به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، تيم هاي سپاهان و استقلال خوزستان در ورزشگاه فولادشهر مقابل هم صف آرايي کرده‌اند. با گزارش لحظه به لحظه این دیدار همراه ما باشید.


هفته سیزدهم لیگ برتر،ساعت 15:30،ورزشگاه: فولاد شهر اصفهان،بدون تماشاگر
داور: یداله جهانبازی،کمک ها:محمدرضا ابوالفضلی و رحیم شاهین
اخطار: علی احمدی 16 از سپاهان، اوسانی 18، مجید حیدری 34، روح الله سیف اللهی 42 از استقلال خوزستان
گل: محمد اوسانی 28 و روح الله سیف اللهی 51 برای استقلال خوزستان، مهدی شریفی 1+45 و 78، وریا غفوری 64 برای سپاهان

سپاهان: رحمان احمدی، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، سعید قاعدی فر، ورویا غفوری، علی احمدی، رسول نویدکیا(53 جواهیر سوکای)، علی کریمی، مهدی شریفی، لوسیانو پریرا(90 امیرحسین کریمی) و حسین پاپی
سرمربی: حسین فرکی

استقلال خوزستان: پرویز کریمی، مجید حیدری، رامین خسروی، میثم مجیدی، فرزاد جعفری، میلاد ربانی(62 میثم بائو)، میثم دورقی، محمد رضا مهدوی، محمد اوسانی(75 لامین دیاوارا)، مهدی مومنی و روح الله سیف اللهی(70 حجت چهارمحالی)
سرمربی: عبدالله ویسی

شرح گل‌ها:
1 ـ صفر (استقلال‌خوزستان): نفوذ مهدی مومنی از میانه میدان و پاس محمد اوسانی و ضربه این بازیکن در موقعیت تک به تک بدل به گل اول مسابقه شد.
1 ـ 1 (سپاهان): مهدی شریفی با شوت محکمی از فاصله 25متری دروازه پرویز کریمی را باز کرد تا قبل از سوت پایان بازی در نیمه اول سپاهان گل مهمی را وارد دروازه استقلال‌خوزستان کند.
1 ـ 2(استقلال‌خوزستان): روح الله سیف‌اللهی در دقیقه 51 پاس عرضی محمد اوسانی را از داخل محوطه جریمه تبدیل به گل برتری تیمش کرد.
2 ـ 2(سپاهان): در دقیقه 64 وریا غفوری به قصد سانتر توپی را روی دروازه استقلال‌خوزستان فرستاد که تعلل کریمی باعث به ثمر رسیدن گل تساوی شد.
3 ـ 2(سپاهان): دفع ناقص مدافعان استقلال‌خوزستان باعث شد توپ نصیب مهدی شریفی شود او با یک دور کامل بدنش را روبه‌روی دروازه حریف قرار داد و سپس با یک ضربه دقیق دروازه آبی های خوزستان را برای سومین بار گشود.

شرح بازی در نیمه اول:
فشار استقلال‌خوزستان در دقایق اولیه غیرمنتظره بود. آنها با حملات سریع سپاهان را به عقب راندند و در نهایت با ضربه اوسانی اولین گل بازی را به ثمر رساندند. بعد از گل سپاهان به قصد به تساوی کشاندن بازی از ضربات پشت 18قدم استفاده کرده و بعد از 3 ضربه ناکام در واپسین لحظات نیمه اول کار توسط مهدی شریفی روی یکی از همین ضربات راه دور به تساوی انجامید. تجمع آب به صورت پراکنده در بخش هایی از زمین باعث شد که بار فنی بازی اندک شده و حوادث بازی تحت تاثیر فرمول قدیمی بلندکردن توپ روی پا و ضربه زدن به زیرتوپ قرار گیرد.

شرح بازی در نیمه دوم:
بازی با همان حال و هوای نیمه اول شروع شد و به علت عادت بازیکنان به بازی در شرایط بارانی، دو تیم شروع به حملات متقابل کردند. در حالی که بازی پایاپای پیش می‌ رفت، در دقیقه 51 دروازه سپاهان روی پاشنه چرخید. اتفاقی که برای سپاهان افت کرده در هفته های اخیر بسیار تلخ بود. از این لحظه به بعد فشار حملات سپاهان بالا رفت و تاکتیک بهرمندی از شوت های راه دور باز هم در دستورکار قرار گرفت که این دستور حکم به ثبت گل تساوی و سپس گل برتری میزبان داد. سپاهان با این پیروزی تا رتبه سوم جدول صعود کرد و مجددا جای نفت را گرفت. آنها به سختی از سد شاگردان باطراوت عبدالله ویسی گذشتند. جالب است بدانید سپاهان در تمام مسابقاتش در لیگ‌برتر استقلال‌خوزستان را شکست داده است.

بهترین بازیکن: مهدی شریفی مهاجم جوان سپاهانی ها که دوئل جذابی با محمد اوسانی جوان خوزستانی داشت، موثرترین بازیکن زمین بود.

اتفاق ویژه:
باران امروز اصفهان باعث شده آب زیادی در زمین بازی جمع بشود که این مساله حرکت توپ را با اختلال مواجه کرده است.
رکورد صددرصدی پیروزی های سپاهان مقابل استقلال‌خوزستان پایدار ماند. اگرچه این بار کمی دشوارتر.

دقایق حساس:
دقیقه 2: برخورد شدید دروازه‌بان و دفاع سپاهان با هم باعث شد عبدالله کرمی برای مداوا 3 دقیقه خارج از میدان باشد اما بالاخره او توان بازگشت به میدان را پیدا کرد.
دقیقه 6: ریباند ناقص عبدالله کرمی، محمد اوسانی را در پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما مهاجم اهوازی از این فرصت باد آورده، بهره نبرده و توپ را به خارج زد.
دقیقه 8: صحنه دو دقیقه پیش این بار با دفع توپ ناقص احمدی تکرار شد اما اوسانی دوباره توپ را بیرون زد.
دقیقه 16: اوسانی مرد اول آبی ها در این بازی به دنبال یک برخورد شدید با رحمان احمدی برای مداوا به خارج از میدان رفت.
دقیقه 16: علی احمدی مدافع سپاهان به دلیل اعتراض کارت زرد گرفت.
دقیقه 31: لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی تیم سپاهان از 30 متری مبادرت به شوت زنی کرد و پرویز کریمی به سختی ضربه محکم او را از زیر طاق دروازه خارج کرد و به کرنر فرستاد.
دقیقه 41: ارسال دیدنی رسول نویدکیا که به صورت مورب روی محوطه شش قدم آمد با ضربه سر محمدعلی احمدی فرصتی خطرناک را روی دروازه خوزستانی ها ایجاد کرد.
دقیقه 53: محمد اوسانی موقعیتی تک به تک داشت که در مصاف با رحمان احمدی نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

حواشی بازی:
* از ابتدای صبح جمعه بارش باران طراوتی پاییزی به شهر اصفهان داده و بازی رأس ساعت 15:30 زیر نم نم باران شروع شد.
* اصفهانی ها بدون 5 بازیکن اصلی خود به میدان آمدند؛ حاج‌صفی، به علت حوادث بازی گذشته محروم بوده و بازی را با لباس شخصی از جایگاه تماشا کرد.
* کمبود علی حمودی و شجاع خلیل‌زاده به علت مشکلات معافیت باعث شده که سپاهانی ها نتوانند جایگزینی برای آنها بیاورند.
* محرومیت خلعتبری و مصدومیت نویدکیا در کنار غیبت حاج‌صفی که از آن حرف زدیم و همچنین مشکلات شجاع خلیل‌زاده و علی حمودی باعث شد که سپاهانی ها دو بازیکن مصدوم و بیمار را به میدان بفرستند.
* عبدالله کرمی دچار سرماخوردگی شدید بود و وریا غفوری از صدمه دیدگی پا رنجور بود اما با نظر حسین فرکی و به علت کمبود بازیکن این دو به میدان آمدند.
* سعید قائدی فر بازیکن جوان سپاهان در ترکیب اصلی زردپوشان قرار دارد. همچین علی کریمی بازیکن جوان و ثابت فصل گذشته سپاهان دوباره به ترکیب اصلی زردپوشان بازگشته است.
* درتیم استقلال‌خوزستان هیچ یک از بازیکنان خارجی نه چندان باکیفیت عبدالله ویسی حضور ندارند.
* پرویز کریمی دروازه‌بان استقلال‌خوزستان قبل از شروع بازی به طرز جالبی زانو زد و دعا خواند.
* حضور رحمان احمدی در فهرست اصلی سپاهان نشانه ای بر این است که او مشکلی در مساله کارت های پایان خدمت ندارد.
* با وجود محرومیت سپاهان از تماشاچی حدود 500 علاقمند از پشت میله ها این بازی را تماشا می‌ کنند.
* مهدی تاج رئیس سازمان لیگ با کمی تاخیر برای تماشای این بازی به ورزشگاه رسید.