به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی کفاشیان در مراسم امضای قرارداد نلو وینگادا بیان کرد: ما مطالعات زیادی برای سرمربی تیم ملی امید داشتیم و سعی کردیم تا این مربی رزومه قوی و توانایی زیادی داشته باشد و همچنین در رده پایه و امید، کار کرده باشد. نهایتا بعد از مطالعات زیاد به وینگادا رسیدیم.

وی افزود: این مربی هدایت تیم ملی المپیک پرتغال و تیم های دیگر را بر عهده داشته و می تواند برای تیم ملی امید ایران هم مثمرثمر باشد.

وی درباره مدت و مبلغ قرارداد وینگادا گفت: قرارداد وینگادا به مبلغ ۳۶۰ هزار دلار برای یک سال است که این قرارداد تا بازی های المپیک ریودوژانیرو می تواند تمدید شود ما امیدواریم با راهیابی تیم ایران به المپیک ریو همکاری مان را ادامه دهیم. ما امسال دو ماموریت مهم داریم. یکی این است که تیم المپیک قوی را بسازیم و دیگری گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا برای سال ۲۰۱۹. ما تمام برنامه ها و اردوهای تیم المپیک را از الان تنظیم کرده ایم دقیقا مانند تیم بزرگسالان که تمام برنامه هایش تنظیم شدهa است.

وی به دستیاران کی روش اشاره کرد و گفت: کی روش یک دستیار برزیلی و یک دستیار آرژانتینی را آورده است و یک مربی دیگر را هم قرار است بیاورد. ما سعی کردیم تمام خواسته های فنی او را اجرا کنیم و تمامی اردوهای تیم ملی چه در آفریقای جنوبی، اتریش و برزیل برگزار شود و تیم ایران بتواند با یک آماده سازی خوب و کادر فنی مجرب خوب و قوی به جام جهانی برود و نتایج خوبی بگیرد. از همه باشگاه ها هم می خواهیم که بازیکنان ملی پوش خود را در زمان اردوهای تیم ملی در اختیار تیم کشورشان بگذارند تا بتوانند به خوبی آماده شوند. امیدواریم سایر تیم های ملی ما نیز در سال ۹۳ که یک سال سرنوشت ساز برای فوتبال ما خواهد بود، موفق باشند.

کفاشیان با بیان اینکه ما سال ۹۳ را به عنوان سال شفافیت در نظر گرفته ایم و می خواهیم دیگر مسائل پنهانی در فوتبال نباشد گفت: شفافیت در فوتبال و تغییر ذهنیت مسئولان و مردم نسبت به فوتبال اهمیت زیادی دارد. ما از رسانه ها می خواهیم که به ما در این راه کمک کنند. در هر جایی مسئله پنهانی بود اگر کسی مراجعه کرد ما آن را بررسی کرده و به طور شفاف اعلام می کنیم تا خواسته های مردم در این زمینه محقق شود. امیدوارم تیم المپیک هم بتواند در بازی های آسیایی اینچئون موفق باشد.