ملوان انزلی ضعیف‌ترین تیم این فصل لیگ برتر است. این را می‌توان با نگاهی به جدول متوجه شد. اما این موضوع دلیل نمی‌شود كه ملوان مقابل پرسپولیس دست و پا بسته باشد. ملوان همیشه و با هر شرایطی كه به مصاف پرسپولیس می‌رود، تهدیدی جدی برای سرخپوشان تهرانی است.

در هفته نوزدهم لیگ برتر هم در شرایطی كه ملوان از 18 مسابقه اول خود تنها 12 امتیاز گرفته بود، به مصاف پرسپولیس رفت و تن هواداران این تیم را به لرزه انداخت. ملوان در دقیقه 17 این مسابقه توسط پژمان نوری به گل رسید. پژمان نوری با سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس، یكی از باتجربه‌ترین بازیكنان این فصل ملوان است كه تجربه او به كمك این تیم ته جدولی آمد. پرسپولیسی‌ها كه گل اول را خورده بودند، نمی‌خواستند مقابل هواداران خود یك شكست دیگر را هم تجربه كنند. به همین دلیل حملات زیادی روی دروازه حریف انجام دادند تا به گل مساوی برسند. اما تلاش‌های شاگردان حمید درخشان در نیمه اول بی نتیجه بود و ملوان نیمه اول را با نتیجه یك بر صفر برد.

پرسپولیس نیمه دوم را تهاجمی شروع كرد. باخت مقابل تیم آخر جدول آن هم در ورزشگاه آزادی با هیچ بهانه ای قابل توجیه نبود و سرخپوشان باید گل خورده را جبران می‌كردند. اما تلاش پرسپولیسی‌ها بدون نتیجه بود. ملوان همان تیم چغر و بد بدن همیشگی بود و به سرخپوشان اجازه نداد كه به دروازه اش برسند. در دقایق پایانی مسابقه داخل محوطه جریمه ملوان اتفاقاتی افتاد كه ایمان صادقی دروازه بان این تیم از بازی اخراج شد و داور هم یك پنالتی برای سرخپوشان گرفت. از آنجا كه ملوان هر سه تعویض خود را انجام داده بود مازیار زارع به جای دروازه بان ملوان داخل دروازه ایستاد، گابریل بازیكن جدید پرسپولیس ضربه پنالتی را زد اما مازیار زارع پنالتی پرسپولیس را مهار كرد تا بازی با همان تك گل پژمان نوری پیگیری شود. بعد از این پنالتی علی خسروی و سلیمانی کارشناس های داوری گفتند پنالتی به دلیل خروج بیش از حد زارع از دروازه باید تکرار می شد؛ اگرجه تکرار این پنالتی هم دردی از پرسپولیس دوا نمی کرد.

بازی پرسپولیس - ملوان در نهایت با گل پژمان نوری به پایان رسید تا سرخپوشان تهرانی یك شكست تلخ دیگر را تجربه كنند. عملكرد ضعیف پرسپولیسی ها باعث شد هواداران این تیم بارها نام علی دایی را فریاد بزنند و از حمید درخشان بخواهند كه این تیم را ترك كند. این پنجمین باخت متوالی پرسپولیس بود.

امروز همچنین فولاد به مصاف استقلال خوزستان رفت. فولادی ها این دیدار را با نتیجه سه بر صفر بردند. مهدی بدرلو و آلویز نانگ (2 گل) گل های استقلال خوزستان را به ثمر رساندند. فولاد با این برد 37 امتیازی شد و به صدر جدول لیگ برتر رسید.