به گزارش پارس به نقل از مهر، کیانوش باقری که صبح امروز پنجشنبه با مهار وزنه های ۱۲۱ کیلوگرم در یکضرب و ۱۵۳ کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع ۲۷۴ کیلوگرم در صدر گروه B دسته ۶۲ کیلوگرم ایستاده بود، با همین حدنصاب در پایان رقابتهای گروه A که در تایلند برگزار شد عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد.

باقری در حرکت یکضرب بعد از نمایندگان چین، تایلند و قزاقستان که به ترتیب ۱۲۵،۱۲۳ و ۱۲۲ کیلوگرم را مهار کرده بودند، در رده چهارم ایستاد اما در دوضرب با حدنصاب ۱۵۳ کیلوگرم بالاتر از همه آنها قرار گرفت تا ضمن کسب مدال طلای این حرکت، مدال طلای مجموع را نیز به دست بیاورد.

جدی ترین رقبای باقری، شو ئین شیه از تایلند و میخائیل ماکیف از قزاقستان بودند که در دوضرب به ترتیب وزنه های ۱۵۱ و ۱۵۰ کیلوگرم را مهار کردند و هر دو با حدنصاب مجموع ۲۷۱ کیلوگرم به کار خود خاتمه دادند. باقری با این قهرمانی ۷۸ امتیاز تیمی برای ایران به دست آورد تا جمع امتیازات کشورمان با احتساب ۶۳ امتیازی که مهدی فروتن به دست آورد به ۱۴۱ برسد.

باقری سال ۲۰۱۳ در دسته ۶۲ کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان اسیا شرکت کرد و با مهار وزنه های ۹۷ کیلوگرم در یکضرب و ۱۲۳ کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع ۲۲۰ کیلوگرم عنوان هشتم آسیا را به دست آورده بود.

رده بندی نفرات برتر دسته ۶۹ کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا به شرح است:
۱- کیانوش باقری (ایران) : یکضرب ۱۲۱ کیلوگرم، دوضرب ۱۵۳ کیلوگرم، مجموع ۲۷۴ کیلوگرم
۲- میخایل ماکیف (قزاقستان) : یکضرب ۱۲۲ کیلوگرم، دوضرب ۱۴۹ کیلوگرم، مجموع ۲۷۱ کیلوگرم
۳- شو ئین شیه (تایلند) : یکضرب ۱۲۰ کیلوگرم، دوضرب ۱۵۱ کیلوگرم، مجموع ۲۷۱ کیلوگرم