کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و مانوئل نویر نامزدهای نهایی برای کسب توپ طلای سال جاری هستند.

روبرتو کارلوس در این مورد گفت: تنها یک بازیکن است که شایستگی کسب توپ طلا را دارد. من هوادار سرسخت مسی هستم اما فکر می‌کنم رونالدو در سالی که گذشت شایستگی هایش را ثابت کرده و به همین خاطر باید توپ طلا را به دست آورد. او در فرمی باور نکردنی قرار دارد. او همه وظیفه‌هایش در زمین مسابقه را به خوبی انجام می‌دهد و مانند یک رهبر عمل می‌کند.

کارلوس خاطرنشان کرد: فکر نکنید این حرف‌ها را به خاطر آن که بازیکن رئال مادرید بودم به زبان می‌آورم. اشتباه نکنید. مسی هم بازیکن فوق‌العاده‌ای است و کارهایی که در طول دوران فوتبالش انجام داده در تاریخ فوتبال بی‌نظیر هستند اما اگر مجبور باشم فقط یک بازیکن را در طول 12 ماه گذشته انتخاب کنم، آن کسی نیست به جز رونالدو.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال برزیل تاکید کرد نام نیمار هم باید در میان نامزدهای نهایی توپ طلا قرار می‌گرفت. وی در این خصوص اظهار داشت: او یک پدیده است. نیمار خیلی زود خودش را با فوتبال اروپا هماهنگ کرد و عملکرد بسیار خوبی در ترکیب بارسلونا و سلسائو داشته است. مسی و رونالدو بهترین هستند و نیمار هم سعی می‌کند خودش را به سطح آنها برساند. نیمار خیلی به این دو نزدیک شده است.