به گزارش پارس به نقل از مهر، عزیز محمدی رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال گفت: جلسه امروز ما با وزیر در خصوص رشد و توسعه فوتبال بود، ما قبلاً هم با وزیر جلسه داشتیم و بحث کردیم. در حال حاضر با سلام و صلوات به جام جهانی می‌رویم و در جام ملت‌های آسیا بالاتر از سه نیامده‌ایم و یا در المپیک موفق نبودیم.


وی ادامه داد: کانون مربیان می تواند به پیشرفت فوتبال کمک کند. باید جلسه بگذاریم مربیان بیایند و راهکار بدهند. امروز مدیران 12 تیم لیگ برتر و همچنین برخی از مدیران لیگ دسته اول حضور داشتند، مشکلات را مطرح کردند اما باز هم زمان کم آمد. ما باید این جلسات را ادامه بدهیم، وزیر هم از این موضوع استقبال کرد. بحث فوتبال فقط سازمان لیگ، فدراسیون و یا کانون مربیان نیست، همه باید کمک کنیم.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال با بیان اینکه در حال حاضر هجمه زیادی به فوتبال می‌شود، عنوان کرد: الان می‌گویند فوتبال از بیت‌المال استفاده می‌کند و خدای نکرده در آن فساد وجود دارد، حاشیه بر متن چربیده است، در حالی که فوتبال شادی می‌آورد. شما دیدید وقتی مقابل آرژانتین باختیم مردم به خیابان آمدند و شادی کردند.

محمدی با بیان اینکه بحث دیگر جلسه امروز درباره درآمدزایی در فوتبال بود، عنوان کرد: وقتی بحث پخش تلویزیونی مطرح شد ما گفتیم آنها باید پول بدهند، هنگامی که پیش از این گفتیم دوربین‌ها اجازه ندارند حضور داشته باشند احمدی‌نژاد که در آن زمان در سازمان ملل بود گفت بگذارید من بیایم مشکل را حل کنیم که بعد جلسه گذاشت و قرار شد که به ما 11 میلیارد بدهند که این مبلغ سال بعد به 13 میلیارد افزایش پیدا کرد و رشد خوبی داشت، الان هم آنها باید پول بدهند اما صدا و سیما می‌گوید مجلس بودجه ما را مصوب کرده و من نمی‌توانم پولی بدهم. مجلس می‌تواند این موضوع را حل کند. صدا و سیما پول زیادی برای تبلیغات می‌گیرد، ما گفتیم نصف آن را به فوتبال بدهد. اگر مجلس تصویب کند مشکلی باقی نمی ماند. مگر مجلس برای بودجه تبصره نمی‌دهد؟ این موضوع را هم می‌تواند حل کند. فوتبال که شادابی می‌آورد کجایش مشکل امنیتی ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه صحبتی هم درباره کی‌روش مطرح شد یا خیر، تصریح کرد: برخی نظراتشان را اعلام کردند، من هم گفتم کی‌روش می‌خواهد چه کار کند‌ و به کشور ما می گوید چه کار بکنیم. ما خوب مدیریت نکردیم و حالا به رسانه‌ها کاری ندارم که آنها جوی که بر مردم حاکم بود را انتقال داند، اما کی‌روش در مورد همه چیز تصمیم می‌گیرد، او فقط سرمربی است و باید در مورد بحث فنی صحبت کند. اگر می‌خواهند با او قرارداد ببندند باید به این مسائل دقت کنند. مربیانی هستند که با قیمتی پایین‌تر از کی‌روش حاضرند به ایران بیایند.

محمدی در مورد اینکه اعلام شده بود قرار بود در جلسه امروز درباره تخلفات فوتبال صحبت شود، گفت: خیر، در این باره صحبت نشد، ممکن است مجمع نظر بدهد که اعضا تخصصی‌تر شوند، چه اشکالی دارد سرمربیان تیم‌های ملی آنهایی که ایران را به جام جهانی و المپیک بردند در مجمع باشند. ما حتی می‌توانیم از بازیکنانی که بیش از 100 بازی ملی دارند استفاده کنیم و یا داوران بین‌المللی، اینها چند سهم دارند؟ ما این موضوعات را مطرح کردیم.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال در پایان درباره اینکه موضوعاتی که شما گفتید احتیاج به تغییر اساسنامه دارد عنوان کرد: بله، اما من الان را نگفتم.