به گزارش پارس به نقل از ایلنا، در حالی که علی کفاشیان سکاندار فدراسیون فوتبال ایران بعد از شکست ایران مقابل عراق و حذف تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اعلام کرده که از عملکرد کادر فنی تیم ملی و بخصوص کارلوس کی‌روش رضات دارد ولی خبرها حکایت از وداع مرد پرتغالی با نیمکت تیم ملی ایران دارد.

کی‌روش که در جام جهانی ۲۰۱۴ هم با تیم ملی ایران نتایج چندان در خور توجهی نگرفت و با عنوان چهارمی در گروه ششم در کنار تیم‌هایی نظیر آرژانتین، نیجریه و بوسنی از دور رقابت‌ها حذف شد، در حالی به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در استرالیا قدم گذاشت که توقعات از این تیم بالا بود و پس از سال ها ناکامی هواخواهان فوتبال در ایران انتظار کسب نتایجی در خود نام و اعتبار ایران داشتند.

کی‌روش با یوزهای ایرانی در جام شانزدهم نه تنها کار فوق‌العاده‌ای ارائه نکرد، بلکه با همان شیوه تدافعی که در جام جهانی ارائده کرد به مصاف رقبای آسیایی رفت و اگرچه با کسب ۳ پیروزی و کسب ۹ امتیاز ممکن قاطعانه از نظر امتیازی به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید ولی در این مرحله مقابل حریفی که در بازی تدارکاتی پیش از آغاز جام آنها را برده بود، ناکام ماند تا نشان دهد تیمش نقاط ضعفی خود را برطرف نکرده و آسیب‌پذیر است.

اگرچه قضاوت داور استرالیایی و اخراج عجولانه مهرداد پولادی کار شاگردان کی‌روش را سخت کرد تا جاییکه ۸۰ دقیقه ۱۰ نفره به بازی ادامه دادیم و در ضربات مهلک پنالتی‌ها قافیه را به همسایه غربی خود باختیم، ولی با این وجود پذیرفتن شکست آن هم مقابل عراقی‌های نابسامان برای اهالی فوتبال در ایران چندان خوشایند نیست.

با اتفاقی که در کانبرا افتاد و نتیجه‌ای که رقم خورد به نظر می‌رسد کی‌روش با یوزهای ایرانی به پایان خط خود خود رسیده و با وداع از نیمکت ایران به دنبال تحقق رویاهای خود در جایی دور از ایران است.

البته هنوز این خبر از سوی هیچ مرجع رسمی تایید نشده و باید منتظر واکنش‌های مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص کی‌روش بود تا ببینیم آیا مرد پرتغالی که تداوم بخش دوم قراردادش به نتایج تیم ایران در جام‌شانزدهم هم بستگی داشت در پایان راه است یا کفاشیان و تیم تحت هدایتش با تمدید قرارداد این مربی پرتغالی، همچنان او را تا جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه حفظ می‌کنند و چشم به آینده‌ای می‌دوزند که کی‌روش با یوزها پا در سرزمین یخبندان بگذارد...