به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته پانزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر روز دوم آذرماه درحالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که از سوی تماشاگران تیم پرسپولیس تهران تخلفاتی مبنی بر فحاشی به مربی تیم مقابل و همچنین پرتاب مواد منفجره رخ داد.

محکومیت پرسپولیس به یک بازی بدون تماشاگر
این باشگاه طبق مقررات 87 و 79 آئین‌نامه انضباطی و با توجه به تکرار تخلفات در هفته‌های یکم، دوم، چهارم، هفتم، سیزدهم و پانزدهم و همچنین به دلیل تکرار تخلفات تماشاگران منتسب به آن، به پرداخت 200 میلیون ریال جریمه نقدی و برگزاری اولین دیدار خانگی بدون حضور تماشاگر محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر خواهد بود.

همچنین تیم فوتبال پرسپولیس تهران به دلیل داشتن 6 بازیکن اخطاری و اخراجی به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

محرومیت یک جلسه‌ای عبدی
حسین عبدی، مربی تیم پرسپولیس تهران به دلیل حضور روی نیکمت تیم به مدت دو دقیقه، باتوجه به محرومیت و قرار گرفتن در محل غیر مجاز و عدم توجه به تذکرات مسئولان برگزاری مسابقه جهت ترک زمین و همچنین ورود غیر قانونی به زمین مسابقه به هنگام دریافت گل حریف، به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محکوم شد و باید 30 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

جریمه نقدی استقلال
باشگاه استقلال تهران به دلیل فحاشی تماشاگرانش به داور بازی طبق مقررات مواد 78 و 79 آئین‌نامه انضباطی به تذکر کتبی و 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

محرومیت یک جلسه‌ای قلعه‌نویی
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم استقلال تهران به دلیل خروج مکرر از محوطه فنی و اعتراض مستمر به قضاوت داور که موجب تحریک تماشاگران تیمش شد به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم استقلال و پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

محرومیت دو جلسه‌ای عالیشاه و جریمه نقدی بنگر
از سوی دیگر امید عالیشاه بازیکن تیم پرسپولیس تهران به دلیل شروع درگیری فیزیکی و حرکات غیر ورزشی، از سوی کمیته انضباطی به دو جلسه از همراهی تیم خود محکوم و باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

محسن بنگر بازیکن تیم پرسپولیس نیز به دلیل انجام رفتار غیر ورزشی و برخورد توام با عصبانیت با بازیکنان حریف با هدف ایجاد درگیری و از جمله برخورد با آرش برهانی و تحریک تماشاگران، به تذکر کتبی و 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

محرومیت فخرالدینی و جریمه نقدی عمران‌زاده
همچنین میلاد فخرالدینی، بازیکن تیم استقلال تهران به دلیل درگیری فیزیکی با بازیکن تیم پرسپولیس، به یک جلسه از همراهی تیم خود محروم شد و باید مبلغ 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

حنیف عمران‌زاده، بازیکن تیم استقلال نیز به دلیل رفتار غیر ورزشی و اهانت به عوامل پزشکی تیم حریف به تذکر کتبی و پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.