علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با صبای قم گفت:  امیدوارم با سه امتیاز برگردیم و کارمان را دنبال کنیم و صبا تیم خیلی خوبی است و بازیکنان خوبی گرفته و بازی‌های خوبی هم به نمایش گذاشته است. مرفاوی تیم خوبی درست کرده و ما امیدواریم دست پر میدان را ترک کنیم.

دایی ادامه داد: من فقط به این فکر می‌کنم تیمم از این شرایط خارج شود و امیدوارم نتیجه مطلوب بگیرم و با دست پر برگردیم و شرایط‌مان را بهبود ببخشیم. در جدول من به رکورد خودم فکر نمی‌کنم. ما مربی هستیم و می‌آییم و می‌رویم و تمرینات خوبی داشتیم و بازیکنانم منتظر و آماده بازی بزرگ و سخت هستند.

سرمربی پرسپولیس در مورد حضور محسن خلیلی در تمرینات این تیم گفت: خلیلی از دوستان نزدیکم است و زمانی که در سایپا بودم با او کار کرده‌ام و دو سال از میادین دور بوده و بازی نکرده و از من خواست که بیاید در تمرین شرکت کند و ما هم این مسئله را قبول کردیم و بازیکنان مصدوم هم داشتیم و خودم هم دوست داشتم محسن به میدان برگردد شرایط سخت برای حضور محسن در پرسپولیس است اما مطمئنا او می‌تواند اکنون هم در لیگ برتر بازی کند.

دایی در مورد کمبود بازیکنان تاثیرگذار در تیم گفت: ما بر اساس شرایط تیمی‌مان باید بازی می‌کنیم و چند بازیکن مصدوم و محروم داریم و نمی‌خواستیم به این زودی از بازیکنان جوان تیم استفاده کنیم و مثل فصل گذشته عباس‌زاده در طول فصل آبدیده شد و در 5 بازی آخر توانست گل‌های حساسی بزند و این فصل هم می‌خواستیم همانگونه از بازیکنان جوان استفاده کنیم اما همه تیم‌ها دچار مشکل می‌شوند و خدا را شکر که اول فصل ما دچار مشکل شدیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا علت اصلی اینکه ترکیب نهایی پرسپولیس را پیدا نکرده همان مصدومیت و محرومیت بازیکنان بوده، گفت: مطمئنا اگر تمامی بازیکنان را در اختیار داشتیم تا کنون ترکیب نهایی و آرمانی را به دست آورده بودیم اما بازیکنان مصدوم و محروم داشتیم.

وی در مورد خرید بازیکنان جدید و شایعه جذب عماد رضا، گفت: اسمی هم از او در تمرین نیاوردیم چه برسد به اینکه بخواهیم او را بگیریم، او بازیکن بزرگی است و در تیم بزرگی مثل سپاهان بازی کرده ولی ما نیازی به او نداریم اما این شایعه‌هایی است که در روزنامه‌ها منتشر می‌شود. ما تیم را بر اساس بازیکنان جوان نبستیم بر اساس بودجه و نیازهایمان تیم را بستیم و این سوال تکراری است و من هم تکراری جواب می‌دهم که خیلی از بازیکنان‌مان در لحظه آخر از تیم جدا شدند و اگر بازیکنان مد نظر داشتیم می‌ماندند و چنین شرایطی نداشتیم و ما روزهای خوبی در آینده خواهیم داشت و به دنبال جذب یکی دو بازیکن جدید هم هستیم تا تیم را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: خیلی چیزها باید توجه کرد فوتبال 90 دقیقه و خرده ای است و با دو گل خوردن نمی‌توان نا امید شد و دیدید که تراکتورسازی 4 بر 2 پیروز شد و این سند خوبی برای همه هواداران است که تیم‌هایشان را تا دقایق آخر تشویق کنند. این اتفاقی که در تیم ما رخ می‌دهد کم سابقه است و جایی نمی‌بینید که طرفداران از دقیقه 30 تا 40 تیم‌شان را تحت فشار قرار بدهند و در اروپا تیمی که دو سه گل می‌خورد مورد حمایت هواداران قرار می‌گیرند و مطمئنا هواداران می‌توانند به ما کمک کنند. بخصوص اینکه ما بازیکنان جوان داریم و نیاز بیشتری به حمایت دارند و اگر هواداران حمایت کنند می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.

دایی در مورد پولادی گفت: از او بی خبر هستیم. مهرداد با ما قرارداد دارد ما خط دفاعی پرسپولیس را با سیدجلال حسینی و پولادی بستیم و حسینی نیامده و رفته با تیمی دیگر قرار دارد بسته است. پولادی را اصلا ندیدم و تماسی نداشته‌ام و ما هم مثل شما این اتفاق‌هایی که فقط در فوتبال ایران رخ می‌دهد را می‌بینیم و نمی‌توانم اسمی روی آن بگذارم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: ما بر اساس بازیکنان‌مان کار می‌کنیم و 5 بازیکن را نداریم و صادقیان، رضا و هادی نوروزی، علی عسگری و دغاغله نیستند که همگی آنها در قسمت جلو یعنی هافبک و حمله ما بازی می‌کنند غایبند و بدون آنها نمی‌توانیم کاری کنیم و شما می‌توانید جواب خودتان را بگیرید.

وی در مورد انتقادهای برخی پیشکسوتان گفت: ما نیاز به آرامش داریم و تیم‌ما نیاز به آرامش دارد و از انتقادهایی که به نفع مان باشد استفاده می‌کنیم اما کاری به این مسایل نداریم و رزومه و کارنامه همه ما مشخص است. الان زمان دهان به دهان گذاشتن نیست اگر پیشکسوت پرسپولیس است می‌آید سرتمرین می‌گوید فلانی ما این مشکل را در تیم می‌بینیم و این راه حل مشکل تیم را حل می‌کند اما صحبت در روزنامه آسان است و من به این موضوع‌ها کار ندارم و امده‌ام به پرسپولیس کمک کنم و مطمن باشید پرسپولیس نتیجه می‌گیرد.

دایی در مورد چالش سطل آب یخ که توسط علی کریمی  به آن دعوت شده گفت: چالش خوب است ان‌شالله برای مردم ایران و دنیا سلامتی باشد و بزرگترین چالش کم آبی است و همه باید به آن بپردازیم و مسئولان هم این مسئله را پیگیری کنند.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه اگر نتوانید با تیم پرسپولیس نتیجه بگیرید از تیم کنار می‌روید گفت: ما کار نشد نداریم‬.