در حالی که تیم های ریشه دار و قدیمی مشهد از جمله ابومسلم و پیام در فقر مالی شدید به سر می برند، تیم جدید التاسیسی که جواز حضور در لیگ برتر را هم کسب کرده، خوان پر زرق و برق و گسترده ای را پهن کرده است. خوانی که حتی اسم و رسم دارترین بازیکنان لیگ برتری را هم به طمع انداخته و بر سر دو راهی قرار داده است.

 مسئولان باشگاه پدیده مشهد برای جذب ستاره هایی که قراردادهای چشمگیری با تیم های پرطرفدار پایتخت دارند، پیشنهادهای میلیاردی را مطرح کرده اند و حتی مدعی شده اند که پرداخت قراردادها را نیز تضمین خواهند کرد، پیشنهادهایی که حکایت از رقم چهار میلیاردی به یکی از دروازه بانان سرشناس لیگ دارد و بصورت پلکانی تا شش میلیارد تومان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه تمامی امکانات رفاهی از جمله مسکن، خودرو، هزینه سفرهای شخصی و … نیز به عنوان آپشن های اضافی این قرارداد پیشنهاد شده است! پیشنهاد خیره کننده ای که چهره خبرساز یکسال اخیر فوتبال ایران را وسوسه کرده تا فوتبالش را در مشهد دنبال کند. البته چنین قراردادهای نجومی نمونه های مشابه دیگری را هم داشته که قبل از سفر تیم ملی به جام جهانی با برخی ملی پوشان در میان گذاشته شده است.

بلند پروازی های پدیده تا جایی پیش رفت که رضا قوچان نژاد که برای دیدار با خانواده به مشهد سفر کرده بود نیز مد نظر مسئولان پدیده مشهد قرار گرفت و پیشنهادهایی نیز با واسطه به این بازیکن مطرح شد! باید به انتظار نشست و دید که ولخرجی و ریخت و پاش های پدیده چه سرانجامی خواهد داشت و آیا سرنوشتی غیر از استیل آذین را برای نماینده مشهد رقم می زند یا خیر!