به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ایکه اوچه یکی از مهاجمان سرشناس و گلزن تیم ملی نیجریه است که در فصل جاری لالیگا برای ویارئال ۱۲ گل به ثمر رسانده است. این مهاجم ۳۰ ساله دوشنبه شب در هفته بیست وپنجم لالیگا مقابل اسپانیول پس از ۲ هفته خانه نشینی به دلیل مصدومیت به میادین بازگشت. آخرین بازی هم که او برای عقاب ها انجام داده در فینال جام ملت های آفریقا در سال ۲۰۱۳ مقابل بورکینافاسو بود.

استفان کِشی، سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه با انتقاد از مهاجم تیمش گفت: ایکه بازیکنی نیست که من بازی اش را دیده بودم. مشکل اوچه نوع بازی کردنش نیست، مشکل اینجاست که او می خواهد به ما دیکته کند که در تیم ملی نیجریه چگونه بازی کنیم، او می خواهد به ما بگوید سیستمی که بازی می کنیم سیستم خوبی نیست.

وی افزود: اوچه با وجود اینکه بازیکن باارزشی برای ما بود ولی عادت خیلی بدی داشت، هر گاه ما او را در ترکیب قرار می دادیم به تاکتیک های تیم پایبند نبود و کار خودش را می کرد، درست همان کاری که در فینال جام ملت های ۲۰۱۳ مقابل بورکینافاسو انجام داد.

سرمربی ۵۲ ساله نیجریه تصریح کرد: اوچه این کار را مقابل زامبیا انجام داد، زمانی که اِفه آمبروس در آن بازی اخراج شد کارهایی که از او خواستیم را برعکسش عمل کرد.

کِشی خاطرنشان کرد: وقتی شما به تیم و هم تیمی های خود احترام نمی گذارید دیگر نقطه اشتراکی وجود ندارد. مطمئن هستم او چنین کاری را در باشگاهش نمی تواند انجام دهد، پس چرا در تیم ملی نیجریه خودسَر عمل می کند؟ فکر نمی کنم به چنین بازیکنی در تیم ملی نیاز داشته باشیم.

با توجه به اظهارات سرمربی نیجریه به نظر می رسد درهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به روی این مهاجم ۳۰ ساله بسته خواهد شد.

نیجریه در گروه F جام جهانی با ایران، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین هم گروه است.