به گزارش پارس به نقل از فارس ، امیر قلعه‌نویی در خصوص دیدار تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت:اول از همه جا دارد از طرفداران تیم استقلال و همچنین بازیکنانم تشکر کنم. طرفداران استقلال نزدیک به 10 هفته اذیت شدند ولی این برد حق آنها و تیم ما بود.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سوال که آیا  می توان این قول را داد که استقلال قهرمان شود یا خیر گفت: در نیم فصل اول بازیکنان ما به خصوص بازیکنان ملی استقلال تمرکز لازم را نداشتند.چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی.آنها وقتی به جام ملت‌ها رفتند یکسری حقایق برایشان روشن شد ولی حالا آمده‌اند و با انگیزه کار می کنند.هر چند من از آقای کی‌روش تشکر می کنم که این بار بازیکنان ما آماده به تمرینات برگشتند و انصافا جمعه هم مقابل سپاهان خیلی به ما کمک کردند.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه صادقی در دیدار با سپاهان یک اشتباه داشت  و نظرش در مورد او چیست تاکید کرد:امیر حسین از خانواده استقلال است و خود من کسی بودم که او را از تیم امید استقلال به بزرگسالان آوردم.حتی زمانی که استقلال او را کنار گذاشت صادقی را به تراکتورسازی بردم.این بازیکن در نیم فصل اول تمرکز لازم را نداشت، به خصوص بعد از مصدومیت و بعد از مسابقات جام جهانی.اما حالا بعد از جام ملت‌ها یکسری از حقایق برای او و دیگر بازیکنان ما روشن شد.توقع من از صادقی این است که با کیفیت بازی کند.شما قاسم حدادی فر را ببینید که در ذوب آهن چگونه کار می‌کند.ما هم 5 ملی پوش داریم که باید تاثیراتشان را در تیم ببینیم.

وی تاکید کرد: در بازی قبل هم من بازوبند را به صادقی دادم که او خودش آن را به عنایتی داد.حالا امیدوارم مشکلاتی که در نیم فصل اول داشتیم در نیم فصل دوم نداشته باشیم.از هیات مدیره و مدیر عامل محترم هم می‌خواهم که تلاش کنند تا هر چه زودتر مشکلات مالی حل شود تا بچه ها با تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد قهرمانی استرالیا در جام ملت‌های آسیا چیست گفت:به نظرم تا حدودی حق به حقدار رسید.چون استرالیا تیم کاملتری بود.من باز هم می‌گویم اگر حرفی قبل از بازی با عراق زدم انتقاد نکردم، البته آن تیم خیلی جای انتقاد دارد ولی قبل از آن بازی گفتم که تورنمنت با لیگ فرق دارد و شانس هم در اینگونه مسابقات تاثیر دارد. آلمان در فینال جام جهانی مقابل آرژانتین بدترین بازی خود را انجام داد اما قهرمان شد چون چاشنی شانس هم در اینگونه مسابقات دخیل است.

وی افزود: البته من فوتبال ژاپن را خیلی می پسندم و به نظرم این تیم می‌توانست از لحاظ کیفیت قهرمان جام ملتها شود.تمام حرف من این است که ایران و ایرانی سربلند باشد، ما ایرانی هایی داریم که همه جای دنیا ما را سربلند می‌کنند.بحث من با آقایان هم این است که ایران و ایرانی را خار نکنید.در همه جای دنیا ایرانی ها در پست های کلیدی حضور دارند.به شخصه افتخار می کنم که نام پروفسور سمیعی و پروفسور فیروزی‌ها را می شنوم ولی متاسفانه آقایان برای اینکه به منافع خودشان برسند کی‌روش را جلو انداخته اند، آنها دنبال سربلندی ایران نیستند بلکه به فکر خودشان هستند.

قلعه‌نویی وقتی با این سوال مواجه شد که بهتر است این مساله تمام شود گفت:اجازه بدهید،من یک سوال دارم.کی‌روش مربی خوبی است و البته کارنامه دارد. انصافا هم همینطور است اما سوال من از مردم این است وقتی کی‌روش خوب است چه لزومی دارد بازیکن پای پلکان هواپیما بگوید او را نگه دارید؟یا اینکه برای اینکه او را نگه دارند برایش نظر سنجی بگذارید؟

قلعه نویی در مواجه با این جمله که آن بازیکن مد نظر تجربه شما را ندارد گفت:بحث من این است که این کارها برنامه ریزی بوده که فلانی تو برو این حرف را بزن. آقایان خواسته اند که این حرف ها زده شود. کی‌روش نیازی به این کارها ندارد، او خودش کارنامه دارد و با این کارها بیشتر او را کوچک می‌کنند. حرف من این است به کی‌روش احترام بگذاریم ولی به ایرانی بودن خودمان هم افتخار کنیم.