به گزارش پارس به نقل از تسنیم،ورزشکاران در هیچ رشته ورزشی حق ندارند به منظور کسب پیروزی و یا ممانعت از شکست خوردن سلامت بازیکنان تیم حریف را به خطر اندازد.

در تمامی رشته‌های ورزشی یکی از وظایف داوران توجه و حمایت از امنیت بازیکنان هر دو تیم است فوتبال یک ورزش پرطرفدار در سراسر جهان است که بروز هر گونه خشونت در ان از چشم میلیون ها هوادار پنهان نمی‌ماند و ممکن است بی‌توجهی به خطاهای صورت گرفته خود عامل ترویج خشونت در میان نسل جوان شود به همین منظور قوانین فوتبال در این زمینه بسیار سخت‌گیرانه است.

در فوتبال داوران از دو کارت زرد و قرمز استفاده می‌کنند و معمولا بازیکنانی که خشونت مستقیم از خود بروز دهند مستحق دریافت کارت قرمز و اخراج از زمین هستند.

شاید جالب باشد بدانید در میان پنج لیگ معتبر اروپایی شامل لیگ برتر انگلیس بوندسلیگا، در آلمان لالیگا، در اسپانیا سری آ، در ایتالیا و لیگ دسته یک فرانسه بازیکنی به نام "سایریل رول" در فوتبال فرانسه مجموعا 27 کارت قرمز و 187 کارت زرد در سراسر دوران حرفه‌ای بازی خود دریافت کرده و رکورد‌دار خشن‌ترین بازیکن در اروپا است.

در ادامه نام بازیکن هر لیگ فوتبال که رکورددار بیشترین تعداد کارت قرمز در کشورش است آمده :

لالیگا

خاویر آگوادو و پابلو آلفارو ( هر کدام 18 کارت قرمز)

آگوادو یک مدافع میانی بود و سالها در رئال زاراگزا بازی کرد او دارای سابقه 383 بازی در لالیگا است ولی متاسفانه طی این مدت 18 کارت قرمز و 109 کارت زرد از داوران مختلف دریافت کرد.

آلفارو برای 6 باشگاه مختلف اسپانیای از قبیل بارسلونا، اتلتیکو مادرید، ریسینگ سانتاندر و ... مجموعا 418 بازی انجام داد او هم دارای کارت قرمز در رقابتهای لالیگا است.

بوندسلیگا

ینس نووتنی (8 کارت قرمز)

در مقایسه با لالیگا به نظر می رسد لیگ فوتبال آلمان کمی آرامتر باشد. رکورد دار بیشترین کارت قرمز نزد ژرمنها بوده و سابقه بازی در تیم بایرلورکوزن را دارد و در مجموع 334 بازی در بوندسلیگا انجام داده ینس نوونتی طی این مدت 8 کارت قرمز دریافت کرد و در آلمان رکوردار شد.

سری آ

پابلو مونترو (11 کارت قرمز)

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد لیگ فوتبال ایتالیا هم فوتبال خشنی دارد مونترو یک مدافع اروروگوئه ای بود که سالهای زیادی پیراهن یوونتوس را بر تن داشت او در مدت حضور خود در سری آ مجموعا 16 کارت قرمز از داوران دریافت کرد.

لیگ یک فرانسه

سایریل رول ( 27 کارت قرمز)

رول در فرانسه به دنیا آمد و سابقه بازی در تیم های مارسی، بوردو، موناکو و ... را دارد. رکورد دریافت 27 کارت قرمز رول تا کنون در سراسر اروپا بدون رقیب باقی مانده است.

لیگ برتر انگلیس

دونکان فرگوسن ( 8 کارت قرمز)

در انگلیس 3 نفر دارای رکورد دریافت 8 کارت قرمز هستند که عبارتند از دونکان فرگوسن بازیکن سابق تیمهای اورتون و نیوکاسل، پاتریک ویرا بازیکن سابق آرسنال و ریچارد دان بازیکن سابق تیمهای استون ویلا، اورتون و منچستر سیتی در مقایسه با ایتالیا و فرانسه لیگ برتر را هم نمی‌تون چندان خشن دانست.

فوتبال انگلیس از لحاظ تعداد کارتهای زرد و قرمز دریافتی توسط بازیکنان در حال کاهش است زیرا درفصل 2007 – 2008 مجموعا 60 کارت به بازیکنان این لیگ داده شد که 23 مورد کارت قرمز مستقیم و 37 مورد کارت زرد بوده است اما همین آمار در فصل 2013 – 2014 به مجموع 53 کارت کاهش یافت که 14 مورد آن کارت قرمز و 39 مورد آن کارت زرد بوده است.

اخیرا میشل پلاتینی رییس یوفا پیشنهاد داده است در فوتبال هم مانند بازی راگبی کارت سفید از سوی داوری به بازیکنان داده شود که به معنی 10 دقیقه اخراج از زمین و بازگشت مجدد بازیکن پس از سپری شدن این مدت زمان است هنوز مسئولان فیفا حاضر به شور و مشورت در مورد طرح جدید پلاتینی نشده‌اند.