به گزارش پارس به نقل از مهر، حسین رضازاده ظهر امروز در حاشیه مجمع هیئت وزنه‌برداری اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه نوجوانان ایران در رقابت‌های المپیک نوجوانان نمره قابل قبولی گرفتند، اظهار داشت: این نوجوانان در المپیک عملکرد خوبی هستند و بدون شک ما از عملکرد آنها راضی هستیم زیرا رکوردهای المپیک بالا بود.


وی با بیان اینکه تغییر سرمربیان تیم‌های ملی وزنه‌برداری کشور سبب افت نوجوانان نشده، بیان داشت: زالای سال‌هاست که در رده سنی نوجوانان و جوانان فعالیت کرده و توکلی نیز در کنار آنها عملکرد خوبی داشته و ما دیگر تغییری ندادیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، به حضور تیم ملی ایران در رقابت‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی اشاره کرد و افزود: ما ماه‌ها برای این رقابت‌ها به صورت شبانه‌روزی تمرین کرده‌ایم و بدون شک اگر حمایت‌ها ادامه داشته باشد، موفقیت‌های ما بسیار قابل توجه خواهد بود زیرا ما برای اولین‌بار در این رقابت‌ها با ۸ وزنه‌بردار شرکت می‌کنیم..

وی درباره پیش‌بینی خود از نتایج رقابت‌ها گفت: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چند مدال کسب می‌کنیم اما بدون شک عملکرد ما در این مسابقات بهتر از دوره قبلی در گوانگ‌جو است.

رضازاده در پاسخ به سئوالی پیرامون شایعه تعلیق فدراسیون وزنه‌برداری ایران به دلیل بحث دوپینگ نوجوانان بیان داشت: یکی از برنامه‌های اساسی ما مبارزه با دوپینگ بوده و در تفاهم‌نامه منعقد شده با فدراسیون پزشکی ورزشی و نادو نیز در این باره آموزش‌های لازم صورت می‌گیرد تا ملی‌پوشان ما دچار حواشی مختلف ناشی از دوپینگ نشوند.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم شایعه تعلیق فدراسیون وزنه‌برداری از کجا نشأت گرفته، اظهار داشت: این شایعات صحت ندارند اما باید بگویم این شایعات به هیچ وجه صحت ندارد و قرار است جریمه اعلام شده از سوی ما پرداخت شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: همه دیدند که آذربایجان که در رقابت‌ها ۱۸ وزنه‌بردار دوپینگی داشت، ۶۰۰ دلار و قزاقستان نیز ۶۰۰ دلار جریمه شده و ما تنها ۱۰۰ هزار دلار جریمه شدیم.

وی افزود: این رقم برای ما تعیین شده و قرار است بر اساس توافقی که با فدراسیون جهانی صورت گرفته، با قسط بندی آن را پرداخت کنیم.