به گزارش پارس به نقل از فارس، فرکی انتقاداتی تند و تیزی را مطرح کرد که متن آن در زیر می‌آید: 


*مگر هیئت رئیسه علم غیب دارد؟! 

مگر هیئت رئیسه علم غیب داشته است که این گزینه‌ها را معرفی کرده است؟ مگر آنها وکیل وصی این تعداد مربی بودند که نام‌شان اعلام شد؟ وقتی هیئت رئیسه یک مربی را پیشنهاد می‌دهد نباید از قبل با مربی فوق صحبت کرده و سپس این کار را انجام دهد؟ مگر صحبتی شده که این پیشنهاد امروز مطرح شده است؟ حتماً باید از قبل با هر پنج نفر صحبت می‌کردند، نه اینکه بدون هماهنگی این کار را انجام می‌دادند. 

*این کارها توهین به مربی ایرانی است 

به هر حال چیزی که به نظر من می‌رسد این است که این کارها یک نوع توهین است به مربی ایرانی که پیشاپیش بدون اینکه مشورت یا پیشنهادی داده باشند، مربیان را گزینش کرده و سپس اسامی آنها را اعلام کردند. این کار حرفه‌ای، درست و صحیح نیست و حتی از نظر من آماتورها هم از این کارها انجام نمی‌دهند. جای سؤال دارد که تا این اندازه شخصیت مربیان ایرانی را با این کارها زیر سؤال ببریم. 

*بارها گفته‌ام سرمربی تیم ملی هم نمی‌شوم، حالا گزینه دستیاری شده‌ام؟! 

در بین این تعداد نامزد دستیاری کی‌روش از همه با سابقه‌تر هستم و با تیم باشگاهی‌ام قهرمان لیگ برتر شده‌ام؛ بعد بدون اینکه خود من اطلاع داشته باشم،گزینه دستیاری کی‌روش می‌شوم! 

بارها در مصاحبه‌هایم گفته‌ام که با توجه به گمانه‌زنی‌ها نمی‌خواهم پست سرمربیگری تیم ملی را قبول کنم، بعد حالا جزو نفرات پیشنهادی برای دستیاری کی‌روش انتخاب می‌شوم؟ بعد هم به همین راحتی اعلام شود تا با اعتبار مربیان و اشخاص بازی شود، بدون اینکه صحبتی کرده باشند؟ 

*فقط در فوتبال ما این اتفاقات می‌افتد 

به همین دلیل می‌گویم که آماتورها هم از این کارها انجام نمی‌دهند و مطمئن باشید که این اتفاقات فقط در فوتبال ماست و فقط از فوتبال ما این کارها بلند می‌شود. از این اتفاق بسیار ناراحتم چون با شخصیت و اعتبارم بازی شده است. به همه اعضای هیأت رئیسه و به تمام جامعه ورزش کشور احترام می‌گذارم اما دوست ندارم با آدم‌ها این‌طور بازی شود. 

*مدام فرار می‌کنم، اما دوباره نامم را بر سر زبان‌ها می‌اندازند 

من مدام از این موضوع برای چیزهایی که واقعیت ندارد، فرار می‌کنم اما مدام اسم من را به هر طریقی بر سر زبان‌ها می‌اندازند و برای خودشان داستان درست می‌کنند. دستیاری کی‌روش را هم در حالی مطرح می‌کنند که نمی‌دانند من قبول می‌کنم یا خیریا اصلا دوست دارم این کار را؟ پس این توهین به شخصیت مربی ایرانی است. 

*ان‌شاءالله که اصلا پیشنهادی برای من در کار نباشد! 

آیا این کارها با عقل جور درمی‌آید؟ من اصلا نمی‌خواهم سرمربی تیم ملی باشم چه کی‌روش باشد و چه نباشد. اگر فردا کی‌روش هم نیاید و به من پیشنهاد بدهند، مطمئن باشید که قبول نخواهم کرد، البته اگر پیشنهادی در کار باشد. ان‌شاءالله که اصلا پیشنهادی در کار نباشد و شاید هم اصلا به فکر این موضوع نباشند، اما اگر درصد بسیار پایینی هم برای احتمال پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی باشد، من قبول نخواهم کرد. 

*دوست ندارم کسی با اسم من بازی کند 

بارها اعلام کرده‌ام که کی‌روش بماند و کارش را انجام دهد. به جام ملت‌ها و سپس به جام جهانی 2018 برود و بارها نیز برای او از ته دل آرزوی موفقیت کرده‌ام و یک‌بار دیگر نیز این کار را انجام می‌دهم، اما دوست ندارم کسی با اسم من بازی کند. 

این کار بازی با شخصیت و اعتبار مربیان ایرانی بود و نباید این اتفاقات در فوتبال بیافتد. اگر قرار بود چنین موضوعی مطرح شود باید با این گزینه‌ها مذاکره کرده و سپس پیشنهاد می‌دادند. 

*نوآموز قبل از اعلام دستیاری‌ام، با من مذاکره کرد 

اینکه برخی از دوستان از این پیشنهاد راضی هستند، خود من هم هفت هشت سال پیش در حالی از چنین موضوعی استقبال کردم که می‌توانستم خیلی زودتر از اینها سرمربی شوم، اماهفت سال به عنوان دستیار در تیم ملی خدمت کردم. آن زمان هم که به برای اولین بار به عنوان دستیار پورحیدری انتخاب شدم، نوآموز با من تماس گرفته و از من سؤال کرد که آیا تمایل به همکاری دارم یا خیر که پس از تأیید من، این موضوع را اعلام کرد. 

*10 هزار ایراد در فوتبال داریم و چسبیده‌ایم به قرارداد کی‌روش! 

نوآموز که یک استخوان خُرد کرده در فوتبال است این کار را انجام داد، حالا شما آن آدم‌ها را در کنار این آدم‌ها قرار دهید؟ ببینید چه وضعیتی در انتظار فوتبال خواهد بود! در فوتبال ما 10 هزار ایراد وجود دارد اما حالا چسبیده‌ایم به فوتبال ملی و مدام می‌پرسیم کی‌روش می‌آید یا نمی‌آید. قرارداد می‌بندد یا نمی‌بندد؟!