امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پیش از دیدار 2 تیم استقلال و گسترش فولاد تبریز با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: خدا را شکر در بازی قبلی توانستیم بازی خوب و منطقی را انجام دهیم و 3 امتیاز را بگیریم. بازی قبلی به تاریخ پیوست و باید آن را فراموش کیم تا بازی بعدی را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: تیم گسترش فولاد را به خوبی آنالیز کردیم و آنها تیم بسیار خوب و جوانی دارند که بسیار با برنامه بازی می‌کنند اما آنها فراز و نشیب و نوسان زیادی دارند که اگر بتوانیم از این موقعیت استفاده کنیم می‌توانیم بازی را به نفع خودمان به پایان برسانیم.

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه مهدی تارتار باانگیزه روی نیمکت گسترش فولاد نشسته است، گفت: این تیم مربی جوان و با انگیزه‌ای دارد که کارش را به خوبی بلد است. البته آنها تیم جوانی را هم در اختیار دارند که با وجود جوان بودن مانند ابر بهاری است و شاید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

قلعه‌نویی در خصوص مدیریت باشگاه گسترش فولاد عنوان کرد: در زمانی که در تبریز حضور داشتم با مدیران باشگاه گسترش از جمله آقای زنوزی و سمندر آشنا شدم و آنها فوتبال را به خاطر فوتبال دوست دارند و مسائل دیگر برای آنها مهم نیست و به همین دلیل مجموعه بسیار خوبی را هم تشکیل داده‌‌اند.

وی ادامه داد: فردا بازی بسیار سختی را برابر گسترش فولاد داریم که مطمئن هستم اگر بازیکنانم مانند بازی پیکان باشند و کارشان را با انگیزه آغاز کنند می‌توانیم به هدف‌مان برسیم و این تیم را شکست دهیم.

سرمربی استقلال در خصوص صحبت‌های مهدی تارتار گفته اختلافی فنی زیادی بین استقلال و گسترش فولاد نیست گفت: تفاوت‌ها در زمین مشخص می‌شود. اما ما هم قطعا فردا تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم. نظر مهدی تارتار قابل احترام است و او برای اینکه روحیه تیم خود را بالا ببرد این جمله را گفته هر چند معتقدم که تیم خوبی دارد. تارتار در هر تیمی که بوده فوتبال با برنامه‌ای ارائه داده و من هم اطمینان دارم فردا بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود، چون کیفیت زمین هم خوب است و این مسئله اثرگذار خواهد بود.

قلعه‌نویی در ادامه ضمن آرزوی سلامتی برای مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که چه شباهتی بین تیم امسال استقلال و سال 83 آبی‌پوشان می‌بیند، خاطر نشان کرد: این 2 تیم در چند شاخصه با هم مشترک هستند. فوتبال هجومی، بازی‌های گل‌دار و اینکه در هر 2 تیم بازیکنان تا دقایق آخر روحیه، امید و میل به بردن دارند. منیت در تیم امسال ما وجود ندارد و همه برای موفقیت استقلال تلاش می‌کنند. البته هنوز با آن چیزی که می‌خواهیم فاصله داریم چون تیم از نظر بدنی بالانس نشده و با حضور 2 مدافع میانی اصلی‌مان قطعا در آینده میانگین قدی ما هم بالا می‌رود که می‌توانیم در این صورت از ضربات ایستگاهی استفاده بهتری کنیم.

وی ادامه داد: سرعت تیمی استقلال این فصل هم بسیار بالاست اما همان طور که قبلا گفتم بازیکنان جدید باید با ما هماهنگ شوند، مثل مهدی کریمیان که در بازی با پیکان بسیار خلاق و باهوش بود و در ایجاد موقعیت برای خودش و دیگر بازیکنان عملکرد خوبی نشان داد و گلزنی هم کرد. به هر حال آرام آرام به تیم ایده‌آل خود نزدیک می‌شویم هر چند باز هم می‌گویم که احتیاج به زمان داریم.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا قرار است مهریزی مربی جدید بدنسازی این تیم باشد، عنوان کرد: آقای مهریزی تحصیلات انجام این کار را دارد و علاوه بر آن علم و تجربه این کار را هم داراست اما مثل گذشته ما خودمان به همراه همکاران‌مان برنامه‌های تمرینی بدنسازی را ارائه می‌دهیم.

قلعه‌نویی در خصوص عدم استقبال هواداران استقلال از بازی‌های این تیم گفت: ما توقع داریم هواداران استقلال استقبال بیشتری از مسابقات تیم داشته باشند. آنها سرمایه‌های اصلی استقلال هستند و هیچ وقت ما را تنها نگذاشته‌اند. هواداران به عنوان یار دوازدهم باید استقبال بیشتری از ما کنند و تیم را حمایت کنند چون در این صورت حس مسئولیت‌پذیری و انگیزه بازیکنان زیاد می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که شاید فروش اینترنتی بازی‌های لیگ در عدم حضور هواداران اثرگذار است، خاطر نشان کرد: مگر می‌شود کسی با اینترنت سروکار نداشته باشد؟ حتی اگر چنین چیزی باشد بالاخره در یک خانواده کسی هست که بتواند از اینترنت استفاده کند.  زمانی که قرار بود در بانک‌ها هم چنین برنامه‌ای ایجاد شود کمی مقاومت بود اما در مجموع فروش اینترنتی بلیت کار خوبی است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا ضعیف بودن تیمی مثل گسترش فولاد باعث می‌شود استقلال کار ساده‌ای در بازی فردا داشته باشد، عنوان کرد: اصلا چنین چیزی را قبول ندارم و گسترش فولاد تیمی خوب با مدیریت و کادر فنی قوی است. آنها بازیکنان با انگیزه‌ای دارند و ما با آنالیز آنها متوجه شدیم تیم خوب و قدرتمندی دارند. اصلا قبول ندارم که گسترش فولاد ضعیف است و ما هیچ تیم ضعیفی در لیگ نداریم و معتقدم تیم‌های پایین جدول نیز ضعیف نیستند.

وی در خصوص غایبان تیمش گفت: در بازی فردا صد در صد امیر حسین صادقی و حنیف عمران زاده را در اختیار نخواهیم داشت اما بازیکنان‌مان از جمله خسرو حیدری که دچار مصدومیت جزئی شده بودند به تمرین آمدند و بعد از استعلام وضعیت آنها از پزشک تیم و در صورت صلاحدید از آنها استفاده خواهیم کرد و اگر این اتفاق نیفتد بازیکنانی داریم که بتوانیم جایگزین کنیم.

قلعه‌نویی درباره اینکه کرار جاسم نقش پررنگی در ترکیب استقلال دارد، اظهار داشت: همه در تیم ما نقش پررنگ دارند اما پررنگ‌ترین نقش برای تیم استقلال است. تیم ما مانند یک پازل است که کرار نیز مانند دیگر بازیکنان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

سرمربی استقلال افزود: بارها گفته‌ام که کرار را خودم به فوتبال ایران آورده‌ام اما در دوره قبلی نتوانستیم از او استفاده کنیم و حتی زمان حضور در تراکتورسازی نیز دوست داشتیم به تیم‌مان اضافه شود که قسمت نشد. کرار بازیکن بزرگی است و اگر بیشتر تلاش کند و به توصیه‌های ما عمل کند می‌تواند به فوتبال اروپا برود. یک بار به ابراهیم توره گفتم که تو یک بازیکن 5 میلیون دلاری هستی که به حرف‌های من خندید اما دیدید که او بعدا به اروپا و تیم موناکو رفت.

وی با بیان اینکه کرار بازیکن توانایی است یادآور شد: ما بازیکنان بزرگی داریم اما تیم‌مان بزرگ‌تر است و از نیمکت تا همه بازیکنان با یکدیگر همدل هستند. تیم بسیار شادابی داریم و می‌توانیم پژمان نوری را برایتان مثال بزنم که با وجودی که نمی‌توانیم چندان از او استفاده کنیم اما همیشه با انگیزه و پرانرژی است. پژمان نوری در تمام تمرینات ما حضور دارد و او بازیکن بسیار ارزشمندی است و باید بگویم عاملی که باعث شده ما نتیجه بگیریم همین است که همدل و همسو حرکت می‌کنیم.