به گزارش پارس ، پایگاه خبری گل باذکر این مقدمه خاطرنشان کرده که کی روش ممکن است روز شنبه به عنوان سرمربی جدیدتیم ملی آفریقای جنوبی معرفی شود.

بنابراین گزارش،دومینیک چیمهاوی مدیرارتباطات فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در این باره گفته است، با وجود انتشار خبرهایی از توافق کی روش با ایران ولی حضور او در تیم ملی آفریقای جنوبی هنوز منتفی نیست.

وی به سایت گل گفت: تا جایی که ما می دانیم کی روش هنوز هیچ قراردادی با تیم ایران امضا نکرده است. پس بگذارید تا شنبه صبر کنیم و ببینیم سرمربی آینده تیم آفریقای جنوبی چه کسی خواهد بود اگرچه وی باید تمامی شرایط ما را بپذیرد.

این پایگاه خبری افزوده است، با وجود تمایل اکثریت مردم آفریقای جنوبی برای انتخاب یک سرمربی داخلی به عنوان جانشین گوردون ایگسوند، استفن کشی از نیجریه نیز یکی دیگر از گزینه های مربیگری این تیم محسوب می شود.

اما چیمهاوی گفت: ملیت سرمربی آینده تیم تا زمانی که وی بتواند وظایف خود را انجام بدهد، در نظر گرفته نخواهد شد. در این خصوص می توانم با اطمینان بگویم که ملیت سرمربی بعدی مسئله مهمی نیست.مافردی را انتخاب خواهیم کرد که بتواند اهداف ما در قالب طرح ˈویژن 2022ˈ یعنی قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر آفریقا و در میان 20 تیم برتر دنیا را برآورده کند.

وی در مورد تصمیم فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی برای به تعویق انداختن تصمیم اعلام سرمربی جدید تیم ملی این کشور در اواسط ماه ژوییه نیز خاطر نشان کرد: فدراسیون هیچگاه زمان اعلام سرمربی جدید را تعیین نکرده بود و این موضوع ربطی به مذاکره کی روش باایران ندارد چون او تا قبل از امضای قرارداد جدید می توانست با هر کسی که می خواهد مذاکره کند.

این در حالیست که یک منبع آگاه از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی به سایت گل گفته است که با وجود انتشار خبرهایی از تمایل کی روش برای ماندن در تیم ایران، انتخاب وی به عنوان سرمربی بعدی آفریقای جنوبی زیاد هم دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: با وجود همه خبرهایی که در رسانه ها می خوانید، اگر کی روش روز شنبه به عنوان سرمربی جدید آفریقای جنوبی انتخاب شد، زیاد تعجب نکنید.

این در حالی است که به گفته دو تن از کارکنان فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) کی روش قبل از خروج از ایران حدود 150کیلو بار که شامل وسایلش بود را به پرتغال فرستاد.