به گزارش پارس به نقل از مهر، کارلوس کی روش پس از جلسه با علی کفاشیان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: امروز با رئیس فدراسیون فوتبال جلسه ای را برگزار کردم اما در مورد وضعیت دو بازیکن مورد نظر یعنی آزمون و جهانبخش بحث مشخصی صورت نپذیرفت. شما موضع من را در این مورد می دانید چرا که قبلا گفته بودم.
 
کی روش خاطرنشان کرد: وظیفه اعلام لیست بازیکنان تیم ملی بزرگسالان با بنده است و من لیستم را اعلام کردم. اگر دخالتی در مورد این لیست صورت بپذیرد به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که دخالت در کار من به حساب می آید. بندهایی در قرارداد من وجود دارد که در این مورد بسیار شفاف صحبت شده است. از این رو لازم نیست من در مورد مسئله دخالت در امور فنی و لیست بازیکنان توضیحی بدهم. اگر کار به اینجا بکشد فقط مجبوریم به قرارداد رجوع کنیم تا ببینیم قرارداد در این مورد چه می گوید.
 
کی روش در پاسخ به این سئوال که اگر آزمون و جهانبخش را در اختیار شما قرار ندهند آیا با تیم ملی ایران قطع همکاری می کنید گفت: تکرار می کنم که وظیفه دعوت از بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان و مسئولیت نتایج آن تنها به عهده من است. در این مورد ما چندی قبل با آقایان خاکپور و کاشانی نشستی را در محل فدراسیون فوتبال برگزار کردیم و آنها موافقت کردند که این دو بازیکن در لیست تیم ملی بزرگسالان باشند.
 
وی افزود: بعد از اینکه لیست بازیکنان را اعلام کردم اگر هرگونه دخل و تصرفی در لیست بوجود بیاید یعنی دخالت در کار تیم ملی.
 
سرمربی تیم ملی گفت: در یک طرف منافع تیم ملی را پیش رو داریم و طرف دیگر تیم فوتبال امید. شخص بنده تقویم فیفا را تهیه نکردم به همین منظور وظیفه من است تا طبق تقویم جهانی از منافع تیم ملی بزرگسالان حمایت کنم. سئوال من این است چه کسی باید مسئولیت انتخاب بازیکنان را به تیم ملی بزرگسالان به عهده داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: بار دیگر شفاف و با صراحت می گویم هیچ کس به اندازه من در ایران نسبت به موفقیت این دو تیم (بزرگسالان و امید) دغدغه ندارند. اگر در ایران عنوان شده که من به منافع تیم های دیگر اهمیت نمی دهم این صحبت به هیچ وجه درست نیست و من این حرف را نمی پذیرم.
 
کی روش در پایان و در صورتی که مایل به ادامه مصاحبه نبود در پاسخ به سئوالی که از وی پرسیده شد علی کفاشیان گفته در مورد استعفای کی روش از خودش سئوال کنید اظهار داشت: این برای من باعث افتخاراست که به خاطر منافع تیم ملی، علی کفاشیان من را از ایران اخراج کند.