به گزارش پارس به نقل از از روزنامه خراسان، علی دایی چندین و چندبار در مصاحبه های خود گفت: « بازیکنان پرسپولیس اعتصاب کرده و نمی خواستند تمرین کنند اما بعد از ۳ روز به خاطر من اعتصاب خود را شکستند. اگر قرار به حرف علی پروین بود که آن ها همچنان به اعتصاب ادامه می دادند. »

دایی چندبار هم تاکید کرده بود که بازیکنان پرسپولیس به خاطر مردم مقابل فجرسپاسی بازی می کنند چون احساسات هواداران برای آن ها مهم است.

جالب است بدانید همین بازیکنانی که علی دایی می گوید به خاطر مردم بازی می کنند ۴۸ ساعت قبل از دربی اعتصاب کرده بودند و جالب تر این که یکی از همین بازیکنان که اتفاقا از ستاره های پرسپولیس است زمان حبیب کاشانی ۶ ماه پرسپولیس را معطل کرد و بعد هم به خاطر ۲۰۰ میلیون بیشتر به یک تیم متمول شهرستانی پیوست؛ به طوری که کاشانی در برنامه ۹۰ اسم او را هم برد و گفت هواداران بدانند ما حاضر بودیم برای یک نیم فصل ۶۰۰ میلیون هم به آقای… بدهیم اما نپذیرفت.

به هر حال علی دایی تصور می کند و یا شاید هم این طور وانمود می کند که بازیکنان به خاطر مردم بازی می کنند در حالی که اصلا چنین نیست.

بسیاری از بازیکنان پرسپولیس و استقلال حتی اگر ۲۰ میلیون بیشتر از سپاهان، ذوب آهن و… پیشنهاد داشته باشند می روند اما بسیاری از عوام فکر می کنند آن ها برای تیم محبوبشان جان می دهند.

در همین استقلال بازیکنی هست که یک زمان اسطوره بود اما وقتی به پرسپولیس رفت تمام صورتش را سرخ کرده و حرکات آنچنانی جلوی استقلالی ها انجام داد و جالب این که همان بازیکن دوباره به استقلال پیوست و تشویق هم شد! یا در موردی دیگر بازیکنی چک نقد سپاهان را چسبید و قید تیم قبلی اش را زد اما وقتی بعد از ۲ سال برگشت عده ای از هواداران به او لقب" باتعصب" دادند!