در پایان این بازی بارسا با گل دکوی پرتغالی موفق به پیروزی در این دیدار شد و لیونل مسی در اواخر بازی جایگزین زننده تک‌گل بازی شد تا اولین بازی رسمی خود را برای بارسلونا انجام دهد. لیونل مسی با بازی در این دیدار بعد از پائولو آلکانتارا که سال 1912 در سن پانزده سالگی برای بارسا به میدان رفته بود، به دومین بازیکن جوان تاریخ آبی‌اناری‌ها تبدیل شد، اما بی‌تردید در آن زمان هیچ کس نمی‌توانست تصور کند که چه آینده درخشانی پیش روی این پسر خجالتی آرژانتینی قرار دارد. آینده‌ای پر از عناوین، رکوردها و جوایز انفرادی و البته او هنوز هم سال‌های درخشانی را پیش روی خود دارد. پسر خجالتی لاماسیا که این روزها به ابرستاره‌ای در دنیای فوتبال تبدیل شده است با وجود دستیابی به عناوین گوناگون هنوز سال‌های درخشانی پیش روی خود دارد. اعجوبه آرژانتینی بارسلونا در این ده سال توانسته است خود را به عنوان خطرناک‌ترین و بهترین فوتبالیست دنیای فوتبال معرفی کند. در ادامه خواهیم دید که مسی چطور توانسته در این ده سال به خطرناک‌ترین ستاره دنیای فوتبال تبدیل شود.

لیونل مسی

گل زده: 259

پاس گل: 100

مسی از سال 2004 تاکنون 295 بار با پیراهن بارسلونا در رقابت‌های لالیگا به میدان رفته است. چندی پیش لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا رکورد آلفردو دی‌استفانو، اسطوره رئال‌مادرید را شکست و حالا (بدون در نظر گرفتن بازی شب گذشته بارسا مقابل ایبار) تنها دو گل با تلمو زارا، برترین گل‌زن تاریخ رقابت‌های لالیگا فاصله دارد.

کریس رونالدو

گل زده: 297

پاس گل: 79

بدون شک کریس رونالدو در سال‌های اخیر یکی از بهترین و آماده‌ترین فوتبالیست‌های جهان بوده است. او از ابتدای سال 2004 تاکنون 331 بار با پیراهن تیم‌های من یونایتد و رئال مادرید در رقابت‌های لیگ برتر و لالیگا حاضر شده و با 297 گل زده و 79 پاس گل هنر خود را در مستطیل سبز به نمایش گذاشته است. او که این فصل در اوج آمادگی به سر می‌برد می‌تواند رکورد خود را بهبود ببخشد. کریس رونالدو این فصل با زدن 13 گل در 6 هفته آغازین لالیگا ، رکورد بهترین آمار گلزنی 60 سال اخیر لالیگا را به نام خود کرد. از فصل 55 ـ 54 که «پائینیو» موفق شده بود در 6 هفته اول لالیگا، ده گل بزند، تاکنون سابقه نداشت که بازیکنی چنین شروع موفقی داشته باشد.

زلاتان ابراهیموویچ

گل زده: 196

پاس گل: 77

مارکوپولوی دنیای فوتبال در ده سال اخیر با پیراهن شش تیم در چهار لیگ معتبر قاره سبز حاضر بوده است. او اواخر سال 2004 میلادی سه بازی در لیگ هلند برای آژاکس انجام داد و با سه گل زده با این تیم و لیگ هلند خداحافظی کرد. او بعد از آژاکس به یوونتوس رفت. اینتر، بارسلونا، میلان و پاری‌سن ژرمن دیگر تیم‌هایی بودند که شاهد درخشش این ستاره هلندی بودند. این ستاره سوئدی در هر شش باشگاه به عنوان یک گلزن تمام‌عیار ایفای نقش کرده و با 196 گل زده در اردویژن هلند، سری A، لالیگا و لوشامپیونه هنر خود را به معرض نمایش گذاشته است.

وین رونی

گل زده: 166

پاس گل: 79

چندی پیش کاپیتان شیاطین سرخ دهمین سال حضور خود در اولدترافورد را جشن گرفت. رونی در این ده سال حضور در شیاطین سرخ 16 جام به دست آورده است. رونی در لیگ برتر انگلیس در این ده سالی که برای شیاطین سرخ بازی کرده 166 گل به ثمر رسانده است و این او را به بهترین گلزن در این ده سال تبدیل کرده است. بعد از رونی، رابین فان پرسی و فرانک لمپارد به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

آنتونیو دی‌ناتاله

گل زده: 188

پاس گل: 54 گل

هر چند که ستاره کم‌حاشیه فوتبال ایتالیا در این ده سال اخیر در امر گلزنی موفق‌تر از وین رونی بوده، اما با توجه به فاصله تعداد پاس‌های گل او با وین رونی، این ستاره ایتالیایی در رتبه پنجم فهرست SPORTBILD قرار گرفته است. ستاره با وفا و متعصب اودینزه در ده سال اخیر 334 بار با پیراهن اودینزه در سری A به میدان رفته و 188 بار موفق به گلزنی شده است.

فرانچسکو توتی

گل زده: 239

پاس گل: 81

توتی در 574 بازی که با پیراهن رم در رقابت های سری A به میدان رفته 239 گل به ثمر رسانده است. او نخستین گل خود را سال 1994 به ثمر رساند و هنوز این فرصت را دارد که به تعداد گل‌های خود اضافه کند چراکه هنوز هم با پیراهن رم در مستطیل سبز می‌درخشد. البته آمار توتی در ده سال اخیر، گلادیاتور شهر رم را در رتبه ششم این فهرست پرستاره قرار داده است.

داوید ویا

گل زده: 188

پاس گل: 43

داوید ویا در زاراگوسا به عنوان یک پدیده در رقابت‌های لالیگا ظاهر شد و بعد از آن در والنسیا سال‌های طلایی دوران حرفه‌ای خود را سپری کرد. او با پیراهن والنسیا 166 بار در لالیگا به میدان رفت و 107 گل را با پیراهن این تیم به ثمر رساند. شاید اگر ستاره آرام و بی‌حاشیه ماتادورها خیلی زود افت نمی‌کرد و در بارسا و اتلتیکو هم همان مهاجم آماده و فرصت‌طلب خفاش‌ها بود، آمار به مراتب بهتری را از خود به جای می‌گذاشت. او در این ده سال اخیر با به ثمر رساندن 188 گل در 356 بازی هفتمین مهاجم خطرناک فوتبال جهان بوده است.

فرانک لمپارد

تعداد گل: 176

پاس گل: 76

دیدن نام لمپارد در بین بهترین مهاجمان جهان کمی تعجب‌برانگیز است. زمانی که سال 2001 کلودیورانیری، سرمربی وقت چلسی یک هافبک بیست و سه ساله را به قیمت 11 میلیون پوند خریداری کرد خیلی‌ها به جمع منتقدان این مربی اضافه شدند، اما گذشت زمان و آمار فوق‌العاده لمپارد در چلسی گویای این مساله است که لمپارد ارزش پرداخت این مبلغ و تبدیل شدن به گران قیمت‌ترین هافبک لیگ جزیره را داشته است. در حال حاضر لمپارد با 176 گل و با فاصله زیادی از دیگر رقبا، گلزن‌ترین هافبک تاریخ لیگ برتر است. رایان گیگز با 109 گل و پل اسکولز با 107 گل در رده‌های دوم و سوم این فهرست قرار دارند.

دیمیتار برباتوف

گل زده: 138

تعداد پاس: 53

برباتوف در امر گلزنی بهتر از لمپارد عمل کرده، اما تعداد بالای پاس‌های ستاره سابق چلسی، باعث شده تا بربا بعد از او در رتبه نهم قرار بگیرد. بربا در ده سال اخیر 309 بار با پیراهن تاتنهام، منچستر، فولام و موناکو به میدان رفته و 138 بار موفق شده دروازه رقبا را در لیگ‌های انگلیس و فرانسه باز کند.

رابین فن پرسی

گل زده: 142

پاس گل: 51

بعد از درخشش در آرسنال این ستاره هلندی پا به اولدترافورد گذاشت. فن‌پرسی در همان سال اول نشان داد که چه مهاجم با ارزشی است. او در فصل اول حضورش در اولدترافورد فوق‌العاده بود و ممکن نبود سرالکس‌فرگوسن بدون 26 گل او، بتواند قهرمانی را جشن بگیرد. او در این ده سال اخیر 272 بار با پیراهن آرسنال و من یونایتد در لیگ برتر به میدان رفته و با 142 گل زده یکی از بهترنی مهاجمان لیگ جزیره بوده است.