بارسلونا در این فصل از رقابت های لیگ فوتبال اسپانیا ثبات زیادی نداشته و اکنون هم پس از رئال مادرید رتبه دوم جدول رده بندی را در اختیار دارد. آنها در لیگ قهرمانان اروپا به لطف درخشش لیونل مسی توانستند سه بر یک پاری سن ژرمن را شکست داده و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شوند. در این مرحله و پس از قرعه کشی مشخص شد که کاتالان ها باید با منچسترسیتی دیدار کنند.

سسک فابرگاس که در دوران حضورش در لاماسیا کنار لیونل مسی بازی کرده بود، پس از دوران حضورش در آرسنال به بارسلونا بازگشت تا بار دیگر کنار مسی در تیم بزرگسالان بازی کند. فابرگاس اکنون که در چلسی توپ می زند به تمجید از هم تیمی پیشین خود پرداخته و از اهمیت حضور این بازیکن در بارسلونا صحبت کرده است.

وی در این زمینه گفت: در این فصل، بارسلونا فقط مسی بوده به همراه 10 بازیکن دیگر. مسی بارسلونا را در مواقع بسیار مهمی از مخمصه نجات داده است.

وقتی از فابرگاس سوال شد که آیا دوست دارد مسی در چلسی به او بپیوندد، او در پاسخ گفت: چرا که نه. دوست دارم این اتفاق رخ دهد. اگر لازم باشد کاری انجام دهم که این اتفاق بیفتد، بدون شک آن را انجام می دهم. البته به عنوان بازیکنی که در بارسلونا حضور داشته دوست دارم مسی در نوکمپ بازنشسته شود و تمام دوران فوتبالش را در آنجا سپری کند. او اسطوره ای است که تاریخ بارسلونا را تغییر داده است اما به عنوان یک دوست و هم تیمی، بدون شک دوست دارم لئو به چلسی بیاید.