وضعیت بحرانی شده. میلیاردرهای فوتبال می خواهند هر طور که هست برنده باشند. البته برای شان تضمین این پیروزی با اتفاقات بیرون از زمین بهتر است تا دل بستن به تمرین و زحمت و تلاش. همین چند وقت پیش بود که بار دیگر بحث جادو و جمبل در فوتبال پیچید. همه چیز از تیم دایی شروع شد. اینکه تیم او در بازی با ترکتورسازی همه کار کرد اما گل نمی زد. شایعه شد که تیم دایی را طلسم کردند. طلسمی از سوی اعضای هیات مدیره تیم . دایی در کنفرانس بعد از بازی گفت تیمش فوتبالی نباخته و اگر تا روز بعدش هم آنها حمله می کردند به تراکتورسازی گل نمی زدند. همان روز گزارش هایی درباره بازی پرسپولیسی ها با صبای قم مطرح شده بود. اینکه جادوگری مدعی شده بود تا پرسپولیس را طلسم کند. بعد از آن علی دایی در گفت و گو با روزنامه گل گفت :«این شایعات هست اما من با توسل به آیین شریعت ، سحر و جادوی شان را باطل می کنم.» همزمان سیاسی هم این اتهام را رد کرد و گفت اعتقادی به این چیزها ندارد و هیچ وقت این کار را نکرده است. بعد از آن مجید جلالی با بغض از این گفت که ساختن این شایعات درباره انسان متشرعی چون او جفاست. با این وجود شایعات درباره فعالیت این رمالان قوت گرفته بود . فردی به نام فرشید گرائیلی که خود را روانشناس تجربی معرفی می کند در گفت و گو با نشریه تماشاگران امروز از این گفت که تعداد زیادی از ملی پوشان و حداقل 10 مربی لیگ برتری در سال های گذشته با او تماس می گرفتند تا برای شان دعا بنویسد. ادعایی که البته کسی تائیدش نمی کند اما او بارها در همه سالهای لیگ برتر نامش مطرح شده. او و یک مدعی دعانویسی در کرج .

این ها البته همه مدعیان نیستند که سالهای سال است در فوتبال مان حرف های عجیب و غریبی از این اتفاقات شنیده می شود. از اینکه چطور به اصرار یک جادوگر بازیکنی مصدوم بازی کرده و گل زده است یا نتایج بازی ها طور دیگری رقم خورده است. از اینکه در یکی از ورزشگاه های لیگ برتر بر سر ریختن نجاست دور زمین دعوایی میان کادرفنی دو تیم اتفاق افتاده است و ...

بعضی از مولتی میلیاردرهای فوتبالی اما همیشه در پس ذهن شان به این ماوراءالطبیعه اعتقاد داشتند و برایش هزینه کردند. این سودجویان هم در این مسیرکم نگذاشتند و حتی تا دیدار با دادکان و علی کفاشیان برای سوء استفاده پیش رفته اند. این ادعایی است که خود مدعیان جادوگری طرح کرده اند و حالا حتی کفاشیان هم تائیدش کرده اما درباره اش به خبرآنلاین می گوید:« آمدند و گفتند ما نتایج بازی ها را تعیین می کنیم و پول می گیریم که من گفتم ممنون بروید پی کارتان.»

محمدزاده رئیس کمیته اخلاق که البته تحصیلات حوزوی هم دارد اما در این باره عقیده جالبی داد و می گوید:« ما به طور نامحسوس این فعالیت ها را هم رصد می کنیم و الان شرایط طوری شده که ناچار به هشدار شده ایم. متاسفانه کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال باید خیلی جدی تر در این مسائل فرهنگسازی کند. ما فوتبالیست های خوبی داریم که از نظر فعالیت بدنی شرایط خوبی دارند. ولی چون به دلیل فعالیت ورزشی از تحصیل باز ماندند و دانش علمی کمتری دارند متاسفانه گاها مورد سوءاستفاده قرار می گیرند. برای همین است که معتقدیم باید کار فرهنگی انجام شود. این مدعیان دروغی اگر دعای گیرایی داشتند که برای خودشان دعا می کردند و بی نیاز از این می شدند که دیگران را دعا کنند و از آنها پول بخواهند. مثلا اگر علم غیب داشتند که پیش بینی می کردند چه چیزی ارزشمند می شود و اوضاع مالی شان خیلی خوب می شد. این افراد فقط قصد شیادی دارند. » او البته ماجرا را به همین جا ختم نمی کند و می گوید:« ما در حال بررسی هستیم و اگر نیاز باشد مدعیان دروغین را به مراجع ذی صلاح قضایی معرفی می کنیم تا با آنها برخورد جدی شود. ما نباید بگذاریم سیمای فوتبال مان با این اتهامات و خرافات زشت شود.»