به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی کفاشیان در خصوص اینکه مراسم رونمایی از اسپانسر تیم ملی با تاخیر زیاد انجام شد، اظهار داشت: خوشبختانه حمایت از تیم ملی و برگزاری مراسم طوری رقم خورد که حد و مرز نداشت، چون مردم، وزیر ورزش، رئیس جمهور و همه دوست دارند از تیم ملی حمایت شود و این موضوع زمان نمی خواهد. وی افزود: امیدوارم حمایت از فوتبال به این شکل ادامه داشته باشد و ابتدا با تیم ملی شروع کنیم و بعد باشگاه های ما نیز به این شکل حمایت شوند تا مشکلات مالی آنها برطرف شود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که قرارداد فدراسیون با بانک پاسارگاد چقدر است، گفت: قرارداد ما سقف ندارد و کف آن و برای شروع ۷ میلیارد تومان است که بیشتر هم خواهد شد. البته فعلاً ۵ میلیارد به حساب ما واریز شده و این واریز ها هم ادامه خواهد داشت.

کفاشیان با اشاره به مدت زمان قرارداد فدراسیون و حامی مالی اظهار داشت: این قرارداد تا سال آینده و جام ملت های آسیا خواهد بود و ادامه همکاری نیز به روند حمایت بستگی دارد تا این اسپانسر در آینده به عنوان حامی اصلی تیم ملی معرفی شود. امیدواریم همه آنهایی که از تیم ملی استفاده می کنند پا به میدان بگذارند و برای حمایت جلو بیایند.

وی در خصوص اینکه چه کسی به جای سیموئز دستیار کارلوس کی روش خواهد شد، گفت: آقای سیموئز استعفای خود را به فدراسیون فوتبال داده است و ما هم امروز از کی روش خواستیم تا صحبتی در این خصوص داشته باشیم و اگر ایشان موافقت کرد استعفای دستیارش را بپذیریم. چیزی که مسلم است تا جام جهانی نمی توانیم مربی به تیم ملی اضافه کنیم و از کی روش می خواهیم از دستیار ایرانی استفاده کند. البته اگر او دستیار خارجی بخواهد این موضوع قابل بررسی است. پیشنهاد ما به کی روش این است که بعد از جام جهانی هم دستیار او ایرانی باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد چند گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری تیم المپیک هستند و درباره اینکه استیلی اعلام کرده او هم بین گزینه ها است، عنوان کرد: نمی خواهم از کسی نام ببرم اما حالا که آقای استیلی خودش خبر حضورش در تیم المپیک را تایید کرده است از این موضوع می گذریم. آنچه مسلم است باید بررسی های لازم انجام شود و بعد از آن گزینه مناسب تیم المپیک را انتخاب کنیم.

کفاشیان تاکید کرد: ما دنبال مربی هستیم که کارنامه خوبی داشته باشد تا تیم المپیک ما که چندین سال است راهی این مسابقات نشده موفق باشد. ما چند سال است که به المپیک نرفتیم و باید یک مربی رزومه دار که شرایط خوبی داشته باشد را سرمربی این تیم کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد کی روش تا سال ۲۰۱۸ تمدید شده یا نه گفت: ما شرایط مان را تعیین کرده و به او اعلام خواهیم کرد تا مذاکرات مان را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پایان به شرایط اسپانسر تیم ملی اشاره کرد و افزود: اسپانسرها فعالیت های اقتصادی زیادی دارند و خودشان می توانند از نهادها و ارگان های مختلف برای درآمدزایی کمک بگیرند.

کفاشیان در خصوص اینکه با قراردادی که با اسپانسرهای تیم ملی بسته شد، به نظر می رسد تیم ملی مشکلی برای بازی های تدارکاتی نخواهد داشت، گفت: آنچه مسلم است برای تیم ملی بازی تدارکاتی در نظر خواهیم گرفت اما باید توجه داشته باشید این اسپانسر تنها برای تیم ملی نیست و شامل تیم های مختلف ملی، جام ملت های آسیا و جام جهانی بعدی می شود.

وی با اشاره به بازی های تدارکاتی تیم ملی و اینکه قرار است چه زمانی تیم ملی با تیم های بزرگ بازی کند، تصریح کرد: دیدار تدارکاتی با تیم های اعلام شده به تشخیص کادر فنی بوده است. آنها هستند که تشخیص می دهند با چه تیم های بازی کنیم و درخواستی برای بازی با تیم های دیگر نداده اند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که بازی با آنگولا در ایران برگزار می شود یا اروپا، عنوان کرد: در هر صورت ترجیح ما این است که بازی در ایران برگزار شود ولی اگر این اتفاق نیفتد، در اروپا با این تیم بازی می کنیم. ممکن است این دیدار بازی خداحافظی تیم ملی پیش از سفر به برزیل باشد.

کفاشیان در خصوص کناره گیری سیموئز از تیم ملی خاطرنشان کرد: متن نامه استعفای سیموئز را به کی روش دادم تا او درباره این موضوع نظر دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حقیقت دارد که کی روش به سیموئز گفته اگر به ایران بیاید به خاطر استفاده از مرخصی های بیش از حد نمی تواند به کشورش بازگردد، گفت: از این موضوع خبر ندارم!

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در مورد حمایت از تیم ملی تصریح کرد: همانطور که کی روش گفت حدود ۳.۵ میلیارد نفر شاهد بازی های جام جهانی خواهیم بود و حضور ایران در جام جهانی حرکت بزرگی است که نام ایران به تصویر می کشد.