به گزارش پارس ، هوشنگ نصیرزاده در آستانه اولین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا گفت: در خط میانی تیم ملی و جایی که آندرانیک تیموریان حضور دارد به همراه منطقه‌ای که مدافعان میانی فعالیت می‌کنند، حالت‌هایی از بازی خشونت‌آمیز و عصبانیت بیشتر از سایر نقاط زمین دیده می‌شود.

وی افزود: بازیکنانی که در این مناطق حضور دارند، باید بدانند که با گرفتن دو اخطار محروم خواهند شد و چون این احتمال وجود دارد که برای مراحل حذفی با محرومیت بازیکن مواجه شویم، بهتر است که آستانه تحمل بازیکنان بیشتر شود.

«بازیکنان تیم ملی در بازی دوستانه مقابل عراق بعد از اینکه به سود حریف پنالتی اعلام شد، به‌صورت غیرحرفه‌ای اعتراض کردند که این در جام ملت‌ها به سود ما نیست»، کارشناس داوری فوتبال کشورمان با بیان این جمله تأکید کرد: بازی‌های تدارکاتی فقط برای ارتقای مسائل فنی نیست و بازیکنان باید از لحاظ رفتاری و نحوه برخورد با داور نیز پیشرفت کنند.

نصیرزاده با اخطار به بازیکنان تیم ملی مبنی بر اینکه آنها باید در محوطه جریمه خودی بسیار باهوش باشند تا مرتکب خطا نشوند، گفت: بیشتر داورهای آسیایی به جز تعدادی محدود، مهارت بین‌المللی ندارند و این احتمال وجود دارد که در محوطه جریمه دست به اشتباهاتی بزنند. همچنین باید بگویم ایران در بیشتر بازی‌های بین‌المللی، جدا از خطای بازیکن آرژانتین روی اشکان دژاگه در جام جهانی که صددرصد پنالتی بود، از لحاظ داوری متضرر نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که علیرضا فغانی، شانسی برای قضاوت در دیدارهای پایانی را خواهد داشت یا نه، گفت: همه چیز به روند مسابقات بستگی دارد و فغانی در شرایطی شانس قضاوت در مراحل بالا را خواهد داشت که تیم ملی ایران به نیمه‌نهایی نرسد. با این حال قضاوت داوران در این جام مثل هندوانه در بسته است و از حالا نمی‌توان پیش‌بینی قطعی کرد.