به گزارش پارس به نقل از وطن امروز ، سبد لیگ برتر پر شد، ‌همه خرج و مخارج‌ها به پایان رسید و سرانجام تیم‌ها به هر طریقی که بود بازیکنان مورد نیاز خود را به خدمت گرفتند. در فوتبال ایران نمی‌توان به بازیکنان لقب ستاره داد، چون آنها به اندازه پولی که دریافت می‌کنند برای تیم‌هایشان بازدهی ندارند. البته به غیر چند بازیکن ملی‌پوش نظیر آندو دیگران تنها پول حرفه‌ای می‌گیرند ولی بازی‌شان در حد رده محلات است! با تمام این تفاصیل و پرداخت زیرمیزی‌ و رومیزی‌، پرونده نقل و انتقالات لیگ برتر بسته شد تا 3 روز دیگر استارت لیگ جدید با این بازیکنان کلید بخورد. در این مقاله سعی داریم به گران‌ترین خرید‌های این فصل تازه لیگ برتر نگاهی گذرا داشته باشیم.
آندو در رتبه اول
آندو نمایش خوبی در جام‌جهانی داشت و شاید یکی از معدود بازیکنان ایرانی باشد که اگر دستمزد بالایی نیز دریافت کند به اندازه آن می‌ارزد. خبرها درباره رقم قراردادی که آندو با باشگاه بسته از آن حکایت دارد که 2میلیارد از استقلال گرفته تا با این تیم قرارداد ببندد. البته در خبرهای درگوشی نیز آمده این رقم واقعی نیست! البته او با همین رقم به عنوان گران‌ترین بازیکن لیگ شناخته می‌شود حالا اگر به جای عدد 2 رقم دیگری برای قراردادش دریافت کند دیگر می‌شود سوپرگرانقیمت لیگ! او فصل گذشته نزدیک به 5/2 میلیارد تومان از آبی‌ها گرفته بود و امسال در شرایطی که از پیشنهاد 3 میلیاردی تراکتور برای جذب وی خبر می‌دادند، با دریافت 2 میلیارد آبی‌پوش باقی ماند تا گران‌ترین فوتبالیست
حال حاضر ایران باشد.
 لوسیانو، خارجی گرانقیمت
لوسیانو پریرا گران‌ترین بازیکن خارجی است که در لیگ برتر قرارداد امضا کرده است. سپاهان این بازیکن سابق فولاد را با رقم بالایی به خدمت گرفت. در لیست منتشرشده از سوی باشگاه فولاد مبلغ او 300 هزار دلار اعلام شده است اما در اولین روزهای حضور او در باشگاه سپاهان از رقم 600 هزار دلاری برای جذب این بازیکن خبر داده می‌شد. گلزن برزیلی فصل گذشته فولاد با این 600 هزار دلار گران‌ترین خارجی این فصل و دومین بازیکن گرانقیمت فوتبال ایران محسوب می‌شود.
دروازه‌بان یک و نیم میلیاردی
همانند فصل گذشته، مهدی رحمتی همچنان گران‌ترین گلر فوتبال ایران به شمار می‌رود. او امسال با ترک استقلال پیراهن باشگاه پیکان را بر تن کرده  و برای این انتقال، یک و نیم میلیارد تومان از باشگاه تازه‌اش دریافت کرده است. ارزش قرارداد سید به اندازه ارزش قرارداد تازه خسرو حیدری با باشگاه استقلال است. این مدافع راست سرانجام در میانه راه نقل و انتقالات راضی به تمدید قراردادش با دریافت 5/1 میلیارد تومان شد. خسرو البته بندی را نیز در قراردادش گنجانده که براساس آن می‌تواند در نیم‌فصل بدون نیاز به دریافت رضایتنامه به فوتبال آلمان برود.
استقلال رکورد می‌زند
در چند روز گذشته به صورت مداوم از احمد آل‌نعمه به عنوان گران‌ترین مهره حاضر در رقابت‌های لیگ برتر نام برده شد اما انتشار فهرست رسمی باشگاه استقلال این لقب را روی کاغذ نیز از آل‌نعمه گرفت. تا همین چند ماه قبل هرگز کسی تصور نمی‌کرد این بازیکن در این شرایط سنی در میان 5 مهره گران لیگ قرار بگیرد اما حضور او در لیست تیم ملی و سخاوت ویژه تراکتوری‌ها در پرداخت یک‌میلیارد و 400 میلیون به این مدافع، این اتفاق را ممکن کرد. همانند احمد آل‌نعمه، امیرحسین صادقی نیز یک‌میلیارد و 400 میلیون از باشگاهش دریافت کرد، مبلغی که برای صادقی منطقی‌تر از احمد به نظر می‌رسد.
بیک‌زاده و رقم میلیاردی
در آستانه جام‌جهانی مصدوم شد و به سبب درخشش مهرداد پولادی، شانس بازی در این تورنمنت را از دست داد اما در بازگشت به ایران قیمت خود را افزایش داد و مبلغ یک‌میلیارد و 700 میلیون را از باشگاه ذوب‌آهن درخواست کرد. ذوبی‌ها با درخواست او موافقت نکردند تا هاشم بیک‌زاده در جمع آبی‌ها ماندگار شود. این مدافع چپ برای امضای قرارداد جدید بر سر مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون با آبی‌ها توافق کرد.
جذب خلعتبری هزینه داشت
محمدرضا خلعتبری بعد از تمام کش و قوس‌ها به سپاهان رفت تا اصفهانی‌ها برای به خدمت گرفتن بازیکن سابق پرسپولیس دست و دلبازی به خرج دهند. ۲ مهره گرانقیمت بعدی این لیست در باشگاه‌های اصفهانی توپ می‌زنند. سپاهان برای جذب محمدرضا خلعتبری مبلغ یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کرده است. ذوب‌آهنی‌ها نیز برای نگه داشتن بهترین بازیکن‌شان در تیم دست به جیب شده‌اند و این مبلغ را برای قاسم حدادی‌فر کنار گذاشته‌اند.