلاس است. کریمی از اساتید مربیگری است و آمار این مسئله را نشان می‌دهد. آخرین قهرمانی باشگاه‌های ایرانی در آسیا توسط کریمی و تیم پاس به دست آمده است. امیدواریم شرایط جوی اجازه دهد فوتبال خوبی را مشاهده کنیم. دو سه محروم و مصدم در بازی مقابل ملوان داریم. 

وی در مورد میزان آمادگی استقلال اظهار داشت: در همه بازیها آماده هستیم، اما بدشانسی و اشتباهات فردی در برخی از مسابقات ما را دچار مشکل می‌کند. شما دیدید ضربه سر بازیکن ذوب‌آهن در حال رفتن به اوت بود ولی به پای بازیکن ما برخورد کرد و به گل رفت. هنوز امید قهرمانی داریم و اگر این بازی را ببریم به جدول بازمی‌گردیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود تیم استقلال از مشکل بدنی رنج می‌برد، تصریح کرد: به هیچ‌وجه اینطور نیست، متأسفانه اکثر کارشناسان ما کارشناسان پس از مسابقه هستند. اگر بازی را می‌بردیم و نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد، این بحث‌ها مطرح نمی‌شد. بعد از بازی کارشناسی کردن هنر نیست. در خیلی از مسابقات، با زدن گل در دقایق پایانی، برنده شدیم، مثل بازی مقابل پیکان و نفت مسجد سلیمان. این صحبت‌ها درست نیست.

سرمربی استقلال در ادامه تصریح کرد: 5 بازی تا پایان لیگ باقی مانده است، باید با همه وجود و به خاطر مردم تلاش کنیم، از کادر فنی و بازیکنانم تشکر می‌کنم. برخی از بازیکنان ما 5، 6 ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند. به ما می‌گویند چرا خریدهای بدی داشتید، شما ببینید در لیست نیم‌فصل ما چه بازیکنانی حضور داشتند، ما می‌خواستیم کاوه رضایی و محسن مسلمان را جذب کنیم ولی پول نداشتیم، وقتی پول نداریم نمی‌توانیم مثل آن آقایی که در بوشهر بود خانه مان را بفروشیم و بازیکن بخریم. از روزی که بحث فروش باشگاه مطرح شد، اسپانسر پولی پرداخت نکرد. خودم هفت ماه است پولی دریافت نکرده‌ام، ولی چه ما در پایان باشیم و چه نباشیم، تا آخرین روز برای انجام وظیفه‌مان تلاش می‌کنیم.

وی افزود: برای جذب مسلمان با آذری صحبت کردم، برای جذب رضایی هم صادق‌پور و جویباری وارد مذاکره شدند، اما نتوانستیم این بازیکنان را بگیریم، بعد انتقاد می‌کنند که چرا خریدها اینطور بوده است.


قلعه‌نویی در ادامه تأکید کرد: ما لیست خوبی داده بودیم، اما بازیکنان جذب نشدند. اکنون میلاد نوری از جیب خودش پول پرداخت کرده و به استقلال آمده و هیچ حقوقی هم دریافت نکرده است. آیا اینکه بازیکن پول جدایی‌اش را خودش داده کار ارزشمندی نیست؟ حتماً باید مثل بازیکنان دیگر دو سه میلیارد دریافت می‌کرد و با سیاه کردن مردم، خودش را استقلالی جا می‌زد تا از او تعریف و تمجید شود؟

سرمربی استقلال در مورد اینکه آیا شانس قهرمانی دارند، عنوان کرد: با نتایجی که در هفته قبل رقم خورد امیدوار شدیم، اگر ملوان را شکست دهیم شانس اول قهرمانی خواهیم بود. باید هر طور شده سهمیه را بگیریم. با شرایط موجود باید همه چیز را درنظر بگیریم. شما یک مقایسه‌ای بین خسرو حیدری و احسان حاج‌صفی انجام دهید. شما بینید حاج‌صفی چه تأثیری در برد سپاهان داشت. اگر خسرو حیدری در آن شرایط به اردو نمی‌رفت و روی او فشار نمی‌آوردند و پس از اینکه مصدوم شد ام‌آر‌آی می‌گرفت و بازمی‌گشت، می‌توانست حداقل 20 الی 30 دقیقه به ما کمک کند.

وی افزود: قبل از بازی مقابل فولاد خوزستان با حضور 7 نفر تمرین می‌کردیم. این پروژه‌ای است که دو سال است دنبال می‌شود و تاریخ نشان می‌دهد که این مسئله از چه زمانی شروع شد و چه خیانتی صورت گرفت، فقط به خاطر اینکه امیر قلعه‌نویی را بزنند. یعقوب کریمی هنوز تمرینات عمومی خود را آغاز نکرده، نامه می‌زنند که او به اتریش بیاید. متأسفانه از این مسائل خیلی لطمه خوردیم، از بازیکنان و همکارانم که با تمام وجود تلاش کردند تشکر می‌کنم. تا آخرین لحظه با تمام توان کار می‌کنیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا واگذاری استقلال به بخش خصوصی انجام می‌شود، عنوان کرد: طرح واگذاری، خام است. متأسفانه بخش خصوصی در ایران هیچ وقت موفق نبوده است. برادران شفیع‌زاده با عشق به استقلال اهواز آمدند، اما آن شرایط به وجود آمد. بستر را برای خصوصی‌سازی آماده نکردیم. خیلی از بانکها شاید دوست داشته باشند استقلال و پرسپولیس را بخرند، اما آیین‌نامه داخلی این اجاره به آنها نمی‌دهد.

وی ادامه داد: این طرح خام است و شما تصور کنید یک نفر باشگاه را بخرد و هزینه‌اش را بخواباند، اما از سوی دیگر، ببینید که چقدر برایش دردسر درست می‌کنند و تمام آمار زندگی او را درمی‌آورند و حتی عکس‌های آنچنانی از زن و بچه‌اش رو می‌کنند.

قلعه‌نویی تـأکید کرد: اما طرح اسلامیان طرح خوبی است. من در سپاهان با او کار کرده‌ام و این طرحی که او ارائه کرده که طبق آن سرخابی‌ها به خودروسازان واگذار شوند طرحی با تجربه و خوب است، چرا که بخش خصوصی هنوز در ایران جواب نداده است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا برای آینده از او برنامه گرفته‌اند یا نه، گفت: اجازه دهید ببینید در آینده چه اتفاقی می افتد، اما الان فقط به بازی با ملوان فکر می‌کنم.