به گزارش پارس به نقل از ایسنا: گل وقت‌های اضافه رضا قوچان نژاد موجب شد تا تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل امارات متحده عربی، صدرنشین گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شود تا شاگردان کارلوس کی‌روش در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم دوم گروه چهارم بروند.


سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد دیدار تیم‌های ایران و امارات نوشت: رضا قوچان نژاد که در پایان دیدار موفق شد عنوان بهترین بازیکن میدان را نیز از آن خود کند، در دقیقه 91 تنها گل این جدال را به ثمر رساند تا ایران با 9 امتیاز و کسب بیشترین امتیاز ممکن، بالاتر از تیم مهدی علی، در جدول رده بندی قرار بگیرد.

ایران در مرحله بعدی، روز جمعه در کانبرا با تیم دوم گروه چهارم دیدار می‌کند و امارات هم با صدرنشین گروه چهارم، که به احتمال زیاد ژاپن است، در سیدنی روبه‌رو خواهد شد.

کارلوس ‌کی‌روش یک روز پیش اعلام کرده بود که هیچ کدام از دو تیم برای گرفتن مساوی به میدان نمی‌روند. نمایش تیم‌های ایران و امارات در آخرین رویارویی از گروه سوم نیز بر این امر صحه گذاشت.

در یکی از کم اتفاق‌ترین دیدارهای جام ملت‌های آسیا،‌ تیم دفاعی ایران که در جام جهانی 2014 نیز توانست دروازه‌اش را تا وقت‌های اضافه نیمه دوم مقابل آرژانتین بسته نگه دارد، تمامی حمله‌های امارات را نیز دفع کرد. بازیکنان امارات در کل دیدار نتوانستند شوتی داخل چارچوب دروازه این تیم بزنند.

علیرضا جهانبخش، زمانی که فرصت داشت دروازه امارات را در دقیقه 18 باز کند، باید دقت بیشتری می‌کرد تا ضربه این بازیکن که در فوتبال هلند حضور دارد، دور از تیر دروازه به سمت سکوهای ورزشگاه نرود. ایرانی‌ها در حالی که به پایان نیمه نخست نزدیک می‌شدیم، می‌توانستند دروازه امارات را باز کنند اما ضربه سر سردار آزمون هم تبدیل به گل نشد تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

نیمه دوم نیز شبیه نیمه نخست پیگیری شد. عمر عبدالرحمان، بازیساز امارات نتوانست آنطور که باید، تیمش را به سوی نتیجه دلخواه پیش ببرد. با وجود فشاری که ایران به دروازه امارات وارد می‌کرد، عبدالرحمان برای عبدالعزیز سانکور توپی را فراهم کرد اما این بازیکن نتوانست توپ را کنترل کند.

از سوی دیگر، کی‌روش برای حمله‌های بیشتر روی دروازه حریف، اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد را وارد ترکیب ایران کرد اما اماراتی‌ها هم تمامی حمله‌های ایران را خنثی کردند. با این حال، ایرانی‌ها در پایان این دیدار خندان‌ بودند زیرا آندرانیک تیموریان توپی را به داخل محوطه جریمه فرستاد تا قوچان نژاد از فاصله‌ای نزدیک وارد دروازه امارات کند و هواداران تیم ملی فوتبال ایران را خوشحال کند.