به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، پنجمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان جهان با حضور نمایندگان ۴۸ کشور از روز جمعه گذشته به میزبانی ترکیه و در شهر آنتالیا در حال برگزاری است. دیروز (یک شنبه) و در ادامه این پیکارها، زهرا کیانی در فرم چیانگ شو رده سنی نوجوانان، ناهید پورشبانان در فرم نان چوان رده سنی نوجوانان و صبا شریفی در ساندای دختران به مدال برنز رسیدند.

حمیده برخور نیز در فرم تای چی جین به مدال نقره سید تا تعداد مدال های خود در این رقابت ها را به عدد ۲ برساند. ناهید پورشبانان و زهرا کیانی با کسب ۲ مدال طلا و یک برنز بهترین عملکرد را در بین تالوکاران اعزامی ایران به ترکیه داشتند.

با این اوصاف تیم تالوی دختران ایران با عملکردی درخشان و فراتر از انتظار با کسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز به کار خود پایان داد تا نشان دهد این نفرات می توانند آینده تالوی کشور در بخش بانوان را تضمین کنند.

امیرحسین سلطانی و محمدامین تیموری در فرم چانگ چوان نوجوانان و امیردارابی در تای چی جین رده سنی جوانان از رسیدن به مدال باز ماندند. تالوکاران پسر ایرانی، امروز (دوشنبه) و در روز پایانی این مسابقات نیز به میدان خواهند رفت. مهدی مختارپور در جین شو جوانان، امیرحسین سلطانی و محمدامین تیموری در گوئن شو نوجوانان و تیم دوئلین متشکل از مهدی مختارپور و امیر دارابی به مصاف حریفان می روند که انتظار می رود با دست پر میدان را ترک کنند.

همچنین در بخش ساندای دختران ماریه قادری نژاد در وزن ۴۸ کیلوگرم به مصاف مسافا احسان از مصر رفت و در دو راند پیاپی پیروز میدان شد. وی عصر فردا برای کسب مدال طلا به مصاف ژو ژیان از چین می رود.

در ادامه این مسابقات و در وزن ۵۶ کیلوگرم زهرا سلحشور دیگر سانداکار دختر ایران در مرحله نیمه نهایی این مسابقات قرار بود با مریهان محمد از مصر روبه رو شود که به دلیل به سر وزن نرسیدن حریف مصری، سلحشور برنده اعلام شد و به دیدار پایانی راه یافت. وی در دیدار پایانی امروز به مصاف لی یان تو از ویتنام می رود.

در رقابت های وزن ۶۰ کیلوگرم صبا شریفی دیگر سانداکار زن ایرانی مقابل هاجر راغب از مصر شکست خورد و از رسیدن به دیدار پایانی بازماند و به مدال برنز قناعت کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم ساندای پسران، محسن شهبازی در مبارزه ای نفسگیر سری کابی از قزاقستان را ۲ بر یک شکست داد تا امروز در مرحله نیمه نهایی با سی ون نگو از ویتنام روبرو شود.

با این اوصاف تیم ووشوی ایران تا پایان سومین روز از رقابت های جهانی آنتالیا به ۴ مدال طلا، ۴ نقره و ۶ برنز دست یافت.