به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فیروز کریمی دقایقی پیش در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: من تلاش بسیاری برای پیدا کردن کلمه ای برای وصف شرایط ذوب آهن کردم اما تنها می توانم بگویم شرایط استثنائی است و این می تواند سکوی پرتابی برای خود من و باشگاه ذوب آهن باشد.

وی با بیان اینکه این باشگاه یک باشگاه بین المللی و متعلق به کل ایران است و سال ها در صدر کشور و آسیا درخشیده تصریح کرد: فکر می کنم که سکوی پرتاب دوباره من بتواند از باشگاه ذوب آهن شکل بگیرد.

سرمربی ذوب آهن با اشراه به محرومیتش بیان کرد: از این نظر مشکلی وجود ندارد، و هر کسی بر اساس تفکر خود روی این مساله حساب می کرد و صحبت می کرد اما آن یک جلسه هم با تعلیق ۶ ماهه روبرو شده و من مشکلی برای نشستن روی نیمکت ذوب آهن ندارم.

وی در پاسخ به اینکه آیا پذیرفتن سرمربیگری ذوب آهن یک ریسک نیست، تصریح کرد: اگر قرار باشد با یک برد و یک باخت کسب وارد چرخه شود و یا خارج شود، سنگ روی سنگ بند نمی شود و اگرچه برد دلنشین است اما شکست ها باعث غمگین شدن می شود و اما باید کاری کنیم که ذوب آهن را در لیگ نگه داریم.

کریمی در پاسخ به اینکه آیا قولی برای ماندگار کردن ذوب آهن در لیگ برتر داده یا خیر، خاطرنشان کرد: اگر زمانی که دلار ۱۰۰۰ تومان بود، من پیشگو بودم، از این مسئله استفاده می کردم اما من جادوگر نیستم و علم غیب ندارم اما برای ماندگاری ذوب آهن از همه تلاشم استفاده می کنم.

وی بیان کرد: از بین ۳ بازی آینده تیم، تنها یک بازی در خانه انجام می شود اما من تلاش می کنم که نتایج مثبتی گرفته و اگرچه نمی توانم قولی برای بقا بدهم اما تمام تلاشم را در این زمینه انجام می دهم.

سرمربی ذوب آهن با اشاره به شایعه حضور او در این تیم بعد از جدائی بوناچیچ، گفت: در آن زمان تیم های بسیاری با من صحبت کردند و این تیم ها همه در کورس سقوط هستند اما آن زمان به دلیل کارهائی که داشتم، صحبت های آنها به سرانجامی نرسید.

وی در پاسخ به این سئوال که ایا قراردادش تا پایان فصل است یا بیشتر، گفت: نخستین هداف ماندن تیم در لیگ است و من برای این ۳ بازی قراردا بستم اما یک تفاهم کلی بین من و تیم های اصفهانی وجود دارد و من به مردم و شهر اصفهان علاقه زیادی دارم اگر ۳ بازی را خوب تمام کنیم، فکر نمی کنم مشکل خاصی برای فصل اینده وجود داشته باشد.

کریمی با بیان اینکه تنها دلواپسی من زمین چمن فولادشهر است، گفت: این زمین در سطح افتضاحی بوده و فکر کنم در این زمین به خاطر این متعلق به ذوب آهن شود، در آن و تیر آهن و نبشی هم پیدا می شود!

وی با اشاره به دوران حضورش در تیم پیکان بیان کرد: در آن زمان به حضور مدیر فنی در این تیم حضور داشتم و در لیگ قبل، ۴.۵ تیم سقوط می کردند اما من به پیکان هیچ قولی ندادم و گفتم که شرایط فوق العاهد سخت است اما تیم ذوب آهن با پیکان فرق دارد و من جلسه اولی که بر سر بازی پیکان رفتم، تنها ۲،۳ بازیکنان تیم را می شناختم اما از تیم فعلی ذوب آهن ۷ بازیکن شاگردان قبلی خودم بودند.

سرمربی ذوب آهن درباره اینکه تیمش چقدر شانس برای ماندگاری در لیگ برتر دارد، تصریح کرد: اگر قرار باشد مثل ایرانی ها صحبت کنم، باید بگویم ۹۹ درصد در لیگ می مانیم اما گاهی اوقات آن یک درصد از ۹۹ درصد قوی تر بوده با این حال اما احتمال بقای ذوب آهن در لیگ زیاد است و فکر می کنم درصد ماندنمان ۷۰ درصد به بالاست.

وی گفت: تیم های رقیب ما بسیار با انگیزه هستند و کار دشواری در پیش داریم اما بازیکنان خوبی در تیم داریم که باید از آنها استفاده ببریم.

کریمی در مورد انتخاب دستیارانش برای این ۳ بازی خاطرنشان کرد: من از کادر مربیگری ذوب آهن استفاده کرده و غلام قاجان، حسن استکی و رضا ساعی دستیاران من هستند و دکتر نادری هم به عنوان بدنساز و مسئول تغذیه تیم فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه عنان بقای ذوب آهن در دستان خودمان است، بیان کرد: ما باید در دیدار با صبا با امتیاز از زمین خارج شویم و در دیدار با داماش به پیروزی برسیم و با ۶ امتیاز، می توانیم در لیگ برتر بمانیم، هرچند که مس، فجر و داماش می توانند سقوط کننده باشند.