رییس فدراسیون فوتبال ایران معتقد است هنوز معلوم نیست زلاتکو کرانچار سرمربی تیم ملی امید شود و توافق نهایی با او انجام نشده است!

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در حالی که پس از جلسه چهارشنبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال ابتدا فریدون اصفهانیان عضو این هیات و سپس علی کفاشیان رییس فدراسیون از انتخاب زلاتکو کرانچار برای سرمربیگری تیم ملی امید خبر دادند اما علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تکلیف زلاتکو کرانچار برای سپردن مسوولیت تیم ملی امید به او هنوز مشخص نیست و اول باید با او صحبت کنیم و بعد تصمیم نهایی را بگیریم. در حال حاضر هم نمی‌دانم دقیقا او چه زمانی او به ایران می آید.

** معلوم نیست کرانچار روی نیمکت تیم امید بنشیند

کفاشیان در پاسخ به اینکه مگر پس از جلسه هیات رییسه از انتخاب قطعی کرانچار برای تیم امید صحبت نکردید، گفت: پس از آنکه کرانچار از سوی کمیته فنی فدراسیون تایید شد و بعد از مذاکرات حبیب کاشانی مدیر تیم امید با او و توافق‌های اولیه‌، موضوع در هیات رییسه فدراسیون هم مطرح شد اما او اول باید به ایران بیاید تا مذاکرات نهایی را با او داشته باشیم و بعد به سمت امضای قرار داد پیش‌ رویم. بنابراین نشستن این مربی روی نیمکت تیم امید واقعا معلوم نیست.

** پرونده گزینه‌های دیگر برای هدایت امیدها هنوز باز است

رییس فدراسیون در واکنش به اینکه یعنی کرانچار هنوز سرمربی تیم امید نیست، به ایسنا گفت: خیر؛ منظور من در صحبت‌های بعد از جلسه هم همین بود که ما الان کرانچار را با شرایط موجود انتخاب کرده‌ایم اما تا برنامه او را نگیریم و صحبت‌های نهایی در ایران انجام نشود و شرایطش را بسنجیم، نمی‌توانیم قراردادی امضا کنیم. بنابراین هنوز نمی‌توان او را قطعا سرمربی تیم امید دانست. پرونده گزینه‌های دیگر برای هدایت تیم امید هم هنوز بسته نشده است.

** مقابل کره‌جنوبی از اعتماد به جوان‌ها ضرر نکردیم

وی با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم ملی در بازی تدارکاتی مقابل کره‌جنوبی، تصریح کرد: عملکرد بازیکنان رضایت‌بخش بود و واقعا پیروزی خوبی بدست آمد. کره‌ای ها هم حریف سرسختی بودند و باعث شدند تیم ما یک محک جدی قبل از جام ملت‌ها بخورد.

کفاشیان با بیان اینکه کی‌روش مزد اعتمادش به جوان‌ها را گرفت، افزود: بازی با کره و بویژه نیمه دوم آن یک پیغام بزرگ برای ما داشت؛ اینکه از اعتماد به جوان‌ها ضرر نکردیم. کی‌روش به خوبی آنها را در ترکیب تیم قرار داد و خوشبختانه نتیجه‌بخش هم بود. در مجموع تیم ملی ثابت کرد، می‌تواند عملکرد خوبی در استرالیا داشته باشد.

** کی‌روش مشغول بررسی گزینه‌های بازی تدارکاتی در آفریقاست

رییس فدراسیون درباره آخرین برنامه‌ها برای اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی هم خاطرنشان کرد: اردوی آفریقا در برنامه تیم ملی وجود دارد و با توجه به برنامه بازی‌های تدارکاتی تیم‌های آفریقایی، کارلوس کی‌روش در حال حاضر مشغول بررسی و ارزیابی شرایط آنهاست تا حریفان تدارکاتی مناسبی را پیدا کنند اما هنوز بازی با هیچ تیمی قطعی نشده است.