به گزارش پارس و به نقل از سایت باشگاه ملوان، ملوان در فصل تعطیلات و بر اساس آنچه سازمان لیگ فوتبال مشخص کرده بود، یک برنامه ریزی خوب را برای آمادگی هر چه بهتر خود جهت شروع دوباره بازیها تدوین کرده بود، برنامه ای که با توجه به آنچه که بر سر تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای جام ملتهای آسیا در استرلیا آمد، دستخوش تغییر شد تا همه برنامه ها بهم بریزد ، اتفاقی که تاوان آن را تیمهای بسیاری با شروع رقابتهای لیگ خواهند داد.با توجه به اتفاقات اخیر در برنامه بازیهای لیگ، فیروز کریمی سر مربی تیم فوتبال ملوان در گفتوگو با سایت رسمی باشگاه نظراتش را اینگونه بیان داشت:

اگر و مگر
بر اساس اعلام اولیه سازمان لیگ برنامه ریزی کردیم،اگر چه برای نخستین بار بود که فدراسیون برای بازیهایش یک برنامه ریزی خوب را انجام داده بود، اما متاسفانه با توجه به اتفاقاتی که افتاد دوباره بحث اگر و مگر ها پیش آمد تا همه چیز خراب شود.آخر در کجای دنیا فدراسیون ها اعلام میکنند که اگر تیم ملی اوت شود بازی ها را از فلان تاریخ شروع و چنانچه اوت نشود در همان تاریخ اعلام شده قبلی بازیها را برگزار خواهند کرد.

انتظار معجزه
انتظار ما از یک فوتبال مبتنی بر اگر و مگر چه میتواند باشد.مگر میشود که از فوتبال اگر و مگری انتظار معجزه هم داشت.متاسفانه همه ی ماهیت لیگ ما تحت تاثیر تیم ملی و شرایط آن طراحی شده بود.در چنین شرایطی تیم هایی که وضعیت بهتری داشته و دارند دعا میکردند که تیم ملی اوت شود تا آنها بتوانند بازی هایشان را ادامه دهند و تیم هایی که شرایط خوبی نداشتند آرزو میکردند که تیم ملی تا فینال مسابقات بالا بیاید که این مساله متاسفانه از یک برنامه ریزی نامناسب نشات میگیرد.

عایدی فوتبال
دوستان مدعی هستند که میخواهند لیگ را در دهه ی دوم اردیبهشت ماه سال ۹۴ به پایان برسانند خوب حالا اگر این لیگ با یک هفته تاخیر به پایان برسد مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر لیگ و مسابقات آن ۶ روز جلو تر به پایان برسد عایدی آن برای فوتبال ما چه خواهد بود؟ اصلا کجای فوتبال ما با این ۶ روزها آباد و کجای آن ویران خواهد شد؟

نوبر برنامه ریزی
یک تعداد از تیم ها مثل ما برنامه ریزی کرده بودند که متاسفانه با این نوع برنامه ریزی سازمان لیگ برنامه هایشان خراب شد.ما میخواستیم دوشنبه با سایپا بازی کنیم چهارشنبه قرار بود به دیدار استقلال برویم تازه قرار بر این بود که پاسخ مسئولان برگزار کننده تورنمنت مازندران را بدهیم.مسئولانی که مجوز برگزاری مسابقات خود را از فدراسیون فوتبال گرفته و تاریخ آن را با آنها هماهنگ کرده بودند.واقعا این نوع برنامه ریزی در فوتبال دیگر نوبر است

آیا حق ندارم
با توجه به برنامه پیشین سازمان لیگ که قرار بود بازی ما جمعه آینده برگزار شود بازیکن ما را به اردوی تیم ملی امید بردند و حالا دارند چهارشنبه و پس از بازگشت از سفر برون مرزی به ما باز میگردانند.بازیکنی که حد اقل نیاز به یک هفته استراحت دارد تا به شرایط ایده ال خود برسد.ما این بازیکن را با توجه به برنامه قبلی سازمان لیگ به تیم ملی امید دادیم نه این که بخواهیم جمعه این هفته بازیهای خود را شروع کنیم.با چنین شرایطی آیا من این حق را دارم که دگر بازیکن را با توجه به شرایط تیم خودم به تیم ملی امید ندهم؟ من از مسئولان سازمان لیگ میخواهم که در تصمیم گیری خود تجدید نظر کرده تا شرایط بیشتر از اینها برای تیم ما سخت نشود.

تعامل با فدراسیون
متاسفانه امروز همه تیم ها مشمول چنین وضعیتی هستند.همین تراکتور را ببینید تازه امروز به آنها ابلاغ کرده اند که جمعه باید در انزلی با ما دیدار کنند،خوب آنها کی باید به تهران بیایند؟ کی باید از تهران خودشان را به انزلی برسانند؟چگونه باید هتل بگیرند؟ و … اگر چه ما میزبان هستیم اما نمی توانیم چشمان خود را بر روی مشکلات تیم میهمان خود به سادگی ببندیم.من در این مدت سی سالی که در فوتبال بوده و هستم همیشه و همه وقت تعامل و همکاری لازم را با فدراسیون فوتبال و تیمهای ملی مختلف داشته ام و امروز این انتظار را از فدراسیونی ها دارم که در این شرایط سخت آنها هم جانب تیمهای لیگی خود را داشته باشند.