رئیس فدراسیون فوتبال اعتراف کرد که ته دلش راضی نیست قرارداد کارلوس کی‌روش را با تیم ملی فوتبال ایران تمدید کند. وی صادقانه گفت: می‌توانیم مبلغ قرارداد کی‌روش را صرف زیرساختها و توسعه فوتبال کنیم ولی به خاطر احترام به نظر مردم، قانع شدم تا قرارداد کی‌روش تمدید شود. 

علی کفاشیان درباره آخرین وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و احتمال تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش اظهار کرد: قرار شد کارلوس کی‌روش برای پیگیری یکسری از مسائل به پرتغال برود و همچنین اردوهای اروپایی تیم ملی را راه اندازی کند تا با چه تیم‌هایی در اردوی اروپایی بازی کنیم. 


نگران تیم ملی نیستیم 
وی افزود: ما الان از تیم ملی نگرانی نداریم. بر اساس برنامه اردوهای ما از مهرماه شروع می‌شود. تیم ملی 10 روز در مهرماه، 10 روز در آبانماه و 18 تا 19 روز هم در آذرماه اردو خواهد داشت. در آبان با تیم ملی کره جنوبی بازی خواهیم کرد. بابت پیگیری مسابقات لیگ هم نگران نیستیم چون دستیاران کی‌روش بازی‌ها را زیر نظر دارند و او حتی می‌تواند فیلم مسابقات را ببیند. 

کی‌روش "سخت مذاکره" است 
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه اگر کی‌روش را نمی‌خواستید، چرا بعد از جام جهانی با او مذاکره کردید، گفت: کی‌روش یک مربی "سخت مذاکره" است. او قبل از جام جهانی ابراز علاقه کرد که در تیم ملی بماند. بعد از آن تصمیم گرفتیم تا نتایج تیم ملی را در جام جهانی ببینیم و سپس بعد از جام جهانی تصمیم بگیریم. 

کی‌روش از ما ناراحت شد 
کفاشیان تاکید کرد: البته کی‌روش سر این قضیه از ما یک مقدار ناراحت بود. بعد از جام جهانی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتیم تا قرارداد کی‌روش تمدید شود. وی از ما خواست تا در نامه‌ای کتبی، پیشنهادمان را ارائه بدهیم. ما هم نامه زدیم و گفتیم حاضریم با این مبلغ که کی‌روش قبلا گفته بود باید بیشتر از سال گذشته باشد، قراداد را امضا کنیم. ما برای جام ملت‌های آسیا پاداش‌هایی برای کی‌روش گذاشتیم ولی برای اینکه مبلغ قراردادش بیشتر از دوره قبل نشود، گفتیم باید دو دستیار ایرانی داشته باشد. 

خودم به صورت جدی مذاکره کردم 
سرمربی تیم ملی افزود: کی‌روش در هر صورت شرایط ما را قبول کرد و رفت. وقتی برگشت اینبار خودم به صورت جدی پای مذاکره نشستم. ما چهار، پنج جلسه که هر کدام چهار، پنج ساعت طول کشید با هم مذاکره کردیم. ما در اصل قرارداد با هم مشکل نداریم. چند بحث حقوقی بود که سر آن بحث بود. همه موارد را با استدلال بعد از چهار، پنج جلسه تنظیم کردیم تا رسیدیم به فسخ قرارداد. 

اختلاف در مبلغ خسارت 
علی کفاشیان در ادامه یادآور شد: ما سه مقطع زمانی برای فسخ قرارداد تعیین کردیم. اول تا جام ملت‌های آسیا؛ دوم تا صعود به جام جهانی روسیه و سوم تا پایان جام جهانی. درخواست کی‌روش اول این بود که هر وقت قراردادش فسخ شد پول تمام دوره را بگیرد ولی در نهایت روی این مسئله به تفاهم رسیدیم که هر وقت قرارداد فسخ شد، پول یکسال به کی‌روش داده شود. ما سر مبلغ خسارت به اختلاف خوردیم ولی کی‌روش در نهایت راضی شد. 

احتمال غرامت دادن سرمربی تیم ملی 
وی که میهمان حضوری برنامه نود بود، با بیان اینکه هنوز پیش قراردادی با کی‌روش امضا نشد است، گفت: ما برای جام ملت‌ها برای سرمربی تیم ملی پاداشهایی گذاشتیم ولی این را هم در نظر گرفته‌ایم که اگر تیم ملی همان اول کار حذف شد، کی‌روش باید غرامت بدهد. قرار شد ما روی قرارداد صحبت کنیم. کی‌روش هم گفت به پرتغال می‌روم تا کارهایم را انجام بدهم. 

پیامکی با کی‌روش در ارتباطم 
رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه در آستانه اعلام شرایط خود به کی‌روش هستیم، یادآور شد: من از طریق پیام کوتاه با کی‌روش در ارتباطم. او حتی از من پرسید در پرتغال چه کار کنم. من از وی خواستم تا شرایط اردو را در اروپا برای تیم ملی فراهم کند. سرمربی تیم ملی قبلا اسپانیا، پرتغال و مجارستان را پیشنهاد داده بود. 

باید سالی 8 میلیارد به سرمربی تیم ملی بدهیم 
کفاشیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: بحث دیگر ما بحث مالی است. ما چهار سال پیش وقتی قرادادی بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار دلار بستیم، سازمان تربیت بدنی از ما حمایت کرد و گفت پول قرارداد را می‌دهد. الان هم سالی حدود 7 تا 8 میلیارد تومان باید به کی‌روش بدهیم. در کنار آن، کی‌روش کمتر اردوهای ایران را قبول دارد و دنبال اردوهای خارجی است که هزینه‌هایمان زیاد می‌شود. باید توجه داشته باشید که ما می‌توانیم پول کی‌روش را بدهیم ولی فدراسیون 14 تا 15 تیم دیگر هم دارد که باید به فکر آنها هم باشد. 

اگر تیم ملی ببازد می‌گویند قراردادمان ترکمنچای بوده است 
وی در خصوص اینکه گفته می‌شود با وزارت ورزش برای تمدید قرارداد کی‌روش بازی شطرنج گونه‌ای را آغاز کرده که این موضوع در نهایت به ضرر تیم ملی خواهد بود، گفت: بعد از صعود به جام جهانی پول خوبی نصیبمان شد و در سال اول برای پرداخت قرارداد سرمربی تیم ملی مشکلی نخواهیم داشت ولی حرف من این است که اگر فردا تیم ملی در یک مسابقه‌ای باخت، می‌گویند ما قرارداد ترکمنچای امضا کردیم. 

نهادهای دیگر جز وزارت ورزش قرارداد را می‌بینند 
کفاشیان ادامه داد: گودرزی وزیر ورزش و جوانان از اول از فدراسیون حمایت کرده است ولی نهادهای دیگر گفته‌اند که قرارداد کی‌روش را می‌بینیم. پس من موظم قرارداد خوبی ببندم. 

وزیر گفت کی‌روش کار شاقی نکرده است! 
رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با حمایت از موضع وزیر ورزش و جوانان، تصریح کرد: گودرزی یک فرد ورزشی خالص است. او حرفش را سیاسی نمی‌زند. از روزی که از جام جهانی برگشتیم حرف وی همین بود. وزیر می‌گفت کی‌روش کار شاقی نکرده است و مربیان خوب دیگری هم هستند ولی در نهایت اختیار تمدید قرارداد را به ما داد. 

ته دلم راضی نبودم 
علی کفاشیان در این هنگام صادقانه اعتراف کرد که ته دلش به تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی راضی نبوده است. وی گفت: ته دلم این بود که اگر پول قرارداد کی‌روش صرف توسعه فوتبالمان شود بهتر است ولی باید دید صلاح فوتبال چیست. ولی حالا که می بینم مردم کی‌روش را می‌خواهند، من هم به نظر آنها احترام می‌گذارم. 

وزیر یک فرد خالص ورزشی است نه سیاسی 
وی افزود: با این حال اگر یک باخت بدهیم همه ما را تحت فشار می گذارند. برای همین ناچارم طوری قرارداد ببندم که بعدا پاسخگو باشم. باز هم می‌گویم گودرزی سیاسی نیست و یک فرد ورزشی خالص است. 

باید طوری امضا کنیم که بتوانیم از آن دفاع کنیم 
رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: قرار شد در امضای قرارداد با کی‌روش شفاف باشیم. فردا روزی اگر یک ارگان خواست قرارداد را ورق بزند و آنرا بررسی کند، باید طوری باشد که بتوانیم از آن دفاع کنیم. من الان به خاطر احترام به نظر مردم راضی هستم تا با کی‌روش تمدید کنیم. 

تفکر کی‌روش درست است 
کفاشیان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اخلاق تند کارلوس کی‌روش و اینکه وی می‌خواهد اختیار همه امور را در دست داشته باشد، گفت: نگاه کنید؛ ما وینگادا را به عنوان سرمربی تیم امید داریم که صمیمانه با همکارانش کار کرده و با همه مشورت می‌کند ولی کی‌روش با او فرق می‌کند. کار کی‌روش دست است که از الان می‌گوید کجا اردوی تیم ملی را برگزار می‌کند. تفکر کی‌روش درست است. او سفت و محکم است ولی کاری که می‌کند درست است. 

توضیح درباره خصوصیات سرمربی تیم ملی 
وی با بیان اینکه کی‌روش از الان نگران شرایط تیم ملی قبل از جام ملتهاست، گفت: او از همین الان رفته است برای آبان ماه در استرالیا صحبت کرده که با چه تیمی در کجا بازی کند. برخوردهای تند کی‌روش و اینکه از دیگران مشورت نمی‌گیرد باعث می‌شود یکسری از اطرافیان درباره‌اش حرفهای زیادی بزنند. ما هیچ وقت اختیار مسائل مالی را به کی‌روش نمی‌دهیم ولی وی اگر به عنوان مثال هتلی بگیریم که دوست نداشته باشد، باید عوض کنیم. 

من هم باید حمایت شوم 
رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه کی‌روش بهترین گزینه هدایت تیم ملی است، افزود: ما سر تصمیم خودمان برای تمدید قرارداد هستیم. ولی من هم باید حمایت شوم. در یکسال گذشته مردم دو بار به خاطر فوتبال به خیابانها آمدند و شادی کردند. آیا این ارزش کمک کردن ندارد؟ 

در این هنگام مازیار ناظمی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان روی خط آمد و موضع وزارتخانه را اعلام کرد. وی تاکید کرد که وزارت ورزش دخالتی در انتخاب سرمربی تیم ملی نداشته و فقط مشورت‌هایی به فدراسیون داده است. مشورت‌هایی که به زعم فردوسی پور دخالت در تصمیمات فدراسیون تلقی شد. 

وزارت مشورتی برای برکناری شجاعی نداده است! 
علی کفاشیان در پاسخ به سئوالی مبنی بر صحبت‌های فریده شجاعی برای کنار گذاشته شدن از فدراسیون فوتبال، گفت: نه، اینها استنباط خانم شجاعی بوده است. 

فردوسی پور به صحبت‌های شجاعی با خبرگزاری مهر استناد کرد و گفت شجاعی اعلام کرده که کفاشیان با نظر وزارت ورزش قصد کنار گذاشتنم از نایب رئیسی فدراسیون فوتبال را دارد. کفاشیان در اینباره گفت: وزارت ورزش مشورتی به ما نداده است! آنها به ما نگفتند که شجاعی نباشد! این صحبت‌ها استنباط خانم شجاعی بوده است. وزارت ورزش به عملکرد ایشان ایراد گرفته است. 

هیچکس را قربانی نمی‌کنم! 
کفاشیان همچنین تصریح کرد: من هیچکس را قربانی نمی‌کنم. وزارت ورزش و معاونت بانوان وزارتخانه گفتند به خاطر عملکرد بانوان باید تغییراتی در این بخش داده شود. 

رئیس فدراسیون در واکنش به طعنه فردوسی پور مبنی بر اینکه آیا وزارت مشورتی درباره آیت اللهی و نبی نایب رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال نداشته است؟ گفت: خبر مشورتی نداده‌اند! 

کی‌روش باید با شرایط ما کنار بیاید 
در پایان فردوسی پور خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شما اعلام کرده بودید 99 درصد قرارداد کی‌روش تمدید خواهد شد و انگار یک درصد همان ته دل شما بود! کفاشیان در اینباره گفت: من نمی‌توانم جزئیات قرارداد را بگویم.کی‌روش باید با شرایط ما کنار بیاید.