به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی کفاشیان در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته جلسه‌ای با کارلوس کی‌روش برگزار و به ایشان اعلام کردیم فدراسیون همچنان پایبند قراردادی که با او امضا کرده، هست و هیئت رئیسه نیز در اجرای این قرارداد تاکید دارد.

وی افزود: فقط 45 روز به شروع بازی‌های مقدماتی جام جهانی فرصت داریم و از این لحاظ دلیلی برای برکناری کی‌روش نمی‌بینیم و این مورد را به او تاکید کردیم. به وی اعلام کردیم، اگر فدراسیون علاقه‌ای برای همکاری با شما نداشت بعد از جام جهانی قرارداد جدید امضا نمی‌شد. در حال حاضر 6 ماه از قرارداد جدیدی که با کی‌روش امضا کرده‌ایم می‌گذرد و مشکلی از جانب ما وجود ندارد اما اگر او اصرار به جدایی دارد، بحث دیگری است.

کفاشیان تاکید کرد: به کی‌روش گفتیم اگر اصرار به جدایی دارد ما طبق قرارداد عمل خواهیم کرد و 3 ماه از قراردادش را پرداخت نمی‌کنیم و طی توافقی می‌تواند جدا شود که او از صحبت‌های ما ناراحت شد و رفت اما بعدا به ما ایمیل زد که باید چه کنم؟

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در پاسخ به کی‌روش ایمیلی زدیم و همه مواردی که به آن اشاره کرده بودم را مجدد تاکید کردم و به او گفتم که اگر اصرار دارد جدا شود، مفاد قرارداد اجرا شود. فکر کنم امروز یا نهایتا فردا کی‌روش جواب ما را داده و اعلام کند که می‌ماند یا می‌رود.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال چه گزینه‌هایی برای جانشینی کی‌روش دارد، گفت: هنوز تکلیف کی‌روش مشخص نشده که ما بخواهیم جانشین او را مشخص کنیم. در حال حاضر کی‌روش سرمربی تیم ملی است و تا زمانی که او وضعیتش مشخص نشده ما به گزینه دیگری فکر نمی‌کنیم. چنانچه کی‌روش رفت آن وقت با هیئت رئیسه چند گزینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد این را هم می‌دانیم که اصلا وقت کافی برای انتخاب سرمربی تیم ملی نداریم و 45 روز دیگر بازی‌های مقدماتی جام جهانی شروع می‌شود.

کفاشیان در مورد اینکه گزینه جانشینی کی‌روش خارجی است یا داخلی، گفت: اصرار هیئت رئیسه بر گزینه خارجی است. گزینه خارجی می‌تواند خود کی‌روش باشد که 4 سال در فوتبال ایران کار کرده و از عملکردش راضی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آنها با شرکت البسه ورزشی آ‌ل‌اشپورت قطع همکاری کرده‌اند، گفت: این شرکت روز گذشته نامه‌ای را برای ما ارسال کرد و در این نامه آمده بود که جواد نکونام در برنامه 90 توپ‌های این شرکت را غیراستاندارد دانسته است. آنها اعتقاد داشتند که نکونام به نوعی به شرکت‌شان توهین کرده است. من میهمان برنامه 90 بودم اما با توجه به اینکه صدا قطع و وصل می‌شد خیلی خوب متوجه حرف‌های نکونام نشدم.

کفاشیان یادآور شد: در جواب نامه شرکت آل‌اشپورت اعلام کردیم که از توپ‌ها رضایت داریم و با هیچ یک از محصولات آنها مشکلی نداریم، ضمن اینکه جواد نکونام دیگر کاپیتان تیم ملی نیست و بازیکن باشگاه اوساسونا است. به این خاطر نمی‌توانیم روی او کنترل داشته باشیم و بگوییم چه حرفی را بزند و چه حرفی را نزند. مشکلی در این مورد وجود ندارد و ما با دادن جواب نامه شرکت آل‌اشپورت مشکل به وجود آمده را حل کردیم و قطعا با این شرکت ادامه خواهیم داد.

وی در خصوص اینکه آیا کی‌روش گفته، فدراسیون باید با شرکت آدیداس قرارداد ببندد نه آل‌اشپورت گفت: نه اصلا چنین چیزی صحت ندارد. در جلسه‌ با کی‌روش فقط در مورد وضعیت خودش صحبت کردیم. وقتی هنوز تکلیف خود کی‌روش مشخص نیست چطور او می‌خواهد برای فدراسیون تعیین تکلیف کند؟ اینکه تیم ملی با چه شرکتی قرارداد امضا کند، کجا اردو بزند و چه کسی در فدراسیون مسئولیت داشته باشد و ... همه اینها در اختیارات ما است و کی‌روش فقط باید روی مسائل فنی تمرکز کرده و اختیاراتش در این مسائل است. تکرار می‌کنم که او چنین خواسته‌ای در جلسه‌ از ما نداشت و صحبت‌های مطرح شده در این خصوص واقعیت ندارد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا با کی‌روش مشکل دارند که علاقه به همکاری با او ندارند، گفت: نه اصلا مشکلی وجود ندارد. کی‌روش 4 سال مربی تیم ملی بوده، فوتبال ایران را به کلی می‌شناسد و انشاءالله بر سر میز نشسته و مسئله به وجود آمده را حل می‌کند. حداقلش این است که ما تا الان به تمام تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا مالیات کی‌روش رداخت شده است یا نه گفت: نه هنوز پرداخت نشده است، حتی یکی از مربیان قبلی تیم ملی هم مالیاتشان پرداخت نشده  و ما در حال بررسی و حسابرسی هستیم تا آنها را پرداخت کنیم.

وی در واکنش به این سوال که چرا شفاف‌سازی نمی‌کند و نمی‌گوید دلیل اصلی ناراحتی کی‌روش صحبت‌های اسدی دبیرکل فدراسیون است و اتهاماتی که گفته می‌شود او به سرمربی تیم ملی زده است، یادآور شد: نمی‌خواهم بگویم کی‌روش از مسئله‌ای ناراحت نیست. اسدی یک ماه و نیم پیش با کی‌روش جلسه داشت و یکسری حرف‌ها بین آنها رد و بدل شد. کی‌روش از اسدی، روزنامه گل، مسئله ممنوع‌الخروجی‌اش و بحث‌های مختلف گلایه‌هایی داشت و اینها را بهانه کرده است تا برود. بنده خدا اسدی فقط 2 ساعت با کی‌روش جلسه داشته و این همه حرف و حدیث بعد از آن به وجود آمده است.

کفاشیان درباره اینکه آیا مجددا با کی‌روش جلسه خواهد گذاشت یا نه، گفت: روز گذشته نزدیک 4 ساعت با هم حرف زدیم، هر حرفی بود تمام شد اما اگر ایشان تقاضا کند که جلسه بگذاریم مشکلی وجود ندارد و می‌نشینیم صحبت می‌کنیم.

وی در مورد ماجرای که روز گذشته در فدراسیون فوتبال اتفاق افتاد و گفته می‌شود کی‌روش با ترابیان مشکل دارد،‌گفت: درباره ترابیان در یک مقطع کی‌روش درخواست کرد که او دیگر سرپرست نباشد که به خواسته او عمل کردیم. به نظر من افرادی هستند که از سوی ترابیان نقل و قول‌‌هایی به کی‌روش انتقال می‌دهند  و به نوعی حرف می‌آورند. من فکر می‌کنم در این مورد اشتباهات و سوءتفاهماتی به وجود آمده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که اعلام کرد؛ به نظر می‌آید کی‌روش فقط دنبال این است که از تیم ملی اخراج شود تا بتواند تمامی حق و حقوق خود را بگیرد، اضافه کرد: بله ما زرنگیم و این چیزها را خیلی خوب می‌دانیم.

کفاشیان در واکنش به این سوال که چرا تیم ملی با شرکت البسه ورزشی آدیداس  قرارداد امضا نمی‌کند، گفت: با شرکت آل‌اشپورت قرارداد داریم و اگر شرکت آدیداس خواهان همکاری با فدراسیون ایران است می‌تواند نماینده خود را از آلمان به تهران بفرستند و آن وقت ما محصولات آنها را با آل اشپورت مقایسه کرده و تصمیم می‌گیریم.