به گزارش پارس به نقل از مشرق، علی کریمی پس از بازگشت تیم ملی فوتبال از اردوی پرتغال به کشور گفت: اردوی خوبی بود و بازیکنان در این اردو تمرینات مد نظر کادر فنی را انجام دادند.


وی در مورد اهداف تیم ملی از حضور در پرتغال افزود: در همه جای دنیا تیم‌های ملی این اردوها را برگزار می‌کنند. در مورد اهدافی که کادر فنی داشته من نمی‌توانم صحبت کنم به نظر شما آیا صحبت در این رابطه باید توسط من انجام شود؟ تیم سرمربی دارد و او باید از اهداف و برنامه‌هایی که در این اردو داشته صحبت کند. طبیعتاً کی‌روش از این اردو راضی بوده و شرایط خوبی داشته و من هم امیدوارم این تمرینات برای بازیکنان مفید بوده باشد.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که همه تیم‌ها با تیم‌های ملی بزرگ بازی می‌کنند اما ما در پرتغال به مصاف تیم دوم بنفیکا رفتیم خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران همیشه با این مشکل روبه‌رو بوده و در زمان ما هم همواره از این مسئله رنج می‌بردیم. امیدوارم همه دست به دست هم دهیم که این مشکل برای یک بار هم که شده حل شود. معمولاً قبل از تورنمنت‌های بزرگ این مسائل مطرح می‌شود. تیم بنفیکا که با آن در یک دیدار دوستانه روبرو شدیم تمام بازیکنان خارجی خود را در اختیار داشت و تنها تعدادی از نفرات این تیم که در تیم ملی پرتغال حضور دارند به میدان نرفتند در حالی که این بازی به طور کامل فیلمبرداری نشده بود نمی‌دانم شما با استناد به چه چیزی می‌گویید که تیم دوم بنفیکا مقابل ایران حاضر شده است. شما باید سؤالتان را شفاف مطرح کنید تا برای خوانندگان شائبه به وجود نیاید. بنفیکا تمامی بازیکنان خود را داشت و تنها نفرات این تیم در تیم ملی پرتغال غایب بودند.

کریمی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، در رابطه با حضورش کنار کی‌روش و اینکه آیا به ادامه راه مربیگری هنوز هم علاقه دارد، خاطرنشان کرد: هر روزی که کنار کی‌روش هستم یک تجربه تازه است و اگر بخواهم به این کار ادامه دهم در آینده می‌تواند کمک زیادی به من کند. کی‌روش همیشه مثبت نگاه می‌کند و مثبت مسائل را بیان می‌کند. من هم نیاز به زمان دارم تا بتوانم در آینده راجع به این مسئله صحبت کنم.

وی در مورد حذف تیم ملی جوانان و عملکرد بد تیم‌های پایه خاطرنشان کرد: ما همیشه می‌گذاریم اتفاقات بیفتد سپس در مورد آن صحبت کنیم و این کار به نوعی نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است. باید خیلی قبل‌تر از شروع مسابقات برنامه‌ریزی قوی‌ای داشته باشیم.

کریمی در پایان در رابطه با اینکه چرا کی‌روش به آفریقای جنوبی رفته است، خاطرنشان کرد: من در جریان این مسئله نیستم فقط می‌دانم او در دوبی از ما جدا شد و برای اردوی بعدی از کنار ما رفت. از جزئیات این مسئله خبر ندارم.

کریمی در پاسخ به این سوال که بنفیکا با تیم دوم خود به مصاف ایران آمده است، خاطرنشان کرد: مگر شما آنجا حضور داشتید که این موضوع را می‌گویید! اگر فکر می‌کنید ما از روی شکم سیری یا هر چیز دیگری بازی می‌کنیم شماها که یک را بهتر از دو تشخیص می‌دهید بازی جور کنید. این مشکل 4 سال اخیر فوتبال ما است. هیچ تیمی اینجا نمی‌آید، تیم‌های آفریقایی هم برای آمدن پول زیادی می‌خواهند. مشکلات ما یکی دوتا نیست؛ تمامی بازیکنان بنفیکا به غیر از نفرات ملی‌پوش این تیم در این بازی حضور داشتند. فیلم این بازی را داریم. خواهش می‌کنم چیزی را که نمی دانید به مردم اطلاع رسانی نکنید. چرا که مردم از مسائل اطلاع ندارند و از رسانه‌ها اخبار را دریافت می‌کنند که این باعث می‌شود که اطلاعات غلط بگیرند.

وی در مورد زمان بازگشت کارلوس کی‌روش خاطرنشان کرد: کی‌روش به آفریقای جنوبی سفر کرده است و 4-5 روز دیگر به ایران باز می‌گردد.